Strona 1 z 1
Ubywa plyn chlodniczy
: sob kwie 28, 2007 23:21
autor: HUBERT GTI
Witam!! Od razu mowie ze czytalem o tym i tego co jest u mnie nie znalazlem!! Mam nastepujacy problem! W moim MK3 2.0 2E ubywa plynu chlodzacego - okolo 0,5litra na 400km! Dodam ze gdy na pracujacym silniku wyjmuje bagnet od oleju nie zmienia obrotow, ani nie ma wogole przedmuchow, ale jak odkrecam korek wlewu oleju obroty spadaja i praca silnika momentami staje sie nierowna jakby sie chwilowo przydlawial, powietrze dmucha calkiem niezle stamtad a dopiero po zgaszeniu silnika powoli wylatuje stamtad jakis dym!! Czy to oznacza ze moja glowica domaga sie remontu??
Dodam ze oleju praktycznie nie bierze, po 3tys. od wymiany ubylo moze 2mm na miarce, zadnej bialej mazi pod korkiem tez nie ma, plyn czysty - chociaz ubywajacy, babelkow w zbiorniczku wyrownawczym nie ma, ale za to na mase sie silnik grzeje! Na trasie wszystko ok.temp. w normie,ale wystarczy ze jezdze po miescie lub na cieplym silniku zatrzymam sie na chwile i wentylator sie wlacza momentalnie i wlacza sie praktycznie juz 1-2 minuty po wylaczeniu!!
: sob kwie 28, 2007 23:44
autor: zoso8894
ubywa plynu , robi sie cisnienie i wypycha plyn
tzn po odkreceniu korka zbiorniczka ( uwaga na goracym !!!! wypryśnie !!! )
gwałtownie uchodzi masa powietrza i bulgocze .
ja u siebie kiedys tez nie wiedzialem o co chodzi - glowica byla ok ale
spuscilem plyn , nalalem wody i dosypalem czerwonego barwnika spozywczego
, oczywiscie przedtem z grubsza wytarlem i umylem silnik .
pojezdzilem dzień i
okazalo sie ze wyciek byl z plastikowego krućca - trojnika
a wyciek byl mały i praktycznie niewidoczny.
objawy badzo podobne mialem - plynu dolewalem i grzal sie.
bo po objawach twoich raczej mozna przypuszczac ze glowica jest cała
no ale pewnie przyczyn moze byc ze 100 jeszcze...
: ndz kwie 29, 2007 08:45
autor: mastah22
HUBERT GTI, ale pekniecie uszczelki mogło nastapic z kanału wodnego do cylindra i on po prostu ten płyn bedzie palił,czy rano nie ma problemu z zapaleniem albo tuz po zapaleniu z nierównymi obrotami,paleniem na 3 gary a po przegazówce łapie czwarty?? Nie kopci na niebiesko jak mu depniesz albo czy nie zauwazłyes jakiegos znaczniejszego kopcenia przy pierwszym rozruchu??
: ndz kwie 29, 2007 17:40
autor: HUBERT GTI
Nie kopci na niebiesko i tak jak pisalem uklad olejowy jest jak najbardziej w porzadku! Nie bierze oleju (prawie bo na 3tys.km ubylo raptem 2mm na miarce), z rana nie ma zadnych problemow z odpaleniem jedyne co mu dolega to wlasnie ubytek plynu chlodzacego, czeste grzanie sie, i troche kopci!! po rozgrzaniu ale na bialo i to na 100% jest jakas para bo nawet sie skrapla na chodniku wkolo wydechu!! Ale tylko rozgrzany!! spalanie w normie ok.7l/100 trasa, 10-11l/100 miasto - silnik 2.0!
: ndz kwie 29, 2007 19:33
autor: mastah22
moja audica,(polonez zreszta takze swego czasu) na poczatku tez kopciła na ciepłym silniku,plynu ubywało niewielkie ilosci ale z czasem juz zaczynała kopcic na zimnym i pojawiły sie problemy z zapalaniem.Wykrec swiece i zobacz czy wszystkie sa jednakowo okopcone,moze trafisz na slady korozji swiadczace o spalaniu płynu.U mnie wyraznie po demontarzu głowicy widac było róznice zabarwienia tłoka co swiadczyło o ewidentym spalaniu płynu chłodniczego.Zreszta mnie zaczeło ubywac po czasie dosc sporo płynu,nie pocił sie zspod uszczelek i weze ukł. chłodzenia były całkowicie sprawne.To była jedyna mozliwosc i nei myliłem sie,bo jesli gdzies by płyn wyciekał to widziałbys plame po nocnym postoju...Mówie jak to wygladało z mojego doswiadczenia.
: ndz kwie 29, 2007 21:50
autor: Bruno77
ja podejrzewam że to głowica po tych objawach
: ndz kwie 29, 2007 22:24
autor: Markus1.6
Sprawdź czy Ci gdziesik nie kapie. Może kapać na blok i oparowywać. Dobrze pooglądaj silnik.
: ndz kwie 29, 2007 23:24
autor: HUBERT GTI
Noo musze przyznac ze wyglada powoli na to co piszecie z ta uszczelka pod glowica lub sama glowica bo ostatnoi raz na jakis czas mam dziwny objaw przy odpalaniu - po przekreceniu kluczykiem odpala dosyc szybko (bez dodawania gazu) ale zdarza sie ostatnio ze zalapie i na obrotomierzu ma ok200obr./min a dopiero po chwili zalapie na 900obr. - i to bez wzgledu na to czy cieply czy zimny!! ale z drugiej strony mysle ze gdyby sprawa w jakim kolwiek stopniu dotyczyla glowicy czy uszczelki to mialbym bombelki w zbiorniczku wyrownawczym a takiego czegos nie mam!! Moglby mi ktos powiedziec czy mam racje??
: pn kwie 30, 2007 14:46
autor: mastah22
HUBERT GTI pisze:ale z drugiej strony mysle ze gdyby sprawa w jakim kolwiek stopniu dotyczyla glowicy czy uszczelki to mialbym bombelki w zbiorniczku wyrownawczym a takiego czegos nie mam!! Moglby mi ktos powiedziec czy mam racje??
nie,nie koniecznie nie kazda usterka uszczelki tego typu daje wywalanie płynu.Czasem zdarza sie ze kompresja wali w układ chłodzenia ale nei zawsze to zauwazysz.No cóz czas rozbierac głowice
Ale nie bój nic koszty czesci sa "smieszne" uszczelka (jesli zamiennik erlinga-50-70zł) planowanie 40-50zł płyn 30-40zł. warto robic przy okazji uszczelniacze zaworów 1.6zł sztuka
Ostatnio wyciagałem silnik w Audi bo tez mi padła uszczelka pod głowica i rzy okazji zrobiłem całe uszczelnienie silnika od nowa.Az mi sie smiac chciało w sklepie bo czesci do mojego poloneza były o wiele drozsze
: pn kwie 30, 2007 19:34
autor: RobertP
mastah22 pisze:HUBERT GTI pisze:ale z drugiej strony mysle ze gdyby sprawa w jakim kolwiek stopniu dotyczyla glowicy czy uszczelki to mialbym bombelki w zbiorniczku wyrownawczym a takiego czegos nie mam!! Moglby mi ktos powiedziec czy mam racje??
nie,nie koniecznie nie kazda usterka uszczelki tego typu daje wywalanie płynu.Czasem zdarza sie ze kompresja wali w układ chłodzenia ale nei zawsze to zauwazysz.quote
albo płyn przez uszkodzoną uszczelkę wali do komory spalania
i idzie na zewnątrz i wcale nie musi to być widoczne w rurze wydechowej
: pn kwie 30, 2007 19:48
autor: mastah22
RobertP, to juz napisalismy wyzej,ze moze dostawac sie do komory spalania ale jezeli bedzie dostawac sie go zbyt duzo bedzie ewidentnie widac to w spalinach,a to ze czasem ewidentnie leci woda z ostatniego tłumika wcale nie oznacza ze uszczelka pod głowica jest padnieta...
: pn kwie 30, 2007 20:01
autor: RobertP
mastah22 pisze:RobertP, to juz napisalismy wyzej,ze moze dostawac sie do komory spalania ale jezeli bedzie dostawac sie go zbyt duzo bedzie ewidentnie widac to w spalinach,a to ze czasem ewidentnie leci woda z ostatniego tłumika wcale nie oznacza ze uszczelka pod głowica jest padnieta...
jasne
0,5 na 400km nie zauważysz że jest w spalinach
jak będzie znikać 1l. na 5km to wtedy będzie efekt lokomotywy
parowej i dodatkowo ciężko będzie uruchomić auto
bo na elektrodach świec siedzi woda-rosa to nawet wogóle
może nie dać się uruchomić czyli tak jak napisałeś na początku
i to się potwierdza jak widać, tak się działo w moim audi
Wyciek
: wt maja 01, 2007 13:26
autor: towek
Mam podobny problem..borykam sie z wyciekiem plynu chlodniczego ktorego nie moge zlokalizowac gdyz weze sa suche i nie budza podejrzen.Po odstawieniu samochodu na noc rano pod nim jest plama plynu chlodniczego. Wyglada mi to na uszczelke pod glowica ale czy napewno??? Stan oleju silnikowego bez zmian..plyn chłodniczy czysty..auto nie traci na mocy..odpala bezproblemowo!! Jedynie co zauwazylem to po mocnym rozgrzaniu go na postoju i zgaszeniu slychac jakby lekkie syczenie w prawym dolnym rogu silnika wlasnie pomiedzy glowica a blokiem ale nie mam pewnosci. I niewiem czy jest to faktycznie wydmuchana uszczelka glowicy czy moze rowniez kolektor jest chlodzony ciecza i to jego uszczelka nawalila. Wyciek jest naprawde malo widoczny potrzeba calej nocy zeby zauwazyc plame.
: wt maja 01, 2007 15:04
autor: mastah22
Syczenie moze przeciez byc słyszalne z niedkoreconej opaski albo spod któregos z krućców,ewidentnie gdzies cieknie skoro sa plamy,widziałbys struge albo slad na bloku jesliby to było zpod uszczelki,zreszta nie spotkałem sie osobiscie ani nie słyszałem zeby uszczelka pod głowica pekła w tak "drastyczny" sposób zeby zostawiał slady płynu na chodniku po postoju... Proponuje jednak diagnostyke wszystkich przewodów ponownie zanim zaczniesz myslec o uszczelce.