Witam
Na temat wpadłem trochę przypadkiem.
Widzę, że większość osób najeżdża na silnik AEE. Też taki posiadam i generalnie opisywanych problemów nie mam. Miałem parę "przygód", które może pomogą Wam w znalezieniu rozwiązania Waszych problemów.
1.) Ze 4 lata temu padł mi akumulator i samochód stał 2-3 tygodnie. Po podłączeniu akumulatora zaczął "świrować" tzn. na biegu jałowym obroty skakały do 3tys. I praktycznie na każdych światłach miałem obok przygazówkę
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Rozwiązanie: sonda lambda jakby zastygła, znajomy poświecił jakimś ultrafioletem i kazał przepalić go na wysokich obrotach. I po problemie.
2.) Ze 3 lata temu auto paliło na 3 gary. Padł 1 wtryskiwacz, podobno bardzo rzadko się to zdarza, ale cóż.
3.) Rok temu auto znowu paliło na 3 gary. Na szczęście tym razem to był przewód WN. Przewody kupione parę miesięcy wcześniej- silikonowe Championy - nie polecam ich. Założyłem 1 stary przewód i ok.
4.) W październiku przed zimą zrobiłem rozrusznik. Po tym zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Po odpaleniu auto dostawało wysokich obrotów ok 2tys i nie spadały, falowanie obrotów, częste gaśnięcia na biegu jałowym - trzeba było go trzymać na gazie, palił jak smok. Okazało się, że "spece" od rozrusznika urwali jeden kabelek od czujnika temperatury silnika. Po przylutowaniu niestety nic się nie zmieniło. Znajomy zmienił przepustnicę i komputer i wróciło do normy. Samochód był mi pilnie potrzebny i te części pożyczyłem na tydzień. Później założyliśmy moje i działa ok. U mnie są za wysokie obroty na biegu jałowym bo ok 800, natomiast na jego częściach było ok 650. Po sprawdzeniu różnych kombinacji wyszło, że przepustnica i komputer są w pewnym stopniu uszkodzone. Nie wiem jak to fachowo mówi się
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
, ale na przepustnicy są dziwne kąty ok 12st. Czy to może powodować wyższe zużycie paliwa?
5.) Od paru dni samochód szarpie, czuć że czasami pali na 3 gary. Przeprowadziłem "inspekcję" pod maską i znowu kopnął mnie Champion, czyli tym razem wymieniam cały komplet kabli WN i chyba przy okazji zmienię kopułkę i palec. Prawdopodobnie wszystko wezmę firmy Beru. Kable trochę drogie bo 140-150zł i czy warto? Widziałem, że polecane są Sentech, które kosztują ok połowę ceny i niby są zalecane do LPG, którego nie posiadam.
Trochę się rozpisałem, ale może coś komuś pomoże.
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)