Strona 1 z 1

układ chłodzenia

: śr kwie 25, 2007 06:26
autor: Krzysiek86
Byłem u mechanika i jak dojechałem brakowało prawie 4l płynu korek był nie dokrecony do konca. Węże nie były twarde. Powiedział ze wszystko jest dobrze ale jak wróciłem do domu było to samo i mam zmienic nowy korek na stary. Co myslicie by wyrzucic termostat?? Czy to pomoże coś?? I jakie beda skutki jazdy bez termostatu w lecie i zimie. wiem że bede miał cały czas duzy obieg i w zimie może silnik byc niedogrzany ale co to spowoduje?? Co dalej robić?? Ma ktos jakies pomysły?? A i ten stary korek napewno nie trzyma cisnienia natomiast ten nowy tak. A podobno w układzie chlodzenia powinno być ciśnienie i to cqłkiem spore. A co myslicie o wymianie termostatu na wahlera??

Nie mam nagrzewnicy tzn węże idace do niej połaczyłem na krótko bo juz wczesniej miałem problemy i właśnie kiedyś mi wybuchła i płyn dostał się do środka.

Prosze o odpowiedź jesli to mozliwe.
Pozdrawiam

silnik mój to JP a samochód Jetta II z 1984r (54KM)

: śr kwie 25, 2007 07:25
autor: Paweł NPI
Ale teraz na nowym korku nadal ubywa płynu?? Po co chcesz termostat wymieniać, coś z nim nie tak??

: śr kwie 25, 2007 10:15
autor: Darayavahus
Matko bosko... Po co chcesz termostat wyrzucać? On nie ma nic do ubywającego płynu. Zdecydowanie będziesz miał niedogrzany samochód.
Korek warto mieć szczelny (mówimy o korku zbiorniczka wyrównawczego??) ale bez przesady, to co przez niego ubędzie to raczej z powodu parowania gorącego płynu a nie, że się coś gdzieś wyleje. Ciśnienie jest ale z tym bym też nie przesadzał, to jedynie opary płynu i obieg płynu wymuszony przez pompę. Tutaj ciśnienie nie ma tak krytycznego znaczenia jak jak w układzie olejowym. Byle by było medium wymieniające ciepło między silnikiem i chłodnicą.
Sprawdź najpierw czy Ci gdzieś płyn pod samochodem nie ucieka, bo jak mówisz, ze 4 litry to to wyciek musi być porządny. W całym układzie się mieści ~6.5 litra. I podjedź do innego mechanika :p

A Wahler to porządna firma, tylko zanim wymienisz upewnij się, że masz ku temu podstawy bo wbrew pozorom zabawy jest z tym sporo.

: śr kwie 25, 2007 18:06
autor: Krzysiek86
Dzisiaj byłem u innego mechanika stwierdził że to walnieta uszczelka pod głowica. Za robocizne chce 300zł plus moje czesci. Jak sadzicie ile musze odłożyc kasy na taka naprawe? Pozdobno wymieniłby tez przy okazji pasek rozrządu i olej bo to razem sie robi. A głowice chce splanować i oddać do sprawdzenia pod cisnieniem czy na pewno jest sprawna.

: śr kwie 25, 2007 19:14
autor: Paweł NPI
Za dobry rozrząd czyli pasek GATES i rolke INA dasz około 115-130PLN, Olej+filtr ok. 110PLN no i nie wiem ile uszczelka pod głowicę...

: śr kwie 25, 2007 19:54
autor: MrUkAs
Mam plyn juz 2,5 roku, ciagle mam poziom minimum. Czy warto dolewac wody destylowanej? Czy lepiej zostawic tak jak jest? W pazdzierniku zamierzam wymienic plyn...

: śr kwie 25, 2007 20:30
autor: Bąku
Za dobry rozrząd czyli pasek GATES i rolke INA dasz około 115-130PLN, Olej+filtr ok. 110PLN no i nie wiem ile uszczelka pod głowicę...
ja za samą rolke INA dałem 120zł + pasek contitecha cos koło 80zł

: śr kwie 25, 2007 20:52
autor: Krzysiek86
Ja mam od niedawna samochód ale w rozmowie ze znajomymi wodę destylowana mozna spokojnie dolac jesli ten ubytek jest niewielki. Chodzi by nie było za duzo wody bo w zimie zamarznie i moze rozerwac blok silnika no i woda nie ma dodatków antykorozyjnych a przy zwykłej wodzie jeszcze dochodzi kamien (z twardej wody)

: śr kwie 25, 2007 22:06
autor: Darayavahus
Można dolać wody, ale ja bym proponował kupić flaszkę płynu byle jakiego i spać spokojnie. Ostatecznie to nie jest jakiś makabryczny wydatek.

: śr kwie 25, 2007 23:08
autor: Paweł NPI
Bąku pisze:ja za samą rolke INA dałem 120zł
Być może do MKIII tyle kosztuje... ja dałem 65PLN...
Bąku pisze:pasek contitecha cos koło 80zł
za pasek Gates dałem 70PLN