Strona 1 z 1
Czy po wymianie sondy trzeba regulowac sklad mieszanki??
: śr kwie 25, 2007 22:23
autor: HUBERT GTI
Witam! Mam pytanie czy po wymianie Sondy Lambda koniecznoscia jest regulacja skladu mieszaki?? Ostatnio pojechalem swoim MK3 2.0 GTI na regulacje silnika, ustawiono mi zaplon, a przy komputerowym badaniu wyszlo ze Sonda nie dziala! Mechanik odlaczyl Sonde (wtyczke) i wyregulowal sklad mieszanki bez sondy na analizatorze spalin! I wlasnie czy teraz jak juz mam zalozona dzialajaca sonde wystarczy samo skasowanie bledu z ECU, czy przydalo by sie jeszcze raz przeregulowac mieszanke???
Dodam ze objawy jakie mam to szarpanie i przydlawia sie podczas przyspieszania, mianowicie przy raptownym wcisnieciu pedalu gazu - objaw przypomina zalewanie sie silnika zbyt bogata mieszanka! Dodam ze wczesniej kiedy jezdzilem bez Sondy tez to bylo, a myslalem ze to wina wlasnie tego! Niestety po wymianie sondy, sprawdzeniu jej na kompie czy napewno dziala niby jest okey, bledow na kompie nie ma........ a problem dalej jest!! Sam juz nie wiem dlaczego tak sie dzieje???
: śr kwie 25, 2007 22:28
autor: marek2907
komputer benzynowy ustala skład mieszanki między innymi na podstawie sygnałow płynących z sondy lambda
podkreślam komputer
regulować skład mieszanki mozna przy zasilaniu gaźnikowym ale nie przy wtrysku
ja raczej sprawdził bym układ zapłonowy i czujnik położenia przepustnicy i
przepływomierz powietrza
: śr kwie 25, 2007 22:32
autor: S1BART1
Przy odpietej sadzie autko napewno bedzie wiecej palilo
Jak podepniesz nowa nie musisz regulowac zadnego skladu mieszanki
Dawke paliwa reguluje ECU na podstawie odczytow z sondy i wielu jednostek wykonawczych (czujnik temp. wody ,przeplywka, itd)
: śr kwie 25, 2007 22:43
autor: DaroS
Wymien sonde na nowa i przejedz sie pozniej na analizator spalin. Jak sonda bedzie ok i zaplon dobrze ustawiony to powinno byc ok.
: czw kwie 26, 2007 01:10
autor: HUBERT GTI
No wlasnie!! Panowie pisaliscie ze powinienem sprawdzic m.in. przeplywomierz!! A mi wlasnie chodzi o to czy powinno sie wyregulowac ta srubke ampulowa przy przeplywomierzu co wczesniej mechanik krecil cos nia i patrzyl na analizator spalin????? I jeszcze jedno jak mozna sprawdzic ten czujnik polozenia przepustnicy?? I jaki on ma wplyw na prace silnika??
: czw kwie 26, 2007 05:50
autor: stempel72
Proponuje żebyś sam nie ruczał TPS (czujnik położenia przepustnicy). Jeśli auto dobrze działa to lepiej mu nie pomagać. Pojedz na analize spalin i tyle. Aaa i po zamontowaniu nowej sondy zrestartuj kompa
czyli zdejmij kleme z aku na 30 min.
: czw kwie 26, 2007 07:14
autor: Amanda
Dokładnie tak - po wymianie sondy wystarczy jak zresetujesz ECU.
: czw kwie 26, 2007 13:46
autor: HUBERT GTI
Ok rozumiem ze komputer sam ustala sklad mieszanki!! Ale mam pytanie do czego jest ta sruba ampulowa regulacyjna u mnie na przeplywomierzu powietrza??????? Bo slyszalem od mechanika ze to sruba regulacji przeplywu wlasnie i ma wplyw na sklad mieszanki!! I czy przez zla regulacje w tym miejscu moge miec szarpanie przy przyspieszaniu?? Pomocy...............
: czw kwie 26, 2007 16:13
autor: Paweł Marek
HUBERT GTI pisze:Ok rozumiem ze komputer sam ustala sklad mieszanki!! Ale mam pytanie do czego jest ta sruba ampulowa regulacyjna u mnie na przeplywomierzu powietrza???????
od niczego w twoim aucie. Zapewne masz przepływkę od II-ki na wtrysku digifanta, ktora taką regulację miała. Zobacz na numer na przepływce czy ma literę na kocću czy nie (numery są takie same). Mam nadzieję że piszemy o tym samym, że masz silnik 2E ze starą przepływką klapkową?
[ Dodano: Czw Kwi 26, 2007 4:16 pm ]
A mechanik regulując tym delikatnie mówiąć ci rozregulował. Jeśli ustawił tak mieszankę to teraz przy nowej sondzie będzie ona za uboga, prawdopodobnie sonda nie bedzie działać wcale i podawać napięcie bliskie 0,2V. Mieszanka musi być wzbogacona w aucie z sonda i katalizatorem, bo co będzie się w katalizatorze dopalało i go rozgrzewało?
: czw kwie 26, 2007 17:32
autor: PIETRASZEK
a kto wie jaki wplyw ma wyproznienie kata na sonde??
: czw kwie 26, 2007 17:44
autor: Paweł Marek
Żaden w tym silniku na 100 procent, sam wypróżniłem. Ponieważ sonda w 2E jest w kacie to wspawanie w niego rurki lub wywalenie go niesie za sobą konieczność przespawania gniazda sondy bliżej silnika.
Z kolei robi się wydech troszkę nieprzyjemny w brzmieniu jak się pustą puszkę zostawi. Więc jak chcesz.
: sob kwie 28, 2007 18:47
autor: HUBERT GTI
Paweł Marek pisze:HUBERT GTI pisze:Ok rozumiem ze komputer sam ustala sklad mieszanki!! Ale mam pytanie do czego jest ta sruba ampulowa regulacyjna u mnie na przeplywomierzu powietrza???????
od niczego w twoim aucie. Zapewne masz przepływkę od II-ki na wtrysku digifanta, ktora taką regulację miała. Zobacz na numer na przepływce czy ma literę na kocću czy nie (numery są takie same). Mam nadzieję że piszemy o tym samym, że masz silnik 2E ze starą przepływką klapkową?
[ Dodano: Czw Kwi 26, 2007 4:16 pm ]
A mechanik regulując tym delikatnie mówiąć ci rozregulował. Jeśli ustawił tak mieszankę to teraz przy nowej sondzie będzie ona za uboga, prawdopodobnie sonda nie bedzie działać wcale i podawać napięcie bliskie 0,2V. Mieszanka musi być wzbogacona w aucie z sonda i katalizatorem!
To skoro mechanik zaczal mi grzebac przy tej srubce na przeplywomierzu to mam teraz OGROMNY PROBLEM!!!! BO ROZREGULOWAL MI PRZEPLYWOMIERZ A NIKT NIE MA POJECIA JAK TA SRUBKA POWINNA BYC STANDARDOWO USTAWIONA DLA MOJEGO SILNIKA(2.0 GTI 8V 2E) I MOWIA ZE CZEKA MNIE WYMIANA PRZEPLYWOMIERZA!!! BARDZO BARDZO PROSZE ZEBY KTOS MI POMOGL, MOZE WIECIE JAK TO TRZEBA USTAWIC??? Chodzi o ampulowa srubke przy przeplywomierzu ,ktorej w moim silniku nie wwolno zmieniac ustawien z fabrycznych bo w przeciwnym razie zakloca to prace komputera ECU i dobor odpowiedniego skladu mieszanki!!
: pn kwie 30, 2007 18:44
autor: stempel72
Pojedz na stacje diagnostyczną gdzie mają analizator i cierpliwość, daj panu klucz ampulowy do ręki i powiedz żeby ustawił. Innego sposobu nie widzę, tym bardziej o ustawianiu na oko.
: pn kwie 30, 2007 19:05
autor: Paweł Marek
stempel72 pisze:Pojedz na stacje diagnostyczną gdzie mają analizator i cierpliwość, daj panu klucz ampulowy do ręki i powiedz żeby ustawił. Innego sposobu nie widzę, tym bardziej o ustawianiu na oko.
z tym zastrzeżeniem że pomiar spalin ma być w rurce na prawo od wtrysku, zaślepionej niebieskim korkiem, oraz warto byłoby to połączyć z analizą wykresu sondy lambda na oscyloskopie, inaczej może być ciężko. Ja bym jeszcze próbował na oko metodą prób i błędów. Ewentualnie sczytać od kogoś z dobrą przepływką w 2E wskazania między pinami 2 i 3 przepływki. Wskazania sa podobne w położeniach skrajnych przepływki, w środkowym położeniu przepływki mniej więcej osiągają szczyt (kształt pojedyńczej fali na wykresie)
[ Dodano: Pon Kwi 30, 2007 7:08 pm ]
HUBERT GTI pisze:Chodzi o ampulowa srubke przy przeplywomierzu ,ktorej w moim silniku nie wwolno zmieniac ustawien z fabrycznych bo w przeciwnym razie zakloca to prace komputera ECU i dobor odpowiedniego skladu mieszanki!!
pisałem: masz nie mieć tej śróbki wcale, to jest przepływka od dwójki, nie wiem czy ma te parametry co trzeba, ale skoro działało wcześniej to musi się dać ustawić.