Znaczny ubytek oleju - kupić czy remontować silnik.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lamariusz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob sie 05, 2006 13:46
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Znaczny ubytek oleju - kupić czy remontować silnik.

Post autor: lamariusz » śr kwie 25, 2007 20:51

MKII mam z 1990 roku jest to td z przebiegiem 240,000. żre mi olej i to sporo. wymieniałem jakieś tam simeringi w silniku ( które mi poleciliście na forum), wymieniałem też uszczelniacze zaworów. Pytanie , lepiej remontować ten silnik - jaki koszt ?, czy kupić inny używany. jeżeli inny to jak sprawdzić - upewnić się przed zakupem czy nie bierze on oleju? czy zakupienie samej głowicy - widziałem na allegro, też rozwiąże sprawę. Pozdr.
Ostatnio zmieniony śr kwie 25, 2007 21:59 przez lamariusz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Re: MKII znaczny ubytek oleju- kupić czy remontować silnik.

Post autor: Amanda » śr kwie 25, 2007 21:03

lamariusz pisze:MKII mam z 1990 roku jest to td z przebiegiem 240,000. żre mi olej i to sporo. wymieniałem jakieś tam simeringi w silniku ( które mi poleciliście na forum), wymieniałem też uszczelniacze zaworów. Pytanie , lepiej remontować ten silnik - jaki koszt ?, czy kupić inny używany. jeżeli inny to jak sprawdzić - upewnić się przed zakupem czy nie bierze on oleju? czy zakupienie samej głowicy - widziałem na allegro, też rozwiąże sprawę. Pozdr.
Po pierwsze usuń zdublowany post.

A jak ogólnie chodzi, zapala, jak było zimą? Jeżlei jest w miarę normalnie to na Twoim miejscu zaryzykowałbym tylko wymianę pierścieni.
Wymiana głowicy raczej sytuacji nie poprawi skoro już uszczelniacze wymieniłeś.


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » śr kwie 25, 2007 21:21

moge sie zalozyc ze silnik ma nakrecone drugie tyle..jak nie wiecej...240tys na diesla to zaden przebieg..skoro sa takie objawy to ma na pewno ponad pol mlna i chyba nie ma sensy zeby cos tam dlubac, bo bedzie sie ciagle cos zuzywalo



Awatar użytkownika
$iwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:36
Lokalizacja: Prudnik (Opolskie)

Post autor: $iwy » śr kwie 25, 2007 21:58

Ja bym obstawial remont.Jeden a dobry kupisz silnik i ile km zrobisz na nim.Wiem to ze swojego doswiadczenia niestety.Kupilem i pupa wpakowalem chyba z 1000 zl-sprzeglo bo zaraz sie posypalo stare,uszczelki pi er do ly i sie uzbieralo.Lepiej zrobic stary i smigac wieki.Przebieg ladnie krecony On ma bankowo 2 razy tyle co Ty podales.Mam A6/ 2.5TDI i ma 270 tys nie bierze ani grama oleju-a smiga na 10/40 Castrol GTD.A przyklad ktory podawalem to mialem na mysli Audi B2 ktore stoi dalej w garazu ;)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr kwie 25, 2007 22:12

lamariusz pisze:jeżeli inny to jak sprawdzić - upewnić się przed zakupem czy nie bierze on oleju?
nie sprzwdzisz !!! mozesz jedynie zapytać i wziąśc np miesięczną gwarancje !!! bo przekonać sie mozesz tylko go uzytkując :))
haps pisze:moge sie zalozyc ze silnik ma nakrecone drugie tyle..jak nie wiecej...240tys
z moze i ma tylko ze ne był zbytnio szanowany :////
$iwy pisze:.Przebieg ladnie krecony On ma bankowo 2 razy tyle co Ty podales.
ze jak bierze olej to musi mieć ponad 400 tyś
moze i mieć nawet 100 tyś jak był katowany to sie bedzie nawet rozsypywał :PP



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw kwie 26, 2007 07:37

$iwy pisze:Przebieg ladnie krecony On ma bankowo 2 razy tyle co Ty podales.
Może tak, a może nie - wystarczy małe przegrzanie (no może duże przegrzanie :grin: ) i chla olej jak opętany.
Sam tak miałem, latem w upale jechałem w korku kilka godzin, woda się zagotowała, pękł wąż i ... od tego czasu zużycie oleju przkraczało normy zdrowego rozsądku - wymiana pierścieni i od wymiany do wymiany nic nie dolewałem. :okej:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Znaczny ubytek oleju - kupić czy remontować silnik.

Post autor: RobertP » czw kwie 26, 2007 10:47

lamariusz pisze:MKII mam z 1990 roku jest to td z przebiegiem 240,000. żre mi olej i to sporo. wymieniałem jakieś tam simeringi w silniku ( które mi poleciliście na forum), wymieniałem też uszczelniacze zaworów. Pytanie , lepiej remontować ten silnik - jaki koszt ?, czy kupić inny używany. jeżeli inny to jak sprawdzić - upewnić się przed zakupem czy nie bierze on oleju? czy zakupienie samej głowicy - widziałem na allegro, też rozwiąże sprawę. Pozdr.
jak potrafisz sam i masz gdzie to go rób
a jak nie to kupuj drugi i szukaj firmy co Ci jednocześnie sprzeda i zamontuje
wtedy bedzie jakaś gwarancja ...
no chyba że masz parę złotych to oddaj do remontu silniczek do warsztatu który nie zrobi lipy ...
albo szukaj na przekładkę od razu na 1,9 TDI


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
torox
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pn mar 26, 2007 15:49
Lokalizacja: KOSZALIN
Kontakt:

Post autor: torox » czw kwie 26, 2007 10:55

jak dla mnie z tego co piszesz to sprawdzilbym najpierw jakie jest cisnienie w cylindrach a po drugie turbo potrafi wchlaniac duze ilosci oleju wiec moze zanim zaczniesz remont silnika przyjzyj sie dokladnie turbinie
:bajer:


vw-torox-vw

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » czw kwie 26, 2007 13:05

Ja mam przebieg 212 tys i bierze okolo 1l na 1000 km. Jaki koszt wymiany pierscieni? Silnik ladnie pracuje, zima tez nie bylo problemow...Wyciekow wiekszych tez nie ma...


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw kwie 26, 2007 13:40

MrUkAs pisze:Jaki koszt wymiany pierscieni?
Koszt pierścieni, uszczelek, itp + robocizna :grin:
Ja pierścienie kupowałem u producenta zaówilem telefonicznie i po 2 dniach już były - poszukaj w katalogu jakie potrzebujesz i zadzwoń (miła obsługa)
Roboty troche jest, ale ... ile oleju możesz zaoszczędzić :grin:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » czw kwie 26, 2007 14:22

Amanda pisze:
MrUkAs pisze:Jaki koszt wymiany pierscieni?
Koszt pierścieni, uszczelek, itp + robocizna :grin:
Ja pierścienie kupowałem u producenta zaówilem telefonicznie i po 2 dniach już były - poszukaj w katalogu jakie potrzebujesz i zadzwoń (miła obsługa)
Roboty troche jest, ale ... ile oleju możesz zaoszczędzić :grin:
Ile dales za wszystko? Uszczelki to jakie? Bo uszczelke pokrywy zaworow mam wymieniona. Sam bym tego nie zrobil, wiec mechaniory ile tak srednio biora?

No a pewnosci nigdy nie ma czy by to pomoglo, czy to akurat pierscienie... :/


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » czw kwie 26, 2007 14:36

MrUkAs pisze:No a pewnosci nigdy nie ma czy by to pomoglo, czy to akurat pierscienie... :/
Pewność jest, bo jak bierze ci 1L/100km oleju to po pierścieniach olejowych zostało wspomnienie, przy okazji wymienisz uszczelniacze ,dotrzesz zawory - i będzie śmigał jak nowy..

[ Dodano: 26 Kwi 2007 14:43 ]
Amanda pisze:Ja pierścienie kupowałem u producenta zaówilem telefonicznie i po 2 dniach już były - poszukaj w katalogu jakie potrzebujesz i zadzwoń (miła obsługa)
Ja też polecam "Primę" ale osobiście i z tłokami pod pachą! Obsługa max-fachowa ,gość od razu przymierza pierścionki - jeśli jest za duży luz daje nadmiarowe i po delikatnym frezowaniu rowków na tłoku (nie pamiętam ile płaciłem za frez ale nie było drogo) mamy spokój na następne 300tyś...



Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » czw kwie 26, 2007 14:47

MrUkAs pisze:Ile dales za wszystko? Uszczelki to jakie?
Nie pamietam, robiłem to w ubiegłym roku - pierścienie chyba cos koło 120zł
Uszczelki: pod głowicę, pod miske olejowa i może jeszcze pare innych "pierdółek"(ale to już groszowe sprawy) - w 200zł razem powinno sie chyba zmieścić.
Za robote - nie mam pojęcia - ja robilem to popołudniami "na bardzo spokojnie" - 3 popołudnia, ale jakby sie spreżył to w ciagu jednego dnia spokojnie zrobi


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » czw kwie 26, 2007 15:17

Musialbym pomyslec... czy w ogole warto... bo jak pytam mechanikow to mowia koszt duzy, a moze nie warto bo moze bedziesz chcial auto sprzedac. Poki co sprzedawac nie chce...ale chcialbym wiedziec ile zawolali by za wymiane tego co potrzeba. 500zl by starczylo?


www.SportCom.PL

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 366 gości