Szarpie / przerywa na zimnym, oporny na pedal gazu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tdi1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr mar 14, 2007 11:03
Lokalizacja: Radomsko

Szarpie / przerywa na zimnym, oporny na pedal gazu

Post autor: tdi1982 » śr kwie 25, 2007 14:15

Witam.
Od niedawna posiadam gofera mk3 1997r. 155000km.1.6 AFT 100koni i mam z nim problem mały ale jest mianowicie gdy jest zimny ma takie delikatne szarpnięcia jak by przerywał czy coś i jest nieco oporny na wściskanie gazu znaczy jedzie ale nie tak jak powinien.Jak się rozgrzeje jest lepiej ale te szarpnięcia cały czas są ale już ciągnie we wszystkich zakresach obrotów.Samochód nie posiada instalacji gazowej i jest na pełnym wtrysku wymieniłem mu już filtry wszystkie,rozrżąd kompletny,świece, kable, kopułka z palcem i sonda.Sprawdzałem też czujnik tem. miernikiem i jest dobry.Może macie jakieś doswiadczenia związane z takim samochodem lub orientujecie się co to moze być.Pozdrawiam.

PRECYZUJ TEMATY !!!
Ostatnio zmieniony śr kwie 25, 2007 15:39 przez tdi1982, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr kwie 25, 2007 14:23

wszystko sprawdzałes a zapomniałes o przepływomierzu
a mozę jakies lewe powietrze sprawdz dolot powietrza poruszaj listw,a wtryskowa



tdi1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr mar 14, 2007 11:03
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: tdi1982 » śr kwie 25, 2007 14:35

Tak tylko on z obrotami ma ok i jak złapie tem ma też ok w zasadzie to problem ten występuje jak jest zimny i chce nim ruszyć wtedy jest ocięzały jak dodam gazu więcej to szarpnie i jedzie dalej dobrze i tak ma do zagrznia



Awatar użytkownika
Vw_mk2_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: ndz lut 25, 2007 21:13
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: Vw_mk2_ » sob kwie 28, 2007 22:03

Sprawdz przewody paliwowe czy nie sa po zaginane czy nie byly gdzies sztukowane? ja w swoim to samo mialem i okazalo sie ze przewod paliwowy ktory idzie z pompy paliwowej z baku do podwieszonej i tam tkwila ustarka przewod byl skladany z 3 roznych przewodow, wymienilem i przestal sie dławić!


Never Back Down

HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » sob kwie 28, 2007 23:31

Mialem kiedys podobny przypadek i byl to przeplywomierz! Aluminiowa klapka rypiala i sie zacinala i tez dawala o sobie znac na zimnym silniku, jak sie zagrzal bylo okey!! Mozesz tez sprawdzic przewod paliwowy od ssania czy nie jest np. sparcialy!

Pozdrawiam!



tdi1982
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: śr mar 14, 2007 11:03
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: tdi1982 » ndz kwie 29, 2007 11:52

Przewody są na 100% ok. sprawdzałem jeśli by to był przepływomierz to chyba by na VAG-u pokazało.Wczoraj zauwazyłem jeszcze jedno jak jedzie sie dłużej szybko np. przy 5.800obr. nie będe pisał ile km/h to jest to zauważyłem że zaczyna szarpać tzw. jak by chciał jechać więcej ale nie może takie coś jak by się dusił.Po zatrzymaniu na światłach mimo iż obroty były stabine na obrotomierzu to czuć było takie lekkie szarpanie jak by motor na chwilę przygasał.Niepokoi mnie jeszcze jeden fakt iż słychać delikatne miąłczenie pompy paliwa cały czas może to jest przeczyna i teraz szukam jak ją sprawdzić czy dobre ciśnienie daje



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » wt paź 16, 2007 23:16

Witam,
Znalazłeś przyczynę szarpania? Też mam AFT i na zimnym szarpie po przejechaniu ok 500- 1000 m zaczyna chodzić normalnie. Z tym że zjawisko nie występuje za każdym razem.

Pzdr


GT III

osax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 20:32
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: osax » czw paź 18, 2007 21:18

Ja mam podobnie. Silnik dopiero po chwili od mocnego wciśnięcia gazu zaczyna dobrze przyspieszać (tak jakby potrzebował chwilę na zastanowienie). Dodatkowo na postoju nie zawsze silnik chodzi równo.
Spalanie w normie więc sondę lambda raczej wykluczam.



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » czw paź 18, 2007 22:42

Przyjżę sie przepwomierzowi. Z tego co piszą na forum to VAG nie pokazuje błędu gdy na czujnikach przepływomierza zgromadzi się osad trzeba je delikatnie oczyścić i bywa lepiej. Jak wymieniałem pasek rozrządu to zapomniałem podpiąć wtyczkę do przepływomierza - silnik pracował bardzo nierówno. To może być to. Tylko u mnie występuje to nie zawsze a na postoju pracuje równo. Muszę zwrócić uwagę na poziom paliwa gdy występuje zjawisko może to pompa paliwa nie wyrabia na ssaniu gdy poziom jest niski.

Pzdr


GT III

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 383 gości