Strona 1 z 2

filtr powietrza

: śr kwie 25, 2007 20:00
autor: lukasz85uki
Mam pytanie odnośnie filtra powietrza. Co daje założenie filtra stożkowego powietrza zamiast tego seryjnego w obudowie??

: śr kwie 25, 2007 20:04
autor: dziejo
lukasz85uki pisze:. Co daje założenie filtra stożkowego powietrza
inne brzmienie silnika kucyków raczej nie przybedzie !jeśli ci oto chodzi

: śr kwie 25, 2007 20:08
autor: Ryba266
Jest cos takiego jak szukajka!!! Temat sie wiele razy powtarzal!!!

: śr kwie 25, 2007 20:11
autor: Arek-Magis
Witam,
Tak jak kolega wyżej napisał raczej tylko inne brzmienie (bo mocy raczej nie) dodam też że fajnie to wygląda... jak ktoś podniesie maskę i zamiast ogromnej obskórnej plastikowej puchy jest mały sprytny filterek (zazwyczaj troszkę pochromowany i kolorowy).
Pozdrawiam!!!

[ Dodano: 25 Kwi 2007 20:13 ]
ps Zresztą ten temat pare razy był na forum tak więc poszukaj w wyszukiwarce. Napewno znajdziesz sporo infornmacji.
PZDR

: śr kwie 25, 2007 21:00
autor: Red Erik
silnik na wyższych obrotach staje się dynamiczniejszy, po za tym zyskuje się na momencie obrotowym, co daje bardziej zrywne auto, pod warunkiem że filter jest odpowiedni zamontowany, tzn, możliwie jak najbliżej wlotu chłodnego powietrza i jak najdalej kolektora wydechowego. Jeżeli nie ma możliwości oddalenia stożka od kolektora należy zastosować osłonę przeciwżarową, tzn blaszke która osłoni filter przed zasysaniem ciepłego powietrza z kolektora.

: śr kwie 25, 2007 21:09
autor: zajac
Red Erik pisze:silnik na wyższych obrotach staje się dynamiczniejszy, po za tym zyskuje się na momencie obrotowym, co daje bardziej zrywne auto, pod warunkiem że filter jest odpowiedni zamontowany, tzn, możliwie jak najbliżej wlotu chłodnego powietrza i jak najdalej kolektora wydechowego. Jeżeli nie ma możliwości oddalenia stożka od kolektora należy zastosować osłonę przeciwżarową, tzn blaszke która osłoni filter przed zasysaniem ciepłego powietrza z kolektora.
nie wiem kto ci takich glupot nawkladal do glowy owszem zgodze sie ze silnik staje sie dynamiczniejszy na wyzszych obrotach(ale momentu to mu nie przybywa) ale kto jezdzi w okolicach 4500-5500
pozatym stozek seryjne auto muli mialem wyrzucilem zalozylem puszke i jest o niebo lepiej i zadne oslony rury z powietrzem ze zderzaka nic nie daja jest mul i tyle !!!!!!

stozek daje cos przy silnikach doladowanych i pokombinowanych mechanicznie

: śr kwie 25, 2007 21:28
autor: Ryba266
zajac pisze:ale kto jezdzi w okolicach 4500-5500
Ja

: czw kwie 26, 2007 15:18
autor: Red Erik
Ryba266 pisze:
zajac pisze:ale kto jezdzi w okolicach 4500-5500
Ja
mi też się nie raz zdarzy ;)

[ Dodano: 2007-04-26 ]
zajac pisze:
nie wiem kto ci takich glupot nawkladal do glowy owszem zgodze sie ze silnik staje sie dynamiczniejszy na wyzszych obrotach(ale momentu to mu nie przybywa) ale kto jezdzi w okolicach 4500-5500
pozatym stozek seryjne auto muli mialem wyrzucilem zalozylem puszke i jest o niebo lepiej i zadne oslony rury z powietrzem ze zderzaka nic nie daja jest mul i tyle !!!!!!

stozek daje cos przy silnikach doladowanych i pokombinowanych mechanicznie
Nie tyle o moment co o jego odczucie chodzi, stożek muli gdy zasysa ciepłe powietrze !! źle go założyłeś i tyle, prawidłowo założony stożek poprawia prace silnika, może nie w ogromnym stopniu ale zawsze :)

: czw kwie 26, 2007 17:07
autor: silent_rob
uzyj opcji SZUKAJ

: czw kwie 26, 2007 17:52
autor: zajac
red erik moze nie jestem mechanikiem i w sumie nie wydaje mi sie zeby do tego potrzebna byla fachowa wiedza ale mialem stozek 7 cm od lampy na nim oslone termiczna i do tego rure z zimnym powietrzem z pod zderzaka i otwarty otwor w blotniku i jakos nie zauwazylem zadnych przyrostow niczego ,a kiedy zlozylem orgialana puszke z wkladka silnik duzo latwiej i chetniej wkreca sie na obroty

owszem mi tez sie zdaza ze obroty dochodza do 5000 ale nikt mi nie powie ze np po miescie lata tak caly czas bo nie uwierze no chyba ze ktos jest niepelnosprytny i daje w palnik do konca tylko po to zeby zaraz zahamowac

a zreszta chce ktos niech zaklada ja napisalem o swoich doswiadzeniach i osobiscie nie polecam kazdy ma swoj rozum i kase i jak bedzie chcial sprobowac to nie widze przeszkod

: czw kwie 26, 2007 18:58
autor: Ryba266
zajac pisze:jakos nie zauwazylem zadnych przyrostow niczego ,a kiedy zlozylem orgialana puszke z wkladka silnik duzo latwiej i chetniej wkreca sie na obroty
To ze miales zrobione to tak jak powinno wygladac to nie znaczy ze miales zrobione to dobrze a zreszta karzdy silnik reaguje inaczej na zadane mu mody

: czw kwie 26, 2007 19:18
autor: guti
Red Erik pisze:Nie tyle o moment co o jego odczucie chodzi, stożek muli gdy zasysa ciepłe powietrze !! źle go założyłeś i tyle, prawidłowo założony stożek poprawia prace silnika, może nie w ogromnym stopniu ale zawsze
stozek muli gdy dostaje za duzo powietrza, mialem stozek i tak załozony jak bozia kaze, daleko od ciepłego kolektora, i dodatkowo jeszszcze miałem ladnie odzdzielone od komory silnika i nic oprocz zmiany dzwieku nie zauwazylem , na niskich obrotach po wcisnieciu gazu silnik sie zastanawial chwile i dopiero sie zbieral ale tak troszke bardziej ospale. Zdjałem bo denerwowala mnie taka opozniona reakcja, co z tego ze dzwiek byl taki jak z prawie z V6 jak to nie było V6 i tylko na dzwieku sie konczyło.

Ryba266 pisze:To ze miales zrobione to tak jak powinno wygladac to nie znaczy ze miales zrobione to dobrze
mozesz wyjasnic jak ma wygladac prawidłowe załozenie stozka ? bo moze ja tez mialem zle ?

: czw kwie 26, 2007 19:55
autor: Ryba266
guti pisze:mozesz wyjasnic jak ma wygladac prawidłowe załozenie stozka ? bo moze ja tez mialem zle ?
Wyjasnic troche ciezko bedzie przyjedz do mnie to zrobimy to tak jak powinno byc

[ Dodano: 26 Kwi 2007 19:58 ]
ale sam storzek i tak rakiety Ci nie zrobi

: czw kwie 26, 2007 20:51
autor: guti
Ryba266 pisze:Wyjasnic troche ciezko bedzie przyjedz do mnie to zrobimy to tak jak powinno byc
no szkoda , a przyjechac na pewno nie przyjade , no chyba ze w wakacje :P