Zagadka z olejem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zagadka z olejem
No wiec mam zagadkę. W moim mk 2 zalałem olej Mobil SuperS 10W40, marka znana i dobra (pono) Wycieków nie ma, kompresja w normie, moc w sam raz, nie dymi, nie jest zmulony a pół flaszki litrowej oleju znika na 1000 km. Martwi mnie to i ciekawi. Przebieg 166.000
Pytanie 1 brzmi: Czy Mobil zszedł na psy? Znajomy kierowca zawodowy tak twierdzi.
Pytanie 2: Co zalać zamiast?
Liqui Moly LEICHTLAUF 10W-40
Olej pół-syntetyczny, przy produkcji którego wykorzystywany jest proces hydrokrakowania. Zwiększa moc silnika, obniża tarcie i zużycie silnika, a także zużycie oleju i paliwa. Zapewnia optymalne smarowanie części silnika podczas jego zimnego startu. Przeciwdziała powstawaniu szlamów i nagarów na powierzchniach wewnętrznych. Uniwersalny olej całoroczny.
SAE 10W-40
API-SL/CF
ACEA: A3-02/B3-98
Uzyskał aprobatę firm:
Volkswagen VW 500.00 i 505.00 (1/97)
Mercedes-Benz 229.1
Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 jest przeznaczony dla nowoczesnych silników benzynowych i diesla wyposażonych w turbosprężarki, intercoolery, gdzie producenci wymagają spełnienia specyfikacji ACEA A3/B3 lub API SL/CF o lepkości SAE 10W-40.
ACEA A3/B3
API SL/CF
MB 229.1
VW 505 00
Midland? Coś z krajowych?
czy może coś inszego? Doradźcie prosze....
Pytanie 1 brzmi: Czy Mobil zszedł na psy? Znajomy kierowca zawodowy tak twierdzi.
Pytanie 2: Co zalać zamiast?
Liqui Moly LEICHTLAUF 10W-40
Olej pół-syntetyczny, przy produkcji którego wykorzystywany jest proces hydrokrakowania. Zwiększa moc silnika, obniża tarcie i zużycie silnika, a także zużycie oleju i paliwa. Zapewnia optymalne smarowanie części silnika podczas jego zimnego startu. Przeciwdziała powstawaniu szlamów i nagarów na powierzchniach wewnętrznych. Uniwersalny olej całoroczny.
SAE 10W-40
API-SL/CF
ACEA: A3-02/B3-98
Uzyskał aprobatę firm:
Volkswagen VW 500.00 i 505.00 (1/97)
Mercedes-Benz 229.1
Castrol Magnatec 10W-40 A3/B3 jest przeznaczony dla nowoczesnych silników benzynowych i diesla wyposażonych w turbosprężarki, intercoolery, gdzie producenci wymagają spełnienia specyfikacji ACEA A3/B3 lub API SL/CF o lepkości SAE 10W-40.
ACEA A3/B3
API SL/CF
MB 229.1
VW 505 00
Midland? Coś z krajowych?
czy może coś inszego? Doradźcie prosze....
Ostatnio zmieniony śr kwie 25, 2007 22:52 przez mate64, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
hello,,
mam podobny problem otóż w ksiązce serwisowej jest napisane że golfiki moga brać nawet 1l/1000km dla mnie to nienormalne.
odpowiedź może być tylko jedna skoro nie masz żadnych wycieków - Twój silniczek spala olejek.
ja bym się tym nie martwił że bierze nawet 0,5l na 1000km
ja mam mineralny 15W-40 Lotos po przejechniu 1000km dolewam pół szklanki - to norma i sie juz przyzwyczaiłem.
wart polecenia jest każdy olej Shella.
pozdro
mam podobny problem otóż w ksiązce serwisowej jest napisane że golfiki moga brać nawet 1l/1000km dla mnie to nienormalne.
odpowiedź może być tylko jedna skoro nie masz żadnych wycieków - Twój silniczek spala olejek.
ja bym się tym nie martwił że bierze nawet 0,5l na 1000km
ja mam mineralny 15W-40 Lotos po przejechniu 1000km dolewam pół szklanki - to norma i sie juz przyzwyczaiłem.
wart polecenia jest każdy olej Shella.
pozdro
JakubMK3 pisze:hmm a co miałeś poprzedni przed półsyntetykiem?
wart polecenia jest półsyntetyk castrola i shella ale to Twoja decyzja.
Nie wiem, auto sprowadzone, przyjechał na niemieckim półsyntetyku. Właśnie jak widzisz rozważam Castrol Magnatec. Wiem że decyzja należy do mnie ale zapewne macie swoje opinie na ten temat.
wiesz to znajomy który średnio miesięcznie robi tirem 20 000 km. Właśnie ostatnio zmienił mobil na inny, bo zaczęły się problemy.kiss pisze:Co za bzdury!mate64 pisze:Czy Mobil zszedł na psy? Znajomy kierowca zawodowy tak twierdzi.
Cały czas jade na Mobilu i nie widzę żeby było z nim coś nie w porządku a że Ci olej bierze to na pewno z innego powodu.
Co proponujesz sprawdzić? nie ma widocznych wycieków oleju, jedyny niewielki wyciek spod pokrywy zaworów został zlikwidowany już dawno, kompresja w porządku auto nie dymi na niebiesko na zimno, nic spod niego nie kapie itd.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
hmm, o tym nie pomyślałem Czy może wiesz jak wygląda sprawa z wymianą uszczelniaczy bez ściągania głowicy? w Favoritce dawało się to zrobić bez większego problemu....kiss pisze:Myślę że to problem uszczelniaczy trzonków zaworów. Proponuję wymienić i będzie jak ręką ujął
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
mate64, problem z olejami na rynku polskim (nie tylko Mobil) polega na tym, że to co jest napisane na butelce nie zawsze zgadza się z tym co w środku.Oszustwa niestety zdarzają się i tutaj. Być może kupiłeś Mobila ale tylko z nazwy. Co do uszczelniaczy - jest to możliwe, ale musi się za to wziąść "mądry" mechanik. Na forum ktoś opisywał, nawet jakieś urządzenie jest.
ja mialem castrola magnateca 10w40 klekotaly na nim strasznie popychacze, i lekkie pocenie przy klawiaturze, jak przyszla na niego wymiana to zmienilem na shela plus 10w40 i jest o wiele lepiej, ciszej pracuje popychacze juz tak nie chalasuja, pozatym moge polecic dobre usyniecie starego oleju z silnika razem z wilgocia (uzylem do tego sprezonego powietrza) no i oczywiscie oczyscic dobrze odme po zimie
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
problem jest w tym ze silnik jest juz zuzyty, mowisz ze sprowadzony samochod z niemiec, to wejdz sobie na ebay i sprawdz ile tam golfy 2 maja nakrecone km, min 250tys a przewaznie to ponad 300, a dziwne ze na allegro, kazdy z nich ma nie wiecej jak 170..hehe..i pozniej ludzie gadaja ze VW, czy opel ma marne silniki, ze bierze olej po 150tys..jak kazdy kto sprowadza kreci szafe, albo sam albo da 50zl i mu to zrobia. Co do oleju to ja mam AGIPA minerala i lata elegancko, przejechane ma 260tys i nic nie bierze.
doloze jeszcze swoje 5 groszy do tych wypowiedzi,moj MK2 ma 279tys i od kilku dobrych lat zalewam olej mineralny 15W/40 castrola i na caly przebieg do wymiany czyli okolo 15tys dolewam moze z pol litra oleju.
Panowie nie wierzcie w cudowne wlasciwosci niektorych olejow,do starszych silnikow najlepszy jest olej mineralny ta regula sie potwierdza i u moich znajomych
Panowie nie wierzcie w cudowne wlasciwosci niektorych olejow,do starszych silnikow najlepszy jest olej mineralny ta regula sie potwierdza i u moich znajomych
vw-torox-vw
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 52 gości