Olej w filtrze powietrza+stuki w silniku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomek12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 17, 2006 23:49
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Olej w filtrze powietrza+stuki w silniku

Post autor: tomek12 » wt kwie 24, 2007 22:13

Przy wymianie filtra powietrza zauważyłem gromadzący się na nim olej samochód ma przejechane 90000km (przebieg autentyczny) rok 2000 benzyna 1,6. Ponadto od jakiegoś czasu słychać dochodzące z silnika stuki które są coraz głośniejsze do tego jakiś czas temu zapaliła się lampka EPC. Może tych wszystkich przypadków nie należy łączyć ale zbiegły się praktyczni :crazy: e w jednym czasie. Czy ktoś przerabiał tego typu problem? Proszę o pomoc.



HUBERT GTI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn kwie 23, 2007 00:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: HUBERT GTI » śr kwie 25, 2007 01:28

Przebieg niski wiec to dla mnie bardzo dziwne, ale przyczyny w zasadzie jestem pewien! Mialem to samo u ojca w MK2! Olej w filtrze = przyczyna prosta = pierscienie tlokowe puscily! A jak cos dzwoni czy tam klekocze to tym bardziej wskazuje wlasnie na pierscienie!! Lepiej to zrobic jak najszybciej bo moga porysowac gladz cylindrow! Zwlaszcza w tym przypadku bo z tak malym przebiegiem nie mozliwe jest zeby byly w naturalny sposob zuzyte, ale logiczne jest ze sa uszkodzone i dlatego moze byc gorzej!



Awatar użytkownika
Corso
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 114
Rejestracja: pn cze 19, 2006 17:18
Lokalizacja: Z nad morza

Post autor: Corso » śr kwie 25, 2007 14:02

Niewielka ilość oleju przy wlocie z odmy to chyba normalne,tam przecież lecą opary od gorącego oleju jak się nie mylę



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr kwie 25, 2007 14:11

Zapomniana odma
Porady / Warto wiedzieć
03.04.2006 Liczba odwiedzin: 3555

Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.



W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.



W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.



Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.



Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.



Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Autor: Grzegorz Burda



tomek12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 17, 2006 23:49
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: tomek12 » czw kwie 26, 2007 21:52

Po podłączeniu do kompa okazało się, że EPC świeci od uszkodzonego czujnika hamulca - ciekawe!
A jak można sprawdzić czy odma działa prawidłowo?



Awatar użytkownika
daniel2505
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 18:39
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: daniel2505 » pt kwie 27, 2007 08:14

tomek12 pisze:Po podłączeniu do kompa okazało się, że EPC świeci od uszkodzonego czujnika hamulca - ciekawe!
A jak można sprawdzić czy odma działa prawidłowo?
Po prostu ściągasz koniec odmy i musi tamtedy dmuchać. Jak nie czujesz żadnego podmuchu, albo słaby to znaczy że gdzieś masz przytkaną odmę. JA po zimmie wymieniłem uszczelke pod pokrywa zaworów i prewencyjnie przeczyściłem odmę. A było z czego czyścić. Po zimie węże były zapchane szlamem i wogóle. Warto czyścić bo gadałem z kumplem który mechanikiem. Mówił ze tej zimy nie było tak xle ale poprzedniej kiedy były ostre mrozy mieli kilka samochodów z rozwalonymi uszczelnieniami przez zapchane odmy. Co do tego oleju w filtrze to wcale nie powinno go tam być odma puszcza tam gaz śladowe ilości oleju moga się tam dostać ale nie jakieć duze dawki (chyba że w maluchy tam filtr zawsze był mokry). Ja miałem podobny ale bardziej drastyczny objaw w Peugeocie TD. Żygało i to strasznie olejem do filtra, leciał z niego biały dym, silnik chodził jakby ktoś do niego gwoździ nasypał. Okazało się ze pękł tłok i szarpnęło mnie zdrowo po kieszeni. Myślę że jeśli miałbyś wywalone pierścienie to widziałbys duży ubytek oleju, stukanie to raczej problemk z panewka i jeszcze ze 100 innych powodów. Podjedź do jakiegoś znajomego niech posłucha i się wypowie. nie ma co się martwić na zapas.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=123919/]Mój zielony VARIANT[/url]

greg

Post autor: greg » pt kwie 27, 2007 08:46

tomek12 pisze:Przy wymianie filtra powietrza zauważyłem gromadzący się na nim olej
no i czemu się dziwisz? Hamujesz silnikiem? To zamykasz przepustnicę, odma odprowadza nadmiatr gazów ze skrzyni korbowej - do kolektora nie wejdą bo przepustnica zamknieta to idą w kierunku filtra. Teraz pytanie jak duzo tego oleju, jak tylko zabrudzenie to nie problem a jak dużo to juz mamy problem z separacja oleju (odma) albo ze zbyt dużą ilością gazów w skrzyni korbowej (pierścienie, uszczelniacze)jest jeszcze jedna mozliwość - zimą mogło przytykać odmę a potem jak zrobiło się cieplej moze przerzuciło to co się uzbierało.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 359 gości