Tuleje tylej belki
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: pn mar 27, 2006 22:28
- Lokalizacja: sosnowiec
Tuleje tylej belki
Witam! wiem ze temat był juz poruszany na forum ale chciałbym sie doradzic gdyz dziasaj byłem u mechanika z tulejami tylnej belki do wymiany. Mechanik stwierdził a mysle ze zna sie na tym gdyz pracuje w serwisie Skody ze w moim MK4 tuleje sa metalowe i praktycznie nie da sie ich wymienic bo nie ma juz dostepnych na rynku tych wlasnie metalowych tulei i aby wymienic należy wymienic cała tylnia belke nzawał ja"zmodyfikowna na plastikowe tuleje" napiszcie prosze czy jest to możliwe jezeli ktos ma taka wiedze.Mój glof to 1.6 SR 99 rok grudzien. Z góry wielkie dzieki.
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Ja to wałkowałem i plastikowa tuleja ma średnicę 72mm i nosi nr.1J0 501 541 C cena od 45zł do 80zł/szt
A metalowe są 69mm 1J0 501 541 D 80zł/szt akurat takowe mam w aucie więc niech nie P….oli facet bo też po sklepach latałem jak głupi nawet serwisie nie wiedzą co gorsza w ETCE jej też nie ma!!!!!!!!
Choć mnie zastanawia czy w AKL takie są bo w AUS na pewno
ZE SOSNOWCA DALEKO NIE MASZ TO ZAPRASZAM zaprowadzę do sklepu i sobie zamówisz I weźm ze zobą tego mechanika to mu wyklaruje co i jak
[ Dodano: Czw Kwi 26, 2007 17:13 ]
FOTKA 1 " D "
FOTKA 2 " C "
A metalowe są 69mm 1J0 501 541 D 80zł/szt akurat takowe mam w aucie więc niech nie P….oli facet bo też po sklepach latałem jak głupi nawet serwisie nie wiedzą co gorsza w ETCE jej też nie ma!!!!!!!!
Choć mnie zastanawia czy w AKL takie są bo w AUS na pewno
ZE SOSNOWCA DALEKO NIE MASZ TO ZAPRASZAM zaprowadzę do sklepu i sobie zamówisz I weźm ze zobą tego mechanika to mu wyklaruje co i jak
[ Dodano: Czw Kwi 26, 2007 17:13 ]
chciałbym widzieć jak upchali te 3 mm chyba WINRAREM albo 7-ZIP!!!!! mało tego jest różnica w długościhauer pisze:ja tam nie wiem. ale tuleje w mojej borze bez problemu wymieniłem na plastikowe. nikt nie próbował wymieniać całej belki zamiast aluminiowego cylindra jest plastikowy. trzeba tylko uważać przy wciskaniu, nic na siłe wszystko powoli bo potrafią pękać.
FOTKA 1 " D "
FOTKA 2 " C "
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- roboform550
- Gadatliwa bestia
- Posty: 781
- Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
- Lokalizacja: prawie Kalisz
- Kontakt:
wkładaj metalowe wszystko da się wymienić ja wymieniałem niedawno trzeba było wyciągnąć belkę daj sobie spokój z plastikiem
-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Instalacje LPG
http://www.dar-gaz.net
-Nie synku.... to Diesel.....
Instalacje LPG
http://www.dar-gaz.net
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
heh powiem tak. Przed chwilą wrociłem z wymiany tych tulei. Trwało to dokładnie 50min. Co do sciagania belki to nie trzeba tego robić. Jednak jak komuś jest ładwiej to czemu nie? Wystarczy odkręcić jeszcze amorki i już wychodzi. Także dużo roboty wiecej nie ma
Co do samych tulei to wymieniał mi to NAPRAWDE DOBRY mechanik który już 15lat pracuje na serwisie VW i tez ma warsztat w domu gdzie robi same vw. Powiedział że TYLKO plastikowe zakładać! Zakłada od zawsze plastiki i jeszcze ich nie sciągał(jako zużyte) wiec coś w tym jest To takie błędne myślenie ze metalowe są trwalsze.
Tak samo ta średnica. NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY w średnicy tych tulei!!! Zawszę są takie same! Jak mu powiedziałem ze bylem w motoryzacyjnym i gosc powiedział ze są trzy rodzaje to ładnie się uśmiał I fakt bo pojechałem kupić na ASO i tam gosc dał mi tuleje nie pytając jaki model średnica itd bo zawsze są te same
Cena oryginalnych to: 160zł za dwie sztuki. I są PLASTIKOWE!!!
Co do samych tulei to wymieniał mi to NAPRAWDE DOBRY mechanik który już 15lat pracuje na serwisie VW i tez ma warsztat w domu gdzie robi same vw. Powiedział że TYLKO plastikowe zakładać! Zakłada od zawsze plastiki i jeszcze ich nie sciągał(jako zużyte) wiec coś w tym jest To takie błędne myślenie ze metalowe są trwalsze.
Tak samo ta średnica. NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY w średnicy tych tulei!!! Zawszę są takie same! Jak mu powiedziałem ze bylem w motoryzacyjnym i gosc powiedział ze są trzy rodzaje to ładnie się uśmiał I fakt bo pojechałem kupić na ASO i tam gosc dał mi tuleje nie pytając jaki model średnica itd bo zawsze są te same
Cena oryginalnych to: 160zł za dwie sztuki. I są PLASTIKOWE!!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: ndz maja 21, 2006 20:41
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Witam, własnie przerabiam ten sam problem,czyli tuleje tylnej belki.lolo_golf pisze:heh powiem tak. Przed chwilą wrociłem z wymiany tych tulei. Trwało to dokładnie 50min. Co do sciagania belki to nie trzeba tego robić. Jednak jak komuś jest ładwiej to czemu nie? Wystarczy odkręcić jeszcze amorki i już wychodzi. Także dużo roboty wiecej nie ma
Co do samych tulei to wymieniał mi to NAPRAWDE DOBRY mechanik który już 15lat pracuje na serwisie VW i tez ma warsztat w domu gdzie robi same vw. Powiedział że TYLKO plastikowe zakładać! Zakłada od zawsze plastiki i jeszcze ich nie sciągał(jako zużyte) wiec coś w tym jest To takie błędne myślenie ze metalowe są trwalsze.
Tak samo ta średnica. NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY w średnicy tych tulei!!! Zawszę są takie same! Jak mu powiedziałem ze bylem w motoryzacyjnym i gosc powiedział ze są trzy rodzaje to ładnie się uśmiał I fakt bo pojechałem kupić na ASO i tam gosc dał mi tuleje nie pytając jaki model średnica itd bo zawsze są te same
Cena oryginalnych to: 160zł za dwie sztuki. I są PLASTIKOWE!!!
Kupilem w ASO 79zł. za sztuke plastikowe oczywiście, tylko w serwisie powiedzieli,ze z wymianą dużo roboty bo muszą całą belkę zdejmować.
Tak z ciekawości zapytam ile zapłacileś za wymianę tych tulei u gośćia z VW?
nie wprowadzajcie ludzi w błądkorzonek80 pisze:Witam, własnie przerabiam ten sam problem,czyli tuleje tylnej belki.lolo_golf pisze:heh powiem tak. Przed chwilą wrociłem z wymiany tych tulei. Trwało to dokładnie 50min. Co do sciagania belki to nie trzeba tego robić. Jednak jak komuś jest ładwiej to czemu nie? Wystarczy odkręcić jeszcze amorki i już wychodzi. Także dużo roboty wiecej nie ma
Co do samych tulei to wymieniał mi to NAPRAWDE DOBRY mechanik który już 15lat pracuje na serwisie VW i tez ma warsztat w domu gdzie robi same vw. Powiedział że TYLKO plastikowe zakładać! Zakłada od zawsze plastiki i jeszcze ich nie sciągał(jako zużyte) wiec coś w tym jest To takie błędne myślenie ze metalowe są trwalsze.
Tak samo ta średnica. NIE MA ŻADNEJ RÓŻNICY w średnicy tych tulei!!! Zawszę są takie same! Jak mu powiedziałem ze bylem w motoryzacyjnym i gosc powiedział ze są trzy rodzaje to ładnie się uśmiał I fakt bo pojechałem kupić na ASO i tam gosc dał mi tuleje nie pytając jaki model średnica itd bo zawsze są te same
Cena oryginalnych to: 160zł za dwie sztuki. I są PLASTIKOWE!!!
Kupilem w ASO 79zł. za sztuke plastikowe oczywiście, tylko w serwisie powiedzieli,ze z wymianą dużo roboty bo muszą całą belkę zdejmować.
Tak z ciekawości zapytam ile zapłacileś za wymianę tych tulei u gośćia z VW?
są dwa rodzaje tak jak juz ktoś pisał...
z końcówką "d" i końcówką "C"
NR: 1J0501541D, Outer Ø 69,0 mm PASUJE DO:
AUDI:
A3 (8L1)
09.1996 - 05.2003
TT (8N3)
10.1998 -
TT Roadster (8N9)
10.1999 -
except: 3.2 VR6 quattro
SEAT:
Ibiza IV (6L)
02.2002 -
NR: 1J0501541C, Outer Ø 72,0 mm PASUJE DO:
AUDI:
A3 (8L1)
09.1996 - 05.2003
1.6, 1.8, 1.8 T, 1.9 TDI
TT (8N3)
10.1998 -
TT Roadster (8N9)
10.1999 -
SEAT:
Ibiza IV (6L)
02.2002 -
Cordoba (6L2)
09.2002 -
Leon (1M1)
11.1999 -
Toledo II (1M2)
04.1999 - 05.2006
SKODA:
Fabia (6Y2)
08.1999 -
except: 1.9 TDI RS
Fabia Combi (6Y5)
04.2000 -
except: 1.0
Fabia Praktik
04.2002 -
except: 1.4 TDI
Fabia Stufenh./Sedan (6Y3)
10.1999 -
except: 1.0
Octavia (1U2)
09.1996 -
except: 1.8 T 4x4
Octavia Schraegh./Hatchback
(1U5)
07.1998 -
except: 1.8 T 4x4, 1.9 TDI 4x4,
2.0 4x4
VW:
Polo (9N_)
10.2001 -
Polo Stufenh./Sedan
07.2003 -
Golf IV (1J1)
08.1997 - 06.2005
Golf IV Variant (1J5)
05.1999 -
Bora /Jetta IV (1J2)
10.1998 - 05.2005
Bora Variant/Jetta IV Wagon
(1J6)
05.1999 - 05.2005
New Beetle (9C1, 1C1)
01.1998 -
New Beetle Cabriolet (1Y7)
01.2003 -
Cordoba (6L2)
09.2002 -
Leon (1M1)
11.1999 -
Toledo II (1M2)
04.1999 - 05.2006
except: 1.8 20VT, 1.9 SDI
SKODA:
Fabia (6Y2)
08.1999 -
except: 1.9 TDI RS
Fabia Combi (6Y5)
04.2000 -
except: 1.0
Fabia Praktik
04.2002 -
except: 1.4 TDI
Fabia Stufenh./Sedan (6Y3)
10.1999 -
except: 1.0
Octavia (1U2)
09.1996 -
Octavia Schraegh./Hatchback
(1U5)
07.1998 -
VW:
Polo (9N_)
10.2001 -
Polo Stufenh./Sedan
07.2003 -
Golf IV (1J1)
08.1997 - 06.2005
Golf IV Variant (1J5)
05.1999 -
Bora /Jetta IV (1J2)
10.1998 - 05.2005
Bora Variant/Jetta IV Wagon
(1J6)
05.1999 - 05.2005
New Beetle (9C1, 1C1)
01.1998 -
New Beetle Cabriolet (1Y7)
01.2003 -
a więc ja najpierw wyjąłem swoje.......okazało sie że są metalowe (Golf 4 grudzień 99 1,9 tdi AGR)
a dopiero potem pognałem do sklepu
wiekszość sklepów oferuje plastiki które maja ok 71-72 mm.........jakieś zamienniki bo co jedna to inny wymiar jak sprawdzaliśmy
a metalowe mają 69,2 mm każda tak jak gniazdo w mojej belce 69mm
dane zdjąłem z tych aukcji
http://moto.allegro.pl/item384698145_tu ... _bora.html
http://moto.allegro.pl/item384692184_tu ... _bora.html
gdyby sie skończyły ksywa sprzedającego to labedz2004
to całkiem przypadkowa aukcja ..pierwsza z brzegu.....nie znam tego sprzedawcy ani nic u niego nie kupowałem
pozdro - Mario
aha.........z tym sciąganiem belki to bzdura na resorach
nie trzeba demontować belki...bez ściągacza wyjałem te tuleje w 1,5 godziny
bez odkręcania amorów, bez kanału i bez ściągania sprężyn....
Ostatnio zmieniony czw cze 26, 2008 12:45 przez mtworus, łącznie zmieniany 1 raz.
było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
100zł. I godzina roboty.korzonek80 pisze:Tak z ciekawości zapytam ile zapłacileś za wymianę tych tulei u gośćia z VW?
Jak mogą być dwa rodzaje, jak otwór w belce masz taki sam? Własnie też myślałem że są 2 rodzaje i nie wiedziałem które kupić i jak to powiedzialem temu mechanikowi z VW to się uśmiał i powiedzial że w tym motoryzacyjnych pracują debile!!! Bo on juz 10 lat zmienia te tuleje i jakoś nie widział dwuch rozmiarów. I fakt bo poszedłem na serwis vw i poprosiłem o te tuleje i gośc nie pytal jaki mam silnik , ktory rok itd tylko wyciągnął i mi dałmtworus pisze:nie wprowadzajcie ludzi w błąd
są dwa rodzaje tak jak juz ktoś pisał...
[ Dodano: Czw Cze 26, 2008 13:49 ]
Jasne że tak. Odrecasz tylko tuleje i weżyki hamulcowe. Nic wiecej.mtworus pisze:nie trzeba demontować belki...bez ściągacza wyjałem te tuleje w 1,5 godziny
bez odkręcania amorów, bez kanału i bez ściągania sprężyn....
- pszczyna
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2558
- Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
- Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
- Kontakt:
Powyżej masz mój wpis !!! co więc ci trzeba abyś uwierzył !!! dajesz wiarę byle mechanikowi a nie ludziom którzy mieli z tym przeboje!!!!
A co do różnych teorii to znalazł sie nawet taki iż twierdzi że w OCTAWI I główny komputer znajduje się w liczniku i od wtorku jeden mój współpracownik szerzy tę herezje
A co do różnych teorii to znalazł sie nawet taki iż twierdzi że w OCTAWI I główny komputer znajduje się w liczniku i od wtorku jeden mój współpracownik szerzy tę herezje
- scss
- Ma gadane
- Posty: 179
- Rejestracja: wt cze 27, 2006 07:37
- Lokalizacja: GWE
- Auto: Bora Variant 1.6 AUS, Polo 6N2 1.4 AUD, Amarok 4Motion BiTDI 2.0
Witam kolegów!
Niedawno tez zmieniałem tulejki, i także mam metalowe. Potwierdzę, że są dwa rodzaje tulejek. Pszczyna dał nawet zdjęcia ich i nie wiem co za mechaników macie, ale wystarczy wziąć obie w rękę i od razu widać, ze są inne! Nie dość że średnica to i długość się różni.
Moja propozycja jedźcie do normalnego sklepu i naocznie porównajcie obie tulejki.
Ciekaw jestem ile wam pożyje wbijana na siłę tuleja? Chyba nie po to konstruktorzy z vw projektują auto, aby polski mechanik je usprawniał, bo on wie najlepiej, a reszta to debile...
Tuleje można zmienić bez ściągania tylnej belki, jeżeli ktoś już zmieniał to wie jak. Problemem może być wybicie starych tulei.
Niedawno tez zmieniałem tulejki, i także mam metalowe. Potwierdzę, że są dwa rodzaje tulejek. Pszczyna dał nawet zdjęcia ich i nie wiem co za mechaników macie, ale wystarczy wziąć obie w rękę i od razu widać, ze są inne! Nie dość że średnica to i długość się różni.
Moja propozycja jedźcie do normalnego sklepu i naocznie porównajcie obie tulejki.
Ciekaw jestem ile wam pożyje wbijana na siłę tuleja? Chyba nie po to konstruktorzy z vw projektują auto, aby polski mechanik je usprawniał, bo on wie najlepiej, a reszta to debile...
Tuleje można zmienić bez ściągania tylnej belki, jeżeli ktoś już zmieniał to wie jak. Problemem może być wybicie starych tulei.
Pozdrawiam Grzesiek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 170 gości