Ukryty wyłącznik zapłonu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Damian-jg jesteś pewien?? - ALH też jest na pompie więc wg powyższego odcięcie G28 niewiele daje.mariusz75 pisze:MAŁE UZUPEŁNIENIE
W silnikach na pompowtryskach ECU rozpoczyna wtrysk oleju napędowego do cylindrów w momencie odebranie sygnału z czujników G40 i G28
( lub tylko jednego z nich w przypadku, gdy drugi jest uszkodzony)
A tak potocznie to, gdy rozrusznik zaczyna kręcić ( lub zaczniemy pchać auto na biegu przy włączonym zapłonie) to obraca się wał i wałek, ECU odbiera sygnał od czujników o rozpoczęciu poruszania się tłoków silnika i puszcza paliwo przez pompowtryski do cylindrów i w tym momencie silnik zapala.
Jeśli w tym silniku odetniemy czujniki [G40 i G28] to mimo poruszania się tłoków ECU nie zostanie poinformowane o obracaniu się wałka i wału i nie rozpocznie wtryskiwania paliwa do cylindrów.
Teraz tak na chłopski rozum to jak odetniemy te czujniki i zaczniemy kręcić rozrusznikiem to ECU i tak nic nie widzi i przyjmuje, że cały czas jest tylko włączony zapłon i nie puszcza paliwa.
AFN to silnik zasilany mechaniczną pompa wtryskowa, dlatego nie posiada on czujnika położenia wałka rozrządu G-40, a odcięcie czujnika G28 nie spowoduje unieruchomienia silnika.
W tych silnikach czas wtrysku jest ustawiony mechanicznie paskiem rozrządu i ECU nie potrzebuje sygnału z G 40.( silnik w takim przypadku może chodzić bardzo koślawo, dymić i szarpać, ale zapali)
ODCIĘCIE DLA SILNIKÓW TDI NA POMPIE WTRYSKOWEJ
1. Zasilanie ECU
2. Masa ECU
3. Rozrusznik
4. zawór N 109
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
fredik pisze:To jeszcze raz czy odcięcie G28 w silniku ALH powstrzyma jego uruchomienie czy też za którymś razem zabezpieczenie polegnie i silnik się odpali?
To rozepnij kostkę od czujnika i zapalaj auto. Sam się przekonasz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
"odpali odpali, jego rolę przejmuje czujnik G80, nie odpalają tylko silniki PD bez sygnału z G28".fredik pisze:To jeszcze raz czy odcięcie G28 w silniku ALH powstrzyma jego uruchomienie czy też za którymś razem zabezpieczenie polegnie i silnik się odpali?
Chyba jednak muszę zrewidować swój pogląd i zmienić nieco moją powyższą odpowiedź (zaznaczoną cudzysłowiem) a mianowicie mam wątpliwości co do opalenia silnika bez sygnału z G28,
książka Dietera Korpa podaje, że w razie usterki G28 jego rolę przejmuje czujnik kąta obrotu wałka napędowego pompy wtryskowej (choć ja sam nigdzie się go nie doszukałem ) a chwilę dalej autor pisze, że uszkodzenie G28 powoduje natychmiastowe zatrzymanie się silnika więc ja już mam kręćka, dodać muszę, że sam nigdy nie sprawdzałem czy silnik odpali z odpiętą wtyczką od G28.
Czy ktoś potrafi wskazać ten czujnik kąta obrotu wałka napędowego pompy wtryskowej ?
Ostatnio zmieniony sob kwie 18, 2009 19:46 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Moja wiedza na ten temat jest następująca. (poparta doświadczeniami na autach)
Silniki zasilane na pompowtryskach.
W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje G40 i odwrotnie, czyli jak odetniemy jeden czujnik (obojętnie który) to auto zapali bo bo o obrotach wału, ECU nadal będzie informowane przez drugi sprawny czujnik.
Silniki zasilany pompą wtryskową
W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje czujnik G80 (czujnik wzniosu iglicy) i to on informuje ECU o obrotach wału korbowego i auto zapali.
Jak ktoś ma inną teorie lub znalazł dobry artykuł na ten temat to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi.
Silniki zasilane na pompowtryskach.
W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje G40 i odwrotnie, czyli jak odetniemy jeden czujnik (obojętnie który) to auto zapali bo bo o obrotach wału, ECU nadal będzie informowane przez drugi sprawny czujnik.
Silniki zasilany pompą wtryskową
W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje czujnik G80 (czujnik wzniosu iglicy) i to on informuje ECU o obrotach wału korbowego i auto zapali.
Jak ktoś ma inną teorie lub znalazł dobry artykuł na ten temat to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
Mi tam po odpieciu tego czujnika nie odpala.mariusz75 pisze:Silniki zasilany pompą wtryskową
W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje czujnik G80 (czujnik wzniosu iglicy) i to on informuje ECU o obrotach wału korbowego i auto zapali.
Jak ktoś ma inną teorie lub znalazł dobry artykuł na ten temat to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi.
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=10102
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
O efektach przejmowania roli G28 przez G80 niewiele można zrozumieć (zwłaszcza, że jakiekolwiek mądre opisy są w języku angielskim - dla mnie zrozumiałym bardziej domyślnie i intuicyjnie po omacku niż w sposób oczywisty) chociażby na tym przykładzie :
http://www.haywood-sullivan.com/vanagon ... ik-eng.pdf
a próba rozgryzienia tego tekstu po przepuszczeniu przez translator niewiele szczerze mówiąc dla mnie wniosła - to ta powyższa strona nieudolnie przemielona przez translator, czytajcie zapis o G28 na stronie 13 - http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3D4ZS
i bądź tu człowieku mądry, jedyne co wywnioskowałem to to, że rolę czujnik kąta obrotu wałka napędowego pompy wtryskowej musi pełnić G80
http://www.haywood-sullivan.com/vanagon ... ik-eng.pdf
a próba rozgryzienia tego tekstu po przepuszczeniu przez translator niewiele szczerze mówiąc dla mnie wniosła - to ta powyższa strona nieudolnie przemielona przez translator, czytajcie zapis o G28 na stronie 13 - http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3D4ZS
i bądź tu człowieku mądry, jedyne co wywnioskowałem to to, że rolę czujnik kąta obrotu wałka napędowego pompy wtryskowej musi pełnić G80
Ostatnio zmieniony ndz kwie 19, 2009 10:31 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
A czy funkcja "przejmowania" sygnałów z czujników nie działa tylko w momencie kiedy silnik już pracuje?mariusz75 pisze:...Moja wiedza na ten temat jest następująca. (poparta doświadczeniami na autach)
Silniki zasilane na pompowtryskach.
W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje G40 i odwrotnie, czyli jak odetniemy jeden czujnik (obojętnie który) to auto zapali bo bo o obrotach wału, ECU nadal będzie informowane przez drugi sprawny czujnik.
Silniki zasilany pompą wtryskową
W razie awarii czujnika G28 jego role przejmuje czujnik G80 (czujnik wzniosu iglicy) i to on informuje ECU o obrotach wału korbowego i auto zapali.
Jak ktoś ma inną teorie lub znalazł dobry artykuł na ten temat to proszę o sprostowanie mojej wypowiedzi...
Chodzi o to, że jak w trasie ulegnie awarii jeden z czujników to silnik będzie pracował, ale w trybie awaryjnym, a kierowca zostanie poinformowany o awarii. Silnik będzie pracował do momentu wyłączenia go przez kierowcę. Potem już nie będzie dał się uruchomić wcale lub z wielkimi problemami.
To takie moje przemyślenie nie poparte doświadczeniem. Co Wy na to?
Sztomel, Czytałem ten artykuł w pdf'ie i wszystko co jest tam opisane tyczy się awarii czujników podczas jazdy, a nie momentu uruchamiania silnika. Tak ja to rozumiem. Nie jest opisane jak się zachowa silnik w przypadkach, o których rozmawiamy, czyli awarii jednego z czujników podczas uruchamiania silnika.
Pozostaje chyba tylko sprawdzenie zachowania silnika "organoleptycznie", odpinając wtyczki i obserwując czy silnik odpali.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 19, 2009 12:22 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Ja już to zrobiłem i testowałem. Sprawdzałem czy odpali jak się go odepnie. I nie odpalił. Ale zobaczę jak sie będzie zachowywał po odpięciu w czasie pracy Chociaż tutaj sie liczy to czy on odpali czy nie. Mi nie odpala po odpięciu czujnika. Po prostu niech każdy zobaczy to u siebie. I będzie jasność dla wszystkich.
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
Sztomel pisze:O efektach przejmowania roli G28 przez G80 niewiele można zrozumieć (zwłaszcza, że jakiekolwiek mądre opisy są w języku angielskim - dla mnie zrozumiałym bardziej domyślnie i intuicyjnie po omacku niż w sposób oczywisty) chociażby na tym przykładzie :
http://www.haywood-sullivan.com/vanagon ... ik-eng.pdf
a próba rozgryzienia tego tekstu po przepuszczeniu przez translator niewiele szczerze mówiąc dla mnie wniosła - to ta powyższa strona nieudolnie przemielona przez translator, czytajcie zapis o G28 na stronie 13 - http://translate.google.pl/translate?hl ... 26hs%3D4ZS
i bądź tu człowieku mądry, jedyne co wywnioskowałem to to, że rolę czujnik kąta obrotu wałka napędowego pompy wtryskowej musi pełnić G80
jaki jest kolor kabla sygnałowego czujnika G28 dla silnika 1z ?
podzielam Twoją rozterkę, poza tym znany chyba "starym" bywalcom tego forum - "leo" - choć ostatnio aktywnego ponownie - return na innych forach podaje, że w przypadku silników PD, rozruch zimnego silnika z uwalonym G40 jest bardzo kłopotliwy a z uwalonym G28 niemożliwy - o ile dobrze pamiętam, podobnie też podaje Master's.AFN140KM pisze:i wszystko co jest tam opisane tyczy się awarii czujników podczas jazdy, a nie momentu uruchamiania silnika.
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 05:06 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 339 gości