Strona 1 z 2

Jaka powinna byc optymalna temperatura silnika??

: pt kwie 27, 2007 16:03
autor: boski_13
tak jak w temacie jaka optymalana temperatura,silnik benzyna 1.8 112km

: pt kwie 27, 2007 16:09
autor: torox
to zalezy co masz na mysli ,temp.plynu w chlodnicy czy temp.pleju w silniku?
plynu to okolo 86-89 taka powinna byc utrzymywana przez silnik
oleju to roznie zalezy od warunkow na drodzei temp zewnetrznej moze dojsc nawet do 110-120 tak przynajmniej pokazuje moj komp
:bajer:

: pt kwie 27, 2007 16:53
autor: boski_13
dzieki za odpowiedz,chodzilo mi jaka powinna byc temp pokazywana na wskazniku temp

: pt kwie 27, 2007 17:09
autor: Rek1n82
no wlasnie ja tez sie dolanczam do pytania. ja mam 1.8 RP i na wskazniku zawsze mi pokazywala wskazowka pionowo czyli powno z ta dioda, a teraz troche przygrzalo i podnowi sie ale jeszcze nie gotuje. dorzuce jakies zdjecie jak bedzie okazja jakies dluzszej jazdy

: pt kwie 27, 2007 17:45
autor: guti
u mnie na starym czujniku było w polowie skali znaczy sie pionowo, 2mm dalej juz wentylator sie wlaczal. Teraz zmienilem wskaznik czarny ten na kroccu ( bo pokazywal ledwo letni, a wszystko było ok) i pokazuje mi teraz jako normalna temperature brubosc kreski za połowa, no i tak jak poprzednio 2 mm dalej i wichura sie włącza.

: pt kwie 27, 2007 18:11
autor: Duber
ja mam na trasie w polowie jak jezdze po miescie powoli jest na pokraniczu trzeciego i czwartego pola,i wtedy went sie zalancza odrazu.3/4 skali inaczej.

: pt kwie 27, 2007 19:24
autor: jeanks5t
W większości golfików moment otwarcia termostatu to 87 stopni. Więc w trasie jak jest wszystko w porządku z silnikiem to na pewno nie przekroczy tej temperatury(u mnie utrzymuje się w granicy80 stopni). W mieście normalne że może dojść do 90 stopni, korki, światła itp. ale po niedługim czasie powinno spaść.

: pt kwie 27, 2007 19:29
autor: preker20
dokaldnei wskazoweczka powinna znajdowac sie na srodku skali czyli ok 90*

: pt kwie 27, 2007 19:29
autor: Duber
preker20 pisze:srodku skali czyli ok 90*
ale napewno nie na miescie

: pt kwie 27, 2007 19:33
autor: preker20
piotr2 pisze:
preker20 pisze:srodku skali czyli ok 90*
ale napewno nie na miescie
no wiadome ze jak sie wiecej stoji niz jedzie to temperaturka bedzie wieksza

mailem na mysli wskazania podczas normalnej jazdy
pozdrawiam

: pt kwie 27, 2007 19:35
autor: Jacenty85
U mnie calutki czas po około 3 kilometrach pokazuje 90 stopni na wskaźniku. VAG pokazuje odpowiednie temperatry w momencie których powinien zalączać się wentylator. Należy też dodać, że wskaźnik na desce ma raczej "charakter poglądowy"a co ciekawsze potrafi się bujnąć o milimetr lub dwa na ostrzejszym zakręcie. Nie należy się na nim za bardzo wzorować jeśli chodzi o wartości dokładne. Powiem trywialnie, że można na nim polegać jeśli wskaże 120 stopni...wtedy STOP. Dokładny odczyt znajdziemy po podłączeniu pod VAG, wówczas temperatura powinna oscylowac w okolicach 90 stopni. Mniej niż osiemdziesiąt to troche za mało (w zależności od samochodu) gdyż wówczas komp może zastosować "inny" czas wtrysku i kąt zapłonu...wiąże się to ze spalaniem.

: pt kwie 27, 2007 19:38
autor: stempel72
U mnie jest zawsze 90 st. C nieważne kiedy i jak. Temp. oleju zależna od stylu jazdy, jak delikatnie to 90 st. C, choć nigdy nie miałem więcej jak 110 st. C. Optymalna temp. pracy silnika to 90 st. C.

: pt kwie 27, 2007 19:52
autor: Duber
stempel72, a jak poznajesz kiedy jest jaka temperatura?myslisz ze wszystkie wskazania sa dokladne zero przeklamania?

: pt kwie 27, 2007 21:34
autor: bongo
Jacenty85 pisze:. Dokładny odczyt znajdziemy po podłączeniu pod VAG, wówczas temperatura powinna oscylowac w okolicach 90 stopni.
Ta...To podłącz tego VAGA do golfa mk II :bajer: