Strona 1 z 2
auto strasznie zamula
: wt kwie 24, 2007 16:02
autor: Bula88
w moim RPku cos jest chyba nie tak. zauwazylem ze auto jest troche mulowate, nie idzie jak na swoje 90Ps. jest tak na gazie jak i na benzynie, lecz na benzynie troche lepiej. filtr powietrza wymieniony, wymienie chyba jeszcze swiece, zastanawiam sie nad wycieciem katalizatora. auto ma przejechane okolo 270k ale nie bierze grama oleju i nie kopci. dzieki za wszelkie rady
: wt kwie 24, 2007 22:21
autor: august500
Bula88, jeszcze tego nie zrobiles?? moim zdaniem wywal kata tak jak Ci mowilem i powinno byc lepiej
: wt kwie 24, 2007 22:58
autor: zajac
rzeczywiscie przy takim przebiegu katalizator moze juz nie zyc
: śr kwie 25, 2007 01:21
autor: HUBERT GTI
Powodow spadku mocy moze byc duzo, owszem moze to byc zapchany kat. ale tez nie koniecznie! Mysle ze powinienes sprawdzic sonde lambda na poczatek na VAGu, ja tak mialem u siebie i po wymianie jak reka odjal! A niestety przy LPG taka sonda wytrzymuje raczej nie wiecej niz 40-50tys. km! Pozatym oprocz wymiany swiec radze przejrzec kopulke i palec, moga byc juz zjechane!
: śr kwie 25, 2007 07:22
autor: Bula88
kopulka i palec sa ok, a jak sprawdzic sonde?? za pomoca kodow blyskowych??
: śr kwie 25, 2007 07:26
autor: Paweł NPI
Bula88 pisze: a jak sprawdzic sonde?? za pomoca kodow blyskowych??
sondę to chyba jakimiś miernikami się sprawdza... lub na Vag-u
: śr kwie 25, 2007 08:44
autor: DaroS
palen pisze:Bula88 pisze: a jak sprawdzic sonde?? za pomoca kodow blyskowych??
sondę to chyba jakimiś miernikami się sprawdza... lub na Vag-u
Sonda w RP/ABS jest jedno przewodowa. Podpinasz sie jednyk kablem miernika do niej a drugim do masy silnika. Wartosci powinny sie zmieniac, skakac w zaresie 0,1-1V. Jak stoi w miejscu to sonda zepsuta.
: śr kwie 25, 2007 11:51
autor: Bula88
DaroS pisze:palen napisał/a:
Bula88 napisał/a:
a jak sprawdzic sonde?? za pomoca kodow blyskowych??
sondę to chyba jakimiś miernikami się sprawdza... lub na Vag-u
Sonda w RP/ABS jest jedno przewodowa. Podpinasz sie jednyk kablem miernika do niej a drugim do masy silnika. Wartosci powinny sie zmieniac, skakac w zaresie 0,1-1V. Jak stoi w miejscu to sonda zepsuta.
sprawdza sie to na wlaczony zaplonie, czy odpalonym silniku??
[ Dodano: Sro Kwi 25, 2007 19:49 ]
sprawdzalem sonde i ma napiecie 0,6 V stale
: śr kwie 25, 2007 22:27
autor: DaroS
Bula88 pisze:DaroS pisze:palen napisał/a:
Bula88 napisał/a:
a jak sprawdzic sonde?? za pomoca kodow blyskowych??
sondę to chyba jakimiś miernikami się sprawdza... lub na Vag-u
Sonda w RP/ABS jest jedno przewodowa. Podpinasz sie jednyk kablem miernika do niej a drugim do masy silnika. Wartosci powinny sie zmieniac, skakac w zaresie 0,1-1V. Jak stoi w miejscu to sonda zepsuta.
sprawdza sie to na wlaczony zaplonie, czy odpalonym silniku??
[ Dodano: Sro Kwi 25, 2007 19:49 ]
sprawdzalem sonde i ma napiecie 0,6 V stale
Do wymiany, jest padnieta.
: śr kwie 25, 2007 22:35
autor: zajac
a sprawdziles na zapalonym rozgrzanym silniku ???? jak tak i tyle pokazalo to powodzenia w wymianie sondy po takich przebiegach ciezko wychodzi nie jedz do partaczy zeby ci gwintu nie ukrecicili w koloktorze i kup sobie bosha sonde troche drozsza ale masz pewnosc ze dobra jakosc
: śr kwie 25, 2007 23:22
autor: Bula88
sprawdzalem u kumpla i to samo wychodzilo, taki sam wynik
: czw kwie 26, 2007 10:09
autor: DaroS
Jak mierzysz jaims tanim miernikiem to on nie jest w stanie uchwycic tych zmian.
: czw kwie 26, 2007 16:14
autor: Bula88
DaroS, to jest mozliwosc, ze u mnie i u kumpla sonda jest ok??
: czw kwie 26, 2007 16:25
autor: DaroS
Trudno powiedziec, sonda caly czas "wybiera" napiecie na podstawie spalin i musi sie ta wartosc zmieniac a jak stoi w miejscu to sonda nie pracuje. Jak nie masz dobrego miernika to niech ci ja jaksi dobry elektromechanik pomierzy.