wymieniłem tarcze przód na wentyle i .....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

wymieniłem tarcze przód na wentyle i .....

Post autor: McFafik » śr kwie 25, 2007 10:44

stare tarcze u mnie z przodu to były tylko zwalniacze
dodatkowo nie cofały sie chyba klocki bo cały czas mi lekko popiskiwaly jak delikatnie przyhamowalem pisk ustawał
wiec stwierdzilem ze zaszaleje i cos lepszego zaloze
wiec wybór padł na ATE wentyle srednica standart (236mm) plus klocki ATE
od razu powymieniałem uszczelniacze tłoka zacisku i zalozylem nowe gumy prowadnic i sruby mocujace
w razie czego zacisk mam typ VW II wiec wentyle tam wchodza
z zalozeniem nie bylo wiekszego problemu ... tłoczek wcisniety do konca i tarcza z klockami sie miesci .... luzu cos tam bylo wiec mysle jest OK
ale...............
jazda probna ... jest zajebiscie sobie mysle :)
ale na dzien II
zauwazylem ze dosc mocno mi sie grzeją piasty i felgi
oraz pojawia sie wytażny pisk przy niskich predkościach i ruszniu
mysle klocki sie docieraja
ale nawet jak przychamuje nic nie pomaga !!
CZY TO MOZE BYĆ ŁOŻYSKO ??
CZY MOGŁO SIE PRZEGRZAĆ NA NOWYCH TARCZACH JAK MIAŁY ZA MAŁO LUZU W STARYM ZACISKU ??

kto cos doradzi ??


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr kwie 25, 2007 10:56

mikro1982 pisze:Czesc,
niewiem czemu zadajesz pytanie tutaj? od takich spraw jest mechanik a tutaj nikt Ci nie pomoże( moze 2 mechanikow jest zarejestrowanych), to amatorzy ktorzy wszystko wiedzą ale ze słuchu. POczytaj posty to sie zorientujesz.
pozdrawiam
:panna:



Awatar użytkownika
Łukasz_Mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr mar 30, 2005 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Łukasz_Mk2 » śr kwie 25, 2007 10:57

moze byc łożysko. Ale jak bys mial łożysko to by było charakterystyczne wycie. Idac prostym rozumowanie to jest tak ze tarcza musi oddac duza wiecej ciepła do otoczenia dlatego wszytsko tak ci sie grzeje. zauwaz ze w nowych autach juz masz specjalna uksztaltowana osłone silnika(plastikowa) ze doprowadza zimne powietrze do zaciskow i tarcz.


"VW nie dla Idiotów"

[b]AFN Quattro Ruulez:-)[/b]

[url=http://imageshack.us][img]http://img148.imageshack.us/img148/2230mk2qu9nv2.jpg[/img][/url]

McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » śr kwie 25, 2007 11:02

ale takiego ani podobnego tematu nie znalazlem :(
a znim pojade do mechanika lubie wiedziec o czym bede znim gadał i czy chlop mi kitu nie bedzie wciskał

i nie zadalem najwazniejszegi pytania
przyznam sie ze nie wiem jak jest zbudowana przednia piasta w mkII ??
czy jest rozbieralna ? czy łozysko sie da wymienic i jakie ewentualnie tam jest ?

[ Dodano: 25 Kwi 2007 11:04 ]
Łukasz_Mk2 pisze:moze byc łożysko. Ale jak bys mial łożysko to by było charakterystyczne wycie.
własnie jest tak ze nie wyje ...... tylko piszczy przy malej predkosci
moze tylko klocki sie narazie ukłądają .... przejechalem narazie ok 150 km


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Rutazz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pn lut 05, 2007 00:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Rutazz » śr kwie 25, 2007 11:35

cięzko odpowiedziec na odległośc
ale ja bym sprawdził metalową osłone (tą od wewnętrznej strony) bo może gdzieś przycierac o tarcze (jeżeli zmieniałes z niewentylowanych na wentylowane to one są nieco grubsze) a moze ona naprawde zaskakujące dźwięki wydawac...



greg

Post autor: greg » śr kwie 25, 2007 14:42

więc tak - łożysko da się wymienic - ja wymieniam na prasie. Ale lkepiej obejrzyj dwie sprawy:
1. Zaciski przód - czy dobrze odbijają, czy syf ich nie blokuje, bo wygląda na to że ciągle dociskają ci klocki do tarcz.
2. Obejrzyj hamulce tył - bo mozliwość jest taka ze hamujesz tylko przodem i dlatego masz problem z przegrzewaniem się hamulców - w mk3 jak mi pękła szczeka z tyłu to z przednich klocków szedł dym podczas hamowan ia, a hamowanie fakt że wcale nie było dużo gorsze, ale pohamowniu na postoju kopciło się z hamiulców



Awatar użytkownika
flgmnft
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 12:07
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: flgmnft » śr kwie 25, 2007 21:21

Najlatwiejszy sposub sprawdzenia lozyska, to dosc mocno i szarpiac wrecz nawet poruszac kolem . Chywtajac za gore kola. Najlepiej robic to na kanale gdy owe kolo jest w gorze. Bo w ten sposub zobaczysz czy faktycznie jest luz na lozysku, a nie np w zawieszeniu. Jesli nie masz mozliwosci zajechania na kanal to zaopatrz sie w jakas druga kumata osobe znajaca sie choc troche na mechanice (odradzam dziewczyny, zony oraz kochanki). Tylko pamietaj trzeba dosc mocno szarpac zeby sprawdzic. Lekkie ruszanie nic nie da. Jesli jest luz to go wyczujesz beda to takie ciche gluche uderzenia. Ale z powodu lozyska nie powinno ci sie nic grzac.

A tak jak juz wspomnieli. Mozliwe ze te tarcze sa grubsze. A zalozyles do nich poprzednie zaciski ktore pracowaly z tarczami cienszymi. Pojezdzij jeszcze moze pewnie sie uloza albo klocki sie dotra to odpowiedniej grubosci i piszczenie ustanie. A przy szybszej jezdzie pewnie piszcza ale ty tego nie slyszysz.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr kwie 25, 2007 22:30

fafik mialem to samo w mk1 grzalo mi sie kolo tak ze nawet jak mokro bylo to felga ciagle byla sucha u mnie zatarl sie tlok w zacisku i bardzo slabo odbijal wez zdejmij kolo/a i depnij na heble i zobacz czy po takiej operacji bedziesz mogl obrucic tarcza i czy zostaje szczelina miedzy klockiem a tarcza

jak cos to moge ci pomoc jutro po 17



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » śr kwie 25, 2007 22:39

Chyba najbardziej prawdopodobne będzie ocieranie tej stalowej osłony za tarczą choć wątpie aby to powodowało przegrzanie. A jeśli trą ci klocki to może kupiłeś nie takie jak trzeba (np do zacisków VWI ??) albo coś skopałeś przy składaniu zacisków

Sam zmieniałem ze zwykłych na wentyle i wszystko mi grało i gra dalej.


Obrazek Obrazek

McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » pt maja 04, 2007 19:33

witam ponownie :)
morał z tego wszystkiego taki :
jak sie polakowie nudzi to se problem znajdzie :)
wiec klocki sie ulozyly i jest ok :)
a ten glupi dzwiek to blacha osłaniajaca :)
pozdr dla wszystkich
punkciki zaraz przyznam
pa


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt maja 08, 2007 14:47

A jaka miales srednice oryginalnych tarcz i skad masz te wentylowane (z jakiego są samochodu), no i jaki masz rozstaw srub ?? Tez szukam tarcz wentylowanych do zacisku MKII


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » wt maja 08, 2007 19:46

To są tarcze 239x20, z mk2 gti jeszcze bez hamulców girlinga.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt maja 08, 2007 20:52

a wejda Ci zaciski girlinga do standardowych zwrotnic ?? wiem ze np. w mk3 td gdzie jest zacisk MKII to do tych zwrotnic nie podejda zaciski od tdi (girling)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

McFafik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 364
Rejestracja: czw mar 02, 2006 23:19
Lokalizacja: Kraków / Starchowice
Kontakt:

Post autor: McFafik » wt maja 08, 2007 21:32

ja tylko poprawilem fabryke w serii 1.6 TD
tarcza jak kolega pisał ta najmniejsza 239 na 20 pod warunkiem ze masz zacisk VW II do tego cieńsze klocki do wentyli .... (nie mylic z golfem II - nie ma nic wspolnego poprostu tak sie nazywa typ zacisku ATE)
nic nie zmienialem na wieksza srednice bo to koszta ....
pozdr


PEUGEOTA206 NIESTETY NIE DA SIę ZROBIC NA GERMAN STYLE :( wiec go sprzedam !!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 422 gości