Strona 1 z 1
: śr kwie 25, 2007 20:56
autor: Amanda
Sonda jednoprzewodowa? Jeżeli tak to uszkodzona.
Jeżeli nie to sprawdź czy przewód masowy idący do sondy mam dobrą masę.
A napięcie od ECU 0.6 bo "idzie" w awaryjnym trybie (chyba)
Ale raczej padnięta sonda
: śr kwie 25, 2007 21:40
autor: Amanda
k44761 pisze:Amanda, dzieki za info, punkcik polecial.
Sonda jest 3 przewodowa, 2 do grzalki 1 to sygnal.
Nie orientujesz sie czy taka sonda bedzie pasowala?
http://www.allegro.pl/item185438935_son ... _seat.html
Można przypuszczać że tak (będzie pasowała), ale to moja opinia - decyzja należy do Ciebie (a diecezja do biskupa
).
Zapytaj ew. gościa co z jakąś gwarancją.
Patrząc po punktacji i towarach jakie oferuje to chyba zna się na tym i można przypuszczać że to dosyć przyzwoita "firma".
: śr kwie 25, 2007 22:00
autor: Ryba150
Witam!
Ja bym się tak nie spieszył z wymianą sondy tylko ją pożądnie zmierzył. Na sobdzie mierzy się napięcie a nie rezystancję. Napięcie 0,6V to nie jest tryb awaryjny i jest troche za wysokie ale to może być wina miernika albo dałeś za duży zakres. Napięcie to powinno być w okolicy 0,5V a najlepiej 0,45V. Mam nadzieje ze mierzysz na zakresie 2000mV czy tam 2V zależy jak jest miernik opisany. Masz cały czas stałe napięcie bo sonda pomimo że ma 3 przewody czyli jest z grzałką to na wolnych obrotach nie będzie próbkować.
Zrób tak jak będziesz miał rozgrzany silnik podłącz miernik i dodaj gazu tak na 2500-3000 obr/min i poczekaj ze 30 sekund. Jak sonda nie zacznie próbkować to znaczy że jest walnięta. Problem jest jeszcze jeden te mierniki są troche za wolne na taki pomiar i nie widać na nich przebiegu więc nie będziesz wiedział czy napięcia są takie jak trzeba do tego by się przydał oscyloskop no ale przynajmniej zauważysz czy wartości na mierniku zaczną się jakoś zmieniać co będzie świadczyc ze sonda jednak jakąś pracę podejmuje.
W
TYM temacie wkleiłem kiedyś 2 strony z ksążki jak się sonde sprawdza poczytaj i pokombinuj może wcale nie trzeba jej wymieniać.
: śr kwie 25, 2007 23:28
autor: Ryba150
k44761 pisze:jestes tego 100% pewien?
Powiem tak nie mierzyłem sondy z grzałką ale jak się przeczyta te 2 stronki to można tak wywnioskowac zwłaszcza czytając punkt 17 ze strony 70 i może tu tkwi problem trzeba by zmierzyć opór grzałki. Ja mam sonde jedno przewodową i do jej pomiaru używam starego diodowego wskaźnika wysterowania zmieniłem mu zakres na 0-1V i powiem Ci że trzeba trochę potrzymać wysokie obroty żeby sonda zaczęła działać i im bardziej rozgrzana tym szybciej reaguje i ma pełniejszy zakres. Jak dodasz gwałtownie gazu to idzie prawie do 1V jak puścisz gaz to spada ale jak dobrze pamiętam to nie do samego zera trzymając stałe obroty próbkuje a jak chwile pochodzi na jałowym to zaraz wskakuje stałe ok. 0,5V z komputera.
Natomiast jak skasować błędy w twoim kompie to nie wiem na pewno przez vag w golfie odpinasz na kilka minut akumulator i się kasują może u Ciebie też warto spróbować tyle że najlepiej to robić na zimnym silniku bo później do osiągnięcia temp 90 st komp sprawdza czujniki i robi adaptacje
: śr kwie 25, 2007 23:49
autor: Ryba150
Dzięki za punkciki ze swej strony jeszcze dodam ze na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze przepływomierz i stan przepustnicy na pełnym wtrysku benzynka niestety nie tryska na przepustnice i może się na niej troche syfu zebrać.
: czw kwie 26, 2007 07:12
autor: Amanda
k44761 pisze:Ryba150, przed chwila pomierzylem lambde i masz racje - po okolo minucie pracy na 2,500 obr zaczyna pracowac - wiec to nie sonda :/
Jutro bede mial przenosny oscyloskop wiec ja dokladnie sprawdze
Dzieki, kolejny + dodany
Ale na wolnych obrotach też powinna pracować sonda (oczywiście jak jest nagrzana, czyli min ok kilku minutach pracy silnika jak nie jest podgrzewana), a nie tylko na podwyższonych.
Ładnie widać to np na LPG (choc na PB powinna zachowywac sie podobnie) w programie np Bingo