Strona 1 z 1

silniczek krokowy "warjuje"

: śr kwie 25, 2007 22:36
autor: krzych8419
witam od nie dawna gdy zrobiło sie cieplej mam problem z moim AAM poniewarz gdy tylko wskazówka temp. zaczyna przekraczac 90stopni silnik zaczyna szarpac (jakby miał przerwy w dostawie paliwa), obroty mu skacza(850-800-900-1500-800-700-300) az w koncu gasnie , nieda sie nim jechac po miescie , w trasie wszystko jest ok.gdy temp.około80s.
czijniki temperatóry zmieniłem i wentylatora terz , ale nic z tego , został termostat ale nie sadze zeby miał on wpływ na te skakanie obrotów i szarpanie tym bardziej ze temp.jest ok,
prosze o pomoc co moze byc tego przyczyna ?
z góry dzieki
pozdro

: śr kwie 25, 2007 23:10
autor: krzylo
tak jak napisales silniczek krokowy odpowiadajacy za dawkowanie paliwa.... mozesz jeszcze szukac przyczyny w doplywie powietrza ale mysle ze nie bylo by takich objaw ... ewentualnie cos z elektryka , moze masz zle dawkowana iskre ...

: czw kwie 26, 2007 09:35
autor: krzych8419
a czy mozna jakos sprawdzis ten silniczek ? ewentualnie cos przy nim po grzebac ? chociarz niby on działa tylko wyglada jak by dostawał zły sygnał , ale dla czego ?chyba bez diagnostyki sie nie obejdzie

: czw kwie 26, 2007 11:46
autor: Atomic10
Hym dziwna sprawa za jak silnik jest cieply tj < 90 st to wszystko gra a powyżej to szarpie. Jakie kupiłes czujniki jesli te poniżej 70zł to mozesz je do kosza wywalić. Niestety za czujnik ten przy głowicy trzeba dac około 80zł lub kupic w ASO inne porostu to badziew. Jak u Ciebie ze wskazaniami tem czy strzałka jest w pionie ??

Troche to dziwne ze jak silnik zimny to gra a jak przekroczy 90 to szaleje. Oczywiscie nie mozna stwierdzic ze to nie wyna silniczka krokwego. Opisz dokładnie czy te obroty skacza tak od początku tj gdy jest zimny.

Jak bedzie Ci tak znowu szarpał to odłacz wtyczke od czujnika tj tego perwszego od glowicy i zobacz co sie bedzie działo.

Pozdrawiam

: czw kwie 26, 2007 12:10
autor: endoen
mam podobny problem, też silnik na wysokich obrotach mi szarpie, ale ja najpierw chce świece sprawdzić i go ustawić i tu mam pytanie, jakie świece polecicie do g2 1,6 benzyna rok 91?

: czw kwie 26, 2007 12:34
autor: krzych8419
własnie kupiłem taki tanszy czujnik i oszukiwał ,i to niezle (trasa 100 miasto 110) stary mi pokazuje w trasie około 80stopni a na postoju około 85-90stopni (z powrotem go załozyłem poniewarz wszystko wskazuje na to ze jest jednak dobry),potem włacza sie wentylator i zchładza do 80-85, ale własnie nieraz nie zawsze zdaza sie właczyc bo silnik zaczyna swirowac obrotami i szarpac przy ruszaniu a jak juz jade szybciej to wiadomo ze sam sie ochłdzi (ruch powietrza) i wszystko pieknie do nastepnego postoju np.na swiatłach na których golfik robi troche wstydu i walnie pare razy "kangóra"albo i zgasnie,dobrze ze chociaz odpala bez problemu :grrr:

: czw kwie 26, 2007 12:57
autor: Atomic10
Wskazówka na polu temperatury powinna być po nagrzaniu caly czas pionowo. Zrób pomiary rezystancji czujnika na ciepłym silniku ja zacznie Ci robić tatkie szopki porównamy z danymi w książkach.

Pozdrawiam

: czw kwie 26, 2007 13:17
autor: krzych8419
ok.poszukam tylko miernik i zmierze ,a na jakim ustawieniu miernika dokonac pomiaru ,chodzi o odczyt wskazan tz. ohmy mega ohmy ... ?
z góry dzieki za pomoc

: czw kwie 26, 2007 13:41
autor: T.O.B.I.
na dwoch zaciskach ma byc cos kolo 300 ohm a na dwoch pozostalych 3 kohm

: czw kwie 26, 2007 18:05
autor: Atomic10
Tu jest co i jak

Obrazek

Pozdrawiam

: czw kwie 26, 2007 20:35
autor: krzych8419
wielkie dzieki za tabele z rysónkiem, napewno sobie poradze
jótro napisze jakie mam pomiary na jakiej temp.

: pt kwie 27, 2007 09:21
autor: sslawek77
jak ci wariuje silniczek krokowy to wżuć go do rozpuszczalnika na 24h i potem pędzelkiem go przeczysc w środku....

: pt kwie 27, 2007 14:05
autor: krzych8419
witam ponownie , z pomiarami troche wyszła lipa bo mam uszkodzony miernik , jak na złosc pokazuje tylko mega ohmy i kilo ohmy ale nieda sie odczytac i przeliczyc bo wskazówka wali odrazu do konca,w sobote postaram sie wziasc od kumpla miernik i pomierzyc pozadnie.
Zrobiłem dzis małe doswiadczenie i podłaczyłem na krótko kabelkiem wentylator na pierwszy bieg tak aby chodził cały czas i o dziwo problem jak reka odioł , jezdziłem po miescie i ani razu nie szrpnał ani nie skoczyły nawet obroty, w momecie gdy tylko pod domem odłaczyłem kabelek,wentylator, od razu zaczeło sie to samo czyli nie równa praca i skakanie obrotów , nie mam juz pojecia oco z tym pierunstwem chodzi , moze cos z elektryka , albo komp swiruje