Strona 1 z 1

Wymiana amorów

: śr kwie 25, 2007 22:06
autor: bogik
Witam
zakupiłem zestaw amorów olejowych KAYAB przód i tyl, i chciałem je jutro wymienić ponieważ ze starych prawnie nic nie zostało .Dlatego chciałem sie dowiedzieć na co uważać, z tyłem problemów raczej nie powinno być ale nie wiem co z przodem ponoć trzeba uważać żęby spręzyna nie wyskoczyła . Czy to prawda ? macie jeszcze jakieś uwagi dotyczące wymiany amorów, Aha zapomniałem dodać , że razem z amorami wymienie osłony i odboje. No to będzie jeden problem z głowy, później szykuje sie mały remoncik silnika :( No i jeszcze wizyta w poniedziałek u blachaża po wjechaniu przez tira w du()e mojemu golfikowi wrrrr strasza lipa... sami zobaczcie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef6 ... 91eb9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/39a ... 3f562.html

: śr kwie 25, 2007 23:27
autor: krzylo
jak bedziesz mial sciagacz do sprezyn to nie bedziesz mial problemu ... inaczej ciezko jest wymienic amorki... uwazaj na to zerby zlozyc tak jak fabryka nadala ... czyli zapamietaj jak co szlo i dopasuj tak samo ... pamietaj zeby dokladnie dokrecic mc persona bo inaczej mozesz miec bicie na kole ...

: śr kwie 25, 2007 23:42
autor: GRIZLI
Tył możesz zmienić bez ściągacza do sprężyn. O ile oczywiście nie ważysz 50kg :bigok: ale spokojnie jest to wykonalne. Wystarzy postawić tylny amortyzator na ziemi razem ze sprężyną i całym ciężarem ciała nacisnąć w dół. Jeśli sprężyna ugnie się na tyle, że powstanie luz, śmiało możesz (najlepiej z czyjąś pomocą) odkręcić nakrętkę mocującą podporę sprężyny od tłoka amorka. Za przód nie radzę zabierać się bez tego narzędzia (ściągacza)!!!!!!!!!!!!, inaczej możesz stracić głowę i życie. Po wymianie koniecznie musisz zrobić geometrię zwłaszcza kąty pochyleń. Poza tym, wraz z wymianą amorków przednich, powinieneś wymienić także górne podpory w których są łożyska oporowe. To chyba tyle, jeśli tego jeszcze nie robiłes, zapewnij sobie czyjąś pomoc. A najlepiej nie żałuj kaski i jedź do warsztatu, wbrew pozorom to nie jest takie proste i bezpieczne. Musisz wiedzieć z jaką siłą podokręcać śruby, ab nie było za lekko ani za słabo.

: śr kwie 25, 2007 23:44
autor: RIF-RAF
bogik pisze:ponoć trzeba uważać żęby spręzyna nie wyskoczyła
Przy wymianie amorow konieczne jest sciaganie sprezyn. Polecalbym sciski do tego zeby komus sie krzywda nie stala. Po calej operacji wiadomo ze trzeba zaliczyc zbieznosc , geometrie :bigok:

: czw kwie 26, 2007 07:26
autor: Paweł NPI
GRIZLI pisze:Po wymianie koniecznie musisz zrobić geometrię zwłaszcza kąty pochyleń
Zbierzność sie napewno nie przestawi... A amorki to zależy czy masz wkłady czy jako całość. Jeśli wkłady to sprawa jest prosta bo zaznaczasz jak amorek był przykręcony do piasty i później przykręcasz tak samo. Jeśli są jako całość to warto jednak sprawdzić kąty.
Robote bez problemu zrobisz sam, tylko z przodu sprężyny jednak trzeba robić ze ściągaczem.
Ja u siebie jak wymieniałem wszystkie amorki to z przednimi po wyjęciu udałem się do mechanika zeby mi przełożył sprężyny do nowych.

: czw kwie 26, 2007 08:06
autor: BartekN
W mk3 nie bylo wkladow,tylko calosc

: wt maja 01, 2007 17:27
autor: bogik
z tyłem poszło bez problemów, jutro albo pojutrze bede wymieniał przód, sciągacz pożyczyłęm od wujaszka, przydał sie do wymiany amorków z tyłu, przód bede robił z kumpel który juz kilka razy wymieniał amorki