Strona 1 z 2

Różnice w MK3 1.6

: wt kwie 24, 2007 22:34
autor: samochodzik
Mam golfa AEE 1.6 CL 75KM wiem, że były (chyba od 96 roku) też golfy 1.6, tylko te miały 101KM. Może ktoś wie czym się różnią te wersje, główni chodzi mi o elementy silnika.

: wt kwie 24, 2007 22:37
autor: pawel3
samochodzik,
w tych 101 koni charakterystyczy jest duży, "wywinięty" kolektor ssący

: wt kwie 24, 2007 22:41
autor: zodiak
Zupełnie inna budowa głowicy, ten 101-konny to 16v.

: wt kwie 24, 2007 22:44
autor: pawel3
zodiak, nie wiem jak jest w silnikach z innym oznaczeniem kodowym ale w moim aft jest 8 zaworów,nie 16...

: wt kwie 24, 2007 22:52
autor: SToRM
zodiak pisze:Zupełnie inna budowa głowicy, ten 101-konny to 16v.
Nie klam :P

: wt kwie 24, 2007 22:54
autor: pawel3
SToRM, i wszystko jasne :pub:

: wt kwie 24, 2007 23:01
autor: preker20
strzelam ze AFT ejst na pelnej szprycy

: wt kwie 24, 2007 23:08
autor: Rutazz
AFT 1595 81 77,4 4R 74 Golf III/Vento, Golf Cabrio 8/95-9/98 i Simos 4S2


ABU 1598 76,5 86,9 4R 55 Golf III/Vento 7/92-9/94 si, kat Mono-Motronic MA 1.2.3


AFT jest na pełniej szprycy, zwykły na mono , dodatkowo inny skok tłoka i średnica cylindra= zupełnie inny silnik

: wt kwie 24, 2007 23:10
autor: zodiak
Jak tak to zwracam honor i przepraszam za "zmyłę" byłem święcie przewkonany że te 100=konne silniczki z końca produkcji MK3 to już 16-ki. Ale człowiek się uczy na błędach :okej:

: śr kwie 25, 2007 08:00
autor: samochodzik
Chłopaki AEE jest na wielopunktowym wtrysku, dlatego się zastanawiam czemu tam jest o 26KM więcej. Czy tam są jakieś kosmetyczne zmiany (inne fazy rozrządu, mapy paliwa kolektor dolotowy i wydechowy), albo całkiem zmieniona konstrukcja.
Być może zawieszenie i hamulce też są nieco inne.
A w tej 101KM wersji jaka jest max. ilość obrotów na obrotomierzu, w AEE jest 6,5tyś.

: śr kwie 25, 2007 08:11
autor: maras GT
Witam
Panowie jak mam wyszukac oznaczenia silnikaAEE, AFT, ABU i jego parametry:( jestem nowy zabardzo sie na tym nieznam a dobrze by było wiedziec cos na ten temat. Mam golfika 1.6 GT z pazdziernika 96r

: śr kwie 25, 2007 08:12
autor: Rutazz
w karcie pojazdu albo na bloku silnika albo na naklejce w bagażniku bo w nowych dowodach chyba już nie ma

: śr kwie 25, 2007 11:01
autor: pietia-gce
Chłopaki AEE jest na wielopunktowym wtrysku, dlatego się zastanawiam czemu tam jest o 26KM więcej. Czy tam są jakieś kosmetyczne zmiany (inne fazy rozrządu, mapy paliwa kolektor dolotowy i wydechowy), albo całkiem zmieniona konstrukcja.
Być może zawieszenie i hamulce też są nieco inne.
A w tej 101KM wersji jaka jest max. ilość obrotów na obrotomierzu, w AEE jest 6,5ty
Dobre pytanie samochodzik tylko czy ktoś zna odpowiedź ?? mój AEE bardzo dobrze sie zbiera i widze w nim "ukryty" potencjał , pytanie jak go wykorzystać i podnieśc tą moc .

: śr kwie 25, 2007 13:04
autor: tdi1982
Witam.Posiadam AFT 1.6 101koni i to jest silnik 8 zaworowy a cały pic polega na tym że jest doprężony dynamicznie dobrze i tyle.Różni się od silnika 1.6 zwykłego nie tyloko głowicą wtryskiem i kolektorem dolotowym który jest z przodu auta a nie jak w zwykłych nad wydechowym ale równiż skokiem tłoka i średnica cylindra.Ajeśli chodzi o obr. to jest wyskalowany d0 7 tyś. a czerwone pole zaczyna się od 6.5 tyś. myśle że to wystarczy auto waży 1170 kilo kucy ma 101 prędkość max 200km/h bo tyle wyciągnie(dane fabr. 188) już samo mówi a tak pozatym silniki są zestawione z krótka skrzynią biegów i jadąc 190 na obr. jest gdzieś 5800obr więc nie ma co kombinować ale przydał by się 6 bieghttp://forum.vwgolf.pl/images/smiles/jezor.gif
http://forum.vwgolf.pl/images/smiles/jezor.gif