Strona 1 z 1

jak poprawnie naciągnąc pasek klinowy??

: ndz mar 20, 2005 18:14
autor: b_sixkiller
zeby nie zamocno było i nie za słabo ?:)

: ndz mar 20, 2005 18:23
autor: VWjowiec
luz powinien wynosić coś około 20mm jesli sie nie myle :goof:

: ndz mar 20, 2005 18:24
autor: KaRBoW
pasek po naciagnieciu lapiesz po srodku (kciukiem i palcem wskazujacym)i jezeli obroci sie nie wiecej niz o 90 stopni to jest dobrze naciagniety. Nie moze ani wiecej ani mniej rowne 90 stopnij. Powodzenia

: ndz mar 20, 2005 18:59
autor: Pabloss
Ostatnio zmienialem wszystki paski i mialem z tym pewien klopot. Nie wiem czy masz klime bo jak tak to pasek naciagany jest troche inaczej ale jak nie masz to za nacigniecie paska odpowiada spreznyna pod alternatorem. Popuszczasz sruby mocujace, sprwzyna wywiera nacisk i w tej pozycji blokujesz alternator. Tak jest prawidlowo. Ja zrobilem blad i chcac sobie ulatwic wyjolem sprezyne i jej nie wlozylem na miejsce. To był błąd !!!!!! Pasek piszczal i szybko wrocilem do zamontowanie sprezyny. :-) 1.9 TD AAZ (75 KM)

: ndz mar 20, 2005 19:04
autor: b_sixkiller
tzn chwilka....odkrecam tą srube na alternatorze i przesuwam tak?? tylko w którą strone do siebie czy od siebie?? pozatym ostatnio odkreciłem tą srube i mimo to alternator nie chciał sie przesunąć czy musze odkrecic jeszcze cos??

: ndz mar 20, 2005 23:43
autor: Pan Japuk
W związku z tym że nie posiadam u siebie żadnej sprężyny ja robię to w ten sposób że luzuję śrubę, podkładam pod alternator łyżkę, podciągam alternator i w tym momencie dokręcam śrubę. Naciąg sprawdzam naciskając palcem pasek w połowie odległości między kołami - jak jest ok. 1 cm ugięcia to nie piszczy i nie wydaje się przesadnie naciągnięty.

: pn mar 21, 2005 10:01
autor: skuri
A ja mam na pewno dobrze naciagniety ale na zimnym silniku przy rozruchu i jeszcze pareset metrow wczasie jazdy na wolnych obrotach pasek piszczy.Czy mozliwe ze piszcze ze starosci????

: pn mar 21, 2005 11:35
autor: Mariusz D.
Mi piszczal bo kolo pasowe od alternatora bylo tak skorodowane ze nawet pol go nie bylo, kupilem na gieldzie w Gliwicach za 15 zlotych i wszystko jest teraz ok.

: pn mar 21, 2005 14:54
autor: Krzylu
dokladnie kolo pasowe moze miec wyjechane rowki a pasek jak jest nowy i dobrze naciagniety a dalej piszczy to tylko kolko do wymiany
w mk2 sprezyny sa ale w nowszych modelach ten napewno niema jej i ma tradycyjny naciag czyli sam tego nie zrobisz
jeden trzyma/naciaga alternator a drugi dokreca sruby na dole 13 u gory 17(ja tak mam)

: wt mar 22, 2005 14:25
autor: mateoosh
A ja mam na pewno dobrze naciagniety ale na zimnym silniku przy rozruchu i jeszcze pareset metrow wczasie jazdy na wolnych obrotach pasek piszczy.Czy mozliwe ze piszcze ze starosci????
Mam podobnie, dzieje mi się to szczególnie jak muszę jechać gdzieś wcześnie rano lub wieczorem. A powód jest prozaiczny: w tych porach dnia jest jeszcze stosunkowo zimno i pasek ma prawo troszki popiszczeć. Ale i tak pora jego wymiany nadchodzi więc co się odwlecze to... :chytry: