jakiego koloru czujnik oleju w NZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MARECKI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt mar 09, 2007 00:49
Lokalizacja: Chmielno

jakiego koloru czujnik oleju w NZ

Post autor: MARECKI » czw kwie 26, 2007 18:36

w NZ-tce znajduja sie dwa czujniki oleju jeden od wysokiego cisnienia drugi od niskiego (czy jakos tak)
Jakiego koloru powinny byc te czujniki?
Wiem że jeden jasno niebieski 0.3 Bara a drugi?
Problem jest taki że na wolnych obrotach załacza się kontrolka od oleju i bzeczek (jak silnik jest nagrzany i na jakis swiatłach albo jak go na luzie puszcze) Filrt oleju wymieniany olej tez wymieniany. wiec zostaje czujnik
ten temat był juz wielokrotnie poruszany ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzim.
Za wszelkie odpowiedzi bedę wdzięczny



pablo111l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:44
Lokalizacja: ostróda

Post autor: pablo111l » pt kwie 27, 2007 09:22

słyszałem, że to nie jest poważna awaria.
Tylko ten bzyczek sie zawiesza.
Spisz numery (pełne) silnika i idź do sklepu
oni z katalogów ci powiedzą jaki powinien byc



Awatar użytkownika
GENE
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: pt mar 25, 2005 22:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: GENE » pt kwie 27, 2007 17:41

Od strony paska rozrządu między 3 a 4 swiecą masz brązowy czujnik od wysokiego ciśnienia (1,4 bar+-0,2)stojąc przodem do komory silnika. Gdy silnik nie pracuje masz na nim przerwę, przy uruchomionym siniku masz mieć zwarcie do masy.
Bardziej w prawo w stronę aparatu zapłonowego masz czarny czujnik od niskiego ciśnienia(0,15-0,45 bar). Gdy silnik nie pracuje ma on zwarcie do masy, gdy silnik uruchomisz ma mieć przerwę.
Czujnik niskiego ciśnienia oleju nr.org. 056919081C na ciśnienie 0,15 – 0,45 bar, czujnik na wysokie ciśnienie nr.org. 068919081 na ciśnienie 1,4bar +-0,2 bara. Ciśnienie na biegu jałowym 0,12 (1,2 bar) do 0,16 (1,6 bar) MPa. Przy 2000 obr. Nie mniej niż 0,20 MPa (2,0 bar).
:rotfl: :rotfl: :rotfl:


VWpower Golf

MARECKI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt mar 09, 2007 00:49
Lokalizacja: Chmielno

Post autor: MARECKI » śr maja 23, 2007 00:42

pablo111l pisze: Spisz numery (pełne) silnika i idź do sklepu
oni z katalogów ci powiedzą jaki powinien byc
teoretycznie dobrze kombinujesz..tez tak spóbowałem jak sie okazuje kazdy powtarzam kazdy powiedział mi sa 4 czujniki a które to juz zaden nie był w stanie okreslic.
Pofatygowałem sie nawet do serwisu VW i podobniie pan mowi ze 4 sa ale jak sie go zapytałem które dwa sa dla mnie to on zaczał mlaskać i nie wiedział co mi odpowiedzieć... zgroza. Dopiero jak mu powiedziałem żeby zapytał jakiegos mechanika to ten nie miał czasu ale mówił że poszuka z schematach elektrycznych i oddzwoni (nie oddzwonił) ale już wiedziałem gdzie szukac - 'schematy elektryczne' no i znalazłem niebieski 0.3bara i biały 1.8bara
Pozdr.

[ Dodano: 23 Maj 2007 00:46 ]
GENE pisze:Od strony paska rozrządu między 3 a 4 swiecą masz brązowy czujnik
GENE pisze:Bardziej w prawo w stronę aparatu zapłonowego masz czarny czujnik od niskiego ciśnienia(0,15-0,45 bar).
jak juz pisałem wyżej w NZ-tce jest niebieski 0.3bara (zgadza się) i biały (nie brązowy)
2bary. jesli masz brazowy to z mojego widzenia masz mniejsze prawdopodobieństwo że Ci pokaze że cisnienie jest za niskie...
Pozdr.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » śr maja 23, 2007 00:56

MARECKI, więc tak TECDOC-Nr silnika: 4131 TECDOC-Nr silnika: 5011
Cisnienie [bar]: 1,8 -biały nr oryginału 056 919 081E

Cisnienie [bar]: 1,4,Kolor: czarny TECDOC-Nr silnika: 4131 Nr silnika: 5011 nr 068 919 081

silnika: 4131 Kolor: szary Cisnienie [bar]: 0,9 068 919 081A

028 919 081D Kolor: jasny niebieski Nr silnika: 4131 silnika: 5011 0,3 bar



MARECKI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt mar 09, 2007 00:49
Lokalizacja: Chmielno

Post autor: MARECKI » wt cze 05, 2007 16:08

dla szperajacych w archiwum podaje rozwiazanie problemu.

probelem dal którego załączał się brzęczek nie był wadliwie dobrany czujnik oleju a uszczelka pod głowicą. Wymieniłem i jest OK:)
JEsli chodzi o czujniki to tak jak juz pisałem wyżej:
niebieski 0.3bara
i biały 1.8 bara 9wyżej mały bład jest)
informacje te można znaleźć z schematach elektrycznych.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 341 gości