Strona 8 z 13

: sob cze 27, 2009 10:59
autor: jedrekk
lukasz_bliw, polac mu !! jedynie tankowanie dobrego paliwa ustrzeze przed nieprzyjemnosciami.... czasem warto dopłacic pare groszy wiecej!!

ja do mk2 pierwszego lalem v powera i bp diesel ultimate (bo nie mam u siebie stacji shella) i nigdy nie mialem zadnego problemu a zimy kiedys byly sroższe.... poza tym w moim przypadku spalanie paliwa z shella jest mniejsze niz on zwyklej ropy ktorą czasem zalewalem z braku wyjscia... czyli wlasciwie cena do spalania wychodzi na zero

: pt sie 14, 2009 10:16
autor: Jajcek
A ja kiedyś zalałem STP do paliwka i musze powiedzieć że początkowo byłem bardziej niż wkurzony na ten specyfik (na ok 8 litrów paliwa 98 oktan wlałem całą buteleczkę specyfiku) - nie doczytałem o proporcjach :grrr: . Autko muliło się i to strasznie. Po przejechaniu ok 20 km autko dostało jakby lepszego powera. Teraz zalewam STP co pół roku i nienarzekam. Prawda jest taka że jakby na naszych CPN było normalnej jaości paliwo to nikt by nie musiał takich środków stosować. Leje paliwko na ORLEN, SHELL, BP, BLISKA, STATOIL. Prawda jest taka że nie zauwazyłem żadnej różnicy na tych stacjach (no może poza ceną). Jak jeżdziłem po zachodzie i tam tankowałem to dawało sie odczuć po zatankowaniu różnicę. Tutaj niestety jesteśmy skazani (dopóki sie jakość nie zrówna z tą z zachodu) na takie magiczne dolewki.

: pt wrz 11, 2009 21:04
autor: DDR
Moim zdaniem,nic z tych ceramizerów nie warto,silnik ma chodzić tak jak sie urodził !,wymiana poszczególnych filtrów,olei,dbanie o samochód w sposób naturalny wystarcza i nie potrzebne jest stosowanie sztucznych konserwantów.

Co do tankowania,ostatni rok tankowałem pb 95 z orlenu,jakiś czas temu przeszłem na 98 z neste była różnica w spalaniu jak i przyśpieszeniu.Aktualnie tankuje v-power racing na shellu i jestem naprawde zadowolony,duża różnica w bucie i spalaniu.Polecam i pozdrawiam

: sob wrz 12, 2009 19:57
autor: lukasz_bliw
DDR pisze:Moim zdaniem,nic z tych ceramizerów nie warto,silnik ma chodzić tak jak sie urodził !,wymiana poszczególnych filtrów,olei,dbanie o samochód w sposób naturalny wystarcza i nie potrzebne jest stosowanie sztucznych konserwantów.

Co do tankowania,ostatni rok tankowałem pb 95 z orlenu,jakiś czas temu przeszłem na 98 z neste była różnica w spalaniu jak i przyśpieszeniu.Aktualnie tankuje v-power racing na shellu i jestem naprawde zadowolony,duża różnica w bucie i spalaniu.Polecam i pozdrawiam
Zacytuję słowa mechanika-pijaka " Nie wyleczy się mechaniki chemią" Może i chłop miał rację ..

: ndz wrz 13, 2009 17:24
autor: oldstaszek
...a moim zdaniem - WARTO!
Jest tylko jeden podstawowy warunek - jak z doborem lekarstw - diagnoza i jaki środek...
Chyba że doszliśmy do operacji lub czekamy na zejście...
Osobiście stosowałem i stosuję wybrane - zależnie od celu jaki chcę uzyskać i uzyskuję... :pub:

: ndz wrz 13, 2009 18:18
autor: lukasz_bliw
oldstaszek pisze:...a moim zdaniem - WARTO!
Jest tylko jeden podstawowy warunek - jak z doborem lekarstw - diagnoza i jaki środek...
Chyba że doszliśmy do operacji lub czekamy na zejście...
Osobiście stosowałem i stosuję wybrane - zależnie od celu jaki chcę uzyskać i uzyskuję... :pub:
to co polecasz i dla czego ??

: ndz wrz 13, 2009 18:27
autor: oldstaszek
Twoje pytanie - książkę mam napisać?..
Jest konkretne pytanie to będzie konkretna odpowiedź.
Mogę napisać tyle - wszystko co pracuje podlega nieubłaganemu zużyciu i zawsze jest pytanie - kiedy "padnie".
Wszystkie substancje(niezależnie od stanu skupienia) zostawiają brudy/zanieczyszczenia a płyny szczególnie i jest pytanie - w jakim momencie zaczniemy to zauważać i odczuwać negatywnie. Doskonałość nie istnieje...
Pytania szczegółowe określają rodzaj preparatu i sposób stosowania.
Tyle na dobry początek... :pub:

: wt wrz 22, 2009 00:54
autor: MeSiN
Ja ostatnio byłem u mechanika bo auto chodziło jak stary traktor myślałem ze panewki do wymiany a tu :shock: mechanik kazał zalać środek do czyszczenia wtrysku i jeżdzić i tu jego teoria sie sprawdziła auto jakby dostało kopa :grin: lepiej się zbierało i silnik ciszej chodzi do teraz a środek to

Obrazek

: pt wrz 25, 2009 16:39
autor: oldstaszek
lukasz_bliw pisze:
to co polecasz i dla czego ??
mogę polecać tylko sprawdzone osobiście na swoich sprzętach - przykładowo coś takiego:
do czyszczenia układu paliwowego w tym monowtrysk czy gaźnik. :pub:
Sprawdziłem "na sobie" 20sekund i czysto.

: wt paź 13, 2009 22:23
autor: kaol3927
Pare dni temu zatankowałem sobie na Lotosie 98 Dynamic do fulla i do tego wlałem tego xeramixa do czyszczenia wtryskiwaczy i musze powiedzieć że jak na razie jestem mile zaskoczony ponieważ wydaje mi sie że wróciło przyspieszenie którego brakowało od pewnego czasu. Na opakowaniu było napisane że zmniejsza spalanie cóż, sprawdzimy na trasie jutro :) Zdam relacje ;)

: ndz paź 18, 2009 22:56
autor: ziomek1988
STP trzeba lać całą buteleczkę na pełen bak...a co jeśli wleję pół na pół baku? :bajer: spełni swoją rolę czy nie...

: czw paź 29, 2009 16:05
autor: PELE
Witam

Podłącze się do tematu i opisze moje doświadczenia. Raz na pół roku dolewam do całego baku taki preparat firmy VALVOLINE i nic się nie stało z pompkami:
http://allegro.pl/item776845065_valvoli ... aniej.html

wg. opisu jest to środek do czyszczenia układu paliwowego w Dieslu


Mam natomiast pytanie, co sądzicie o stosowaniu tzw. FLUSH w dieslach. Posiadam TDI PD 115 ps ale nie mam pojęcia czy 165,000 km to prawdziwy przebieg. Słyszałem + że czyści silnik z syfu i osadów. Słyszałem - że wypłukuje z silnika to co w nim powinno być i zmniejsza poprawne smarowanie. Poniżej link jednego z nich.
http://allegro.pl/item788730837_valvoli ... _lodz.html

ktoś mądry może sie wypowiedzieć? ogólnie nie słyszałem na temat chemii marki VALVOLINE oraz najbardziej podobnej pod względem jakości czyli MOTUL złego w internecie i na forum. wszyscy wypowiadają się pozytywnie

: wt lis 03, 2009 17:13
autor: oldstaszek
Podczas tankowania gdzieś w drodze stosowałem z dobrym skutkiem coś takiego:

: śr lis 11, 2009 15:18
autor: Popiell
koledzy a co zaproponujecie do gaźników żeby wlac i przeczyścic gaźniczek??