Strona 1 z 1

[mk2] Temperatura

: pn mar 21, 2005 12:22
autor: WarMachine18
Witam mam takie pytanko mam uszkodzony czujnik wlaczania wentylatora i po przejechaniu kolo 5 km wskazowka teperatury plyny przekracza mi polowe czyli jest o jedna kreske za polowa nawet jak wlacze wentylator w sposub przelacznika na najmocniejszy nadmuch to nie spada ani nie rosnie zostaje w pozycji jedna kreske za polawa >?????? czy to oznacza ze mam uszkodzony termostat (Mam uszkodzona chloddnice troszke sie leje) ale chyba to niema znacznia ????? prosze o odpowiedz

Re: Temperatura

: pn mar 21, 2005 15:21
autor: lanumisu
WarMachine18 pisze:Witam mam takie pytanko mam uszkodzony czujnik wlaczania wentylatora i po przejechaniu kolo 5 km wskazowka teperatury plyny przekracza mi polowe czyli jest o jedna kreske za polowa nawet jak wlacze wentylator w sposub przelacznika na najmocniejszy nadmuch to nie spada ani nie rosnie zostaje w pozycji jedna kreske za polawa >?????? czy to oznacza ze mam uszkodzony termostat (Mam uszkodzona chloddnice troszke sie leje) ale chyba to niema znacznia ????? prosze o odpowiedz
Po pierwsze to naprawilbym ta chlodnice zeby nie lala. Po drugie wymien czujnik wentylatora. Przeciez po zagrzanym silniku jesli staniesz w korku to zagotuje ci sie woda, bo wentylator nie zadziala. Mam na mysli wentylator przy chlodnicy. Natomiast wentylator nawiewu jest tylko polsrodkiem aby obnizyc temperature cieczy chlodzacej. To malo skuteczne i stosuje sie tylko w sytuacjach awaryjnych przy wylaczonym silniku zeby jak najszybciej obnizyc temperature obiegu. No i oczywiscie bedziesz mial goraco we wnetrzu samochodu bo jego zadaniem jest ogrzac auto. A zeby byc wszystkiego pewnym wymienilbym tez termostat.

: pn mar 21, 2005 15:45
autor: WarMachine18
wentylator od chlodnicy mam wlaczany przyciskiem takl zrobil poprzedni wlasniciel

: pn mar 21, 2005 23:17
autor: Michael G60
To był chyba traktorzysta z PGR !!!!

: wt mar 22, 2005 00:34
autor: tytus
Hehheehhehehe dobre

: śr mar 23, 2005 20:46
autor: str593
Termowłącznik dwuobwodowy siedzący w chłodnicy to koszt niecałe 40zł potrzebny jest klucz 30 chwila roboty i po bólu.
Faktycznie „...chyba traktorzysta z PGR !!!!” naprawiał tego Golfa.
Sprawdź termostat bo pracujący wentylator chłodnicy załączony na krótko to nic Ci nie da, jeśli nie ma w chłodnicy gorącej cieczy a obieg przez chłodnicę jest zamknięty.
W zależności od modelu i zastosowanego wentylatora występują dwa rodzaje tych teromwłączników jednoobwodowe – dwa styki i dwuobwodowe – trzy styki.
Jednoobwodowe są tańsze ok. 30zł.