Tuleje tylej belki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

centurion079
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 27, 2006 22:28
Lokalizacja: sosnowiec

Tuleje tylej belki

Post autor: centurion079 » czw kwie 26, 2007 11:24

Witam! wiem ze temat był juz poruszany na forum ale chciałbym sie doradzic gdyz dziasaj byłem u mechanika z tulejami tylnej belki do wymiany. Mechanik stwierdził a mysle ze zna sie na tym gdyz pracuje w serwisie Skody ze w moim MK4 tuleje sa metalowe i praktycznie nie da sie ich wymienic bo nie ma juz dostepnych na rynku tych wlasnie metalowych tulei i aby wymienic należy wymienic cała tylnia belke nzawał ja"zmodyfikowna na plastikowe tuleje" napiszcie prosze czy jest to możliwe jezeli ktos ma taka wiedze.Mój glof to 1.6 SR 99 rok grudzien. Z góry wielkie dzieki.



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » czw kwie 26, 2007 11:29

ja tam nie wiem. ale tuleje w mojej borze bez problemu wymieniłem na plastikowe. nikt nie próbował wymieniać całej belki :D zamiast aluminiowego cylindra jest plastikowy. trzeba tylko uważać przy wciskaniu, nic na siłe wszystko powoli bo potrafią pękać.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw kwie 26, 2007 17:07

Ja to wałkowałem i plastikowa tuleja ma średnicę 72mm i nosi nr.1J0 501 541 C cena od 45zł do 80zł/szt
A metalowe są 69mm 1J0 501 541 D 80zł/szt akurat takowe mam w aucie więc niech nie P….oli facet bo też po sklepach latałem jak głupi nawet serwisie nie wiedzą co gorsza w ETCE jej też nie ma!!!!!!!!
Choć mnie zastanawia czy w AKL takie są bo w AUS na pewno
ZE SOSNOWCA DALEKO NIE MASZ TO ZAPRASZAM zaprowadzę do sklepu i sobie zamówisz I weźm ze zobą tego mechanika to mu wyklaruje co i jak :axe: :owca:

[ Dodano: Czw Kwi 26, 2007 17:13 ]
hauer pisze:ja tam nie wiem. ale tuleje w mojej borze bez problemu wymieniłem na plastikowe. nikt nie próbował wymieniać całej belki :D zamiast aluminiowego cylindra jest plastikowy. trzeba tylko uważać przy wciskaniu, nic na siłe wszystko powoli bo potrafią pękać.
chciałbym widzieć jak upchali te 3 mm chyba WINRAREM albo 7-ZIP!!!!! :hmm: mało tego jest różnica w długości :kac:
FOTKA 1 " D "
FOTKA 2 " C "
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » śr maja 07, 2008 15:08

Ja też mam te tulejki do wymiany. Dziś kupiłem w ASO oryginalne vw i zapłaciłem 79zł za sztuke.



Awatar użytkownika
cygan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 18:00
Lokalizacja: Izbica
Kontakt:

Post autor: cygan » śr maja 07, 2008 21:01

no jasne dałem 85zl/szt i tez nikt mi nie probował wymieniac belki (nawt mieli je obok w sklepie) :grin:
a tak z ciekawości to to czy zywotnosc tych plastkikowych jest podobna????



Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » czw maja 08, 2008 09:36

wkładaj metalowe wszystko da się wymienić ja wymieniałem niedawno trzeba było wyciągnąć belkę daj sobie spokój z plastikiem


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

iKonrado
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 05, 2008 14:53
Lokalizacja: Wojkowice

Post autor: iKonrado » czw maja 08, 2008 11:54

wymieniałem metalowe tuleje może w styczniu i z miejsca je w sklepie dostałem także kit Ci sadził:/ Pozdrawiam



farow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr maja 07, 2008 11:30
Lokalizacja: Chorzów TG
Kontakt:

Post autor: farow » czw maja 08, 2008 14:50

Tak to zazwyczaj bywa z mechanikami! :) Moze poprostu chciał pojsc na łatwizne, zmienić całą belke i mieć wiecej pieniazkow w kieszeni! :)
Jak cos to zapraszam na wymiane do Chorzowa! ;) To juz co prawda za granica ale teraz na dowód przejedziesz ;)



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » sob maja 10, 2008 15:49

heh powiem tak. Przed chwilą wrociłem z wymiany tych tulei. Trwało to dokładnie 50min. Co do sciagania belki to nie trzeba tego robić. Jednak jak komuś jest ładwiej to czemu nie? Wystarczy odkręcić jeszcze amorki i już wychodzi. Także dużo roboty wiecej nie ma :chytry:

Co do samych tulei to wymieniał mi to NAPRAWDE DOBRY mechanik który już 15lat pracuje na serwisie VW i tez ma warsztat w domu gdzie robi same vw. Powiedział że TYLKO plastikowe zakładać! Zakłada od zawsze plastiki i jeszcze ich nie sciągał(jako zużyte) wiec coś w tym jest :hmm: To takie błędne myślenie ze metalowe są trwalsze.

Tak samo ta średnica. NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY w średnicy tych tulei!!! Zawszę są takie same! Jak mu powiedziałem ze bylem w motoryzacyjnym i gosc powiedział ze są trzy rodzaje to ładnie się uśmiał :panna: I fakt bo pojechałem kupić na ASO i tam gosc dał mi tuleje nie pytając jaki model średnica itd bo zawsze są te same :rotfl:

Cena oryginalnych to: 160zł za dwie sztuki. I są PLASTIKOWE!!!



korzonek80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 20:41
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: korzonek80 » pt maja 30, 2008 18:38

lolo_golf pisze:heh powiem tak. Przed chwilą wrociłem z wymiany tych tulei. Trwało to dokładnie 50min. Co do sciagania belki to nie trzeba tego robić. Jednak jak komuś jest ładwiej to czemu nie? Wystarczy odkręcić jeszcze amorki i już wychodzi. Także dużo roboty wiecej nie ma :chytry:

Co do samych tulei to wymieniał mi to NAPRAWDE DOBRY mechanik który już 15lat pracuje na serwisie VW i tez ma warsztat w domu gdzie robi same vw. Powiedział że TYLKO plastikowe zakładać! Zakłada od zawsze plastiki i jeszcze ich nie sciągał(jako zużyte) wiec coś w tym jest :hmm: To takie błędne myślenie ze metalowe są trwalsze.

Tak samo ta średnica. NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY w średnicy tych tulei!!! Zawszę są takie same! Jak mu powiedziałem ze bylem w motoryzacyjnym i gosc powiedział ze są trzy rodzaje to ładnie się uśmiał :panna: I fakt bo pojechałem kupić na ASO i tam gosc dał mi tuleje nie pytając jaki model średnica itd bo zawsze są te same :rotfl:

Cena oryginalnych to: 160zł za dwie sztuki. I są PLASTIKOWE!!!
Witam, własnie przerabiam ten sam problem,czyli tuleje tylnej belki.
Kupilem w ASO 79zł. za sztuke plastikowe oczywiście, tylko w serwisie powiedzieli,ze z wymianą dużo roboty bo muszą całą belkę zdejmować.
Tak z ciekawości zapytam ile zapłacileś za wymianę tych tulei u gośćia z VW?



Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » czw cze 26, 2008 12:40

korzonek80 pisze:
lolo_golf pisze:heh powiem tak. Przed chwilą wrociłem z wymiany tych tulei. Trwało to dokładnie 50min. Co do sciagania belki to nie trzeba tego robić. Jednak jak komuś jest ładwiej to czemu nie? Wystarczy odkręcić jeszcze amorki i już wychodzi. Także dużo roboty wiecej nie ma :chytry:

Co do samych tulei to wymieniał mi to NAPRAWDE DOBRY mechanik który już 15lat pracuje na serwisie VW i tez ma warsztat w domu gdzie robi same vw. Powiedział że TYLKO plastikowe zakładać! Zakłada od zawsze plastiki i jeszcze ich nie sciągał(jako zużyte) wiec coś w tym jest :hmm: To takie błędne myślenie ze metalowe są trwalsze.

Tak samo ta średnica. NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY w średnicy tych tulei!!! Zawszę są takie same! Jak mu powiedziałem ze bylem w motoryzacyjnym i gosc powiedział ze są trzy rodzaje to ładnie się uśmiał :panna: I fakt bo pojechałem kupić na ASO i tam gosc dał mi tuleje nie pytając jaki model średnica itd bo zawsze są te same :rotfl:

Cena oryginalnych to: 160zł za dwie sztuki. I są PLASTIKOWE!!!
Witam, własnie przerabiam ten sam problem,czyli tuleje tylnej belki.
Kupilem w ASO 79zł. za sztuke plastikowe oczywiście, tylko w serwisie powiedzieli,ze z wymianą dużo roboty bo muszą całą belkę zdejmować.
Tak z ciekawości zapytam ile zapłacileś za wymianę tych tulei u gośćia z VW?
nie wprowadzajcie ludzi w błąd
są dwa rodzaje tak jak juz ktoś pisał...
z końcówką "d" i końcówką "C"

NR: 1J0501541D, Outer Ø 69,0 mm PASUJE DO:
AUDI:

A3 (8L1)
09.1996 - 05.2003

TT (8N3)
10.1998 -

TT Roadster (8N9)
10.1999 -
except: 3.2 VR6 quattro

SEAT:

Ibiza IV (6L)
02.2002 -


NR: 1J0501541C, Outer Ø 72,0 mm PASUJE DO:
AUDI:

A3 (8L1)
09.1996 - 05.2003
1.6, 1.8, 1.8 T, 1.9 TDI

TT (8N3)
10.1998 -

TT Roadster (8N9)
10.1999 -

SEAT:

Ibiza IV (6L)
02.2002 -

Cordoba (6L2)
09.2002 -

Leon (1M1)
11.1999 -

Toledo II (1M2)
04.1999 - 05.2006



SKODA:

Fabia (6Y2)
08.1999 -
except: 1.9 TDI RS

Fabia Combi (6Y5)
04.2000 -
except: 1.0

Fabia Praktik
04.2002 -
except: 1.4 TDI

Fabia Stufenh./Sedan (6Y3)
10.1999 -
except: 1.0

Octavia (1U2)
09.1996 -
except: 1.8 T 4x4

Octavia Schraegh./Hatchback
(1U5)
07.1998 -
except: 1.8 T 4x4, 1.9 TDI 4x4,
2.0 4x4


VW:

Polo (9N_)
10.2001 -

Polo Stufenh./Sedan
07.2003 -

Golf IV (1J1)
08.1997 - 06.2005

Golf IV Variant (1J5)
05.1999 -

Bora /Jetta IV (1J2)
10.1998 - 05.2005

Bora Variant/Jetta IV Wagon
(1J6)
05.1999 - 05.2005

New Beetle (9C1, 1C1)
01.1998 -

New Beetle Cabriolet (1Y7)
01.2003 -

Cordoba (6L2)
09.2002 -

Leon (1M1)
11.1999 -

Toledo II (1M2)
04.1999 - 05.2006
except: 1.8 20VT, 1.9 SDI



SKODA:

Fabia (6Y2)
08.1999 -
except: 1.9 TDI RS

Fabia Combi (6Y5)
04.2000 -
except: 1.0

Fabia Praktik
04.2002 -
except: 1.4 TDI

Fabia Stufenh./Sedan (6Y3)
10.1999 -
except: 1.0

Octavia (1U2)
09.1996 -

Octavia Schraegh./Hatchback
(1U5)
07.1998 -



VW:

Polo (9N_)
10.2001 -

Polo Stufenh./Sedan
07.2003 -

Golf IV (1J1)
08.1997 - 06.2005

Golf IV Variant (1J5)
05.1999 -

Bora /Jetta IV (1J2)
10.1998 - 05.2005

Bora Variant/Jetta IV Wagon
(1J6)
05.1999 - 05.2005

New Beetle (9C1, 1C1)
01.1998 -

New Beetle Cabriolet (1Y7)
01.2003 -



:kac: a więc ja najpierw wyjąłem swoje.......okazało sie że są metalowe (Golf 4 grudzień 99 1,9 tdi AGR)
a dopiero potem pognałem do sklepu

wiekszość sklepów oferuje plastiki które maja ok 71-72 mm.........jakieś zamienniki bo co jedna to inny wymiar jak sprawdzaliśmy

a metalowe mają 69,2 mm każda tak jak gniazdo w mojej belce 69mm


dane zdjąłem z tych aukcji
http://moto.allegro.pl/item384698145_tu ... _bora.html
http://moto.allegro.pl/item384692184_tu ... _bora.html
gdyby sie skończyły ksywa sprzedającego to labedz2004
to całkiem przypadkowa aukcja ..pierwsza z brzegu.....nie znam tego sprzedawcy ani nic u niego nie kupowałem
pozdro - Mario


aha.........z tym sciąganiem belki to bzdura na resorach

nie trzeba demontować belki...bez ściągacza wyjałem te tuleje w 1,5 godziny
bez odkręcania amorów, bez kanału i bez ściągania sprężyn....
Ostatnio zmieniony czw cze 26, 2008 12:45 przez mtworus, łącznie zmieniany 1 raz.


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » czw cze 26, 2008 13:48

korzonek80 pisze:Tak z ciekawości zapytam ile zapłacileś za wymianę tych tulei u gośćia z VW?
100zł. I godzina roboty.
mtworus pisze:nie wprowadzajcie ludzi w błąd
są dwa rodzaje tak jak juz ktoś pisał...
Jak mogą być dwa rodzaje, jak otwór w belce masz taki sam? :chytry: Własnie też myślałem że są 2 rodzaje i nie wiedziałem które kupić i jak to powiedzialem temu mechanikowi z VW to się uśmiał i powiedzial że w tym motoryzacyjnych pracują debile!!! Bo on juz 10 lat zmienia te tuleje i jakoś nie widział dwuch rozmiarów. I fakt bo poszedłem na serwis vw i poprosiłem o te tuleje i gośc nie pytal jaki mam silnik , ktory rok itd tylko wyciągnął i mi dał :grin:

[ Dodano: Czw Cze 26, 2008 13:49 ]
mtworus pisze:nie trzeba demontować belki...bez ściągacza wyjałem te tuleje w 1,5 godziny
bez odkręcania amorów, bez kanału i bez ściągania sprężyn....
Jasne że tak. Odrecasz tylko tuleje i weżyki hamulcowe. Nic wiecej.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » czw cze 26, 2008 16:20

Powyżej masz mój wpis !!! co więc ci trzeba abyś uwierzył !!! dajesz wiarę byle mechanikowi a nie ludziom którzy mieli z tym przeboje!!!!
A co do różnych teorii to znalazł sie nawet taki iż twierdzi że w OCTAWI I główny komputer znajduje się w liczniku i od wtorku jeden mój współpracownik szerzy tę herezje



Awatar użytkownika
scss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
Lokalizacja: GWE
Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0

Post autor: scss » pt cze 27, 2008 06:46

Witam kolegów!

Niedawno tez zmieniałem tulejki, i także mam metalowe. Potwierdzę, że są dwa rodzaje tulejek. Pszczyna dał nawet zdjęcia ich i nie wiem co za mechaników macie, ale wystarczy wziąć obie w rękę i od razu widać, ze są inne! Nie dość że średnica to i długość się różni.
Moja propozycja jedźcie do normalnego sklepu i naocznie porównajcie obie tulejki.
Ciekaw jestem ile wam pożyje wbijana na siłę tuleja? Chyba nie po to konstruktorzy z vw projektują auto, aby polski mechanik je usprawniał, bo on wie najlepiej, a reszta to debile...

Tuleje można zmienić bez ściągania tylnej belki, jeżeli ktoś już zmieniał to wie jak. Problemem może być wybicie starych tulei.


Pozdrawiam Grzesiek.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 170 gości