Strona 70 z 126

: ndz kwie 27, 2008 10:18
autor: Pim
Czyli jazda na benzynie, w aktualnym stanie Twojego gaźnika nie jest możliwa?

Ktoś ma pomysł(albo wie ;) ) jakie przeróbki należało by zrobić w Weberze by mógł być gaźnikiem ciśnieniowym? Uszczelnienie komory pływakowej wchodzi w grę?

[ Dodano: 27 Kwi 2008 10:19 ]
Czy może cały gaźnik trzeba by zabudować?

: ndz kwie 27, 2008 18:53
autor: Marszall
Siemacie. No temat turbo ucichł u mnie z dwóch powodów

1. trudności w znaleźieniu Turbo pod kolektorem wydechowym
2. rozwaliłem Golfa i inne wydatki z tym związane :/

ale co do uturbienia silnika gaźnikowego mam taką konwencje.

- Gaźnik przed turbo
- gaźnik zamontowany na specjalnie przedłużonej kryzie, kryza zamontowana w tosamo miejsce
- gaźnik przesunięty w lewo (lub prawo) miejsce nad którym był gaźnik nad kolektorem ssącego pozostaje wolne
- w to miejsce dospawujemy kolanko przez które idzie ciśnienie bezpośrednio z turbinki
- do kryzy pod gaźnikiem dospawujemy kolanko przez które turbina zasysa powietrze z mieszanką.

ot i tyle.

Jak poskładam golfa to pewnie powróce do projektu.

pozdrawiam

: ndz kwie 27, 2008 19:59
autor: Pim
No właśnie, ale czy istnieje możliwość sensownego zamontowania IC w takim układzie? Czy czasem nie będzie za gorąco dla mieszanki w turbinie?

: pn kwie 28, 2008 17:05
autor: toffic
Marszall pisze:ale co do uturbienia silnika gaźnikowego mam taką konwencje.

- Gaźnik przed turbo
- gaźnik zamontowany na specjalnie przedłużonej kryzie, kryza zamontowana w tosamo miejsce
- gaźnik przesunięty w lewo (lub prawo) miejsce nad którym był gaźnik nad kolektorem ssącego pozostaje wolne
- w to miejsce dospawujemy kolanko przez które idzie ciśnienie bezpośrednio z turbinki
- do kryzy pod gaźnikiem dospawujemy kolanko przez które turbina zasysa powietrze z mieszanką.
A gdzie IC?? :goof:

: wt kwie 29, 2008 11:09
autor: Pim
Marszall pisze:ale co do uturbienia silnika gaźnikowego mam taką konwencje.

- Gaźnik przed turbo
- gaźnik zamontowany na specjalnie przedłużonej kryzie, kryza zamontowana w tosamo miejsce
- gaźnik przesunięty w lewo (lub prawo) miejsce nad którym był gaźnik nad kolektorem ssącego pozostaje wolne
- w to miejsce dospawujemy kolanko przez które idzie ciśnienie bezpośrednio z turbinki
- do kryzy pod gaźnikiem dospawujemy kolanko przez które turbina zasysa powietrze z mieszanką.

ot i tyle.
Ja bym dla świętego spokoju dorzucił jeszcze coś w rodzaju nawiewu na turbinkę (żeby choć trochę ją schłodzić).

Bazuje tutaj na wiedzy osób z tego forum, bo pomysł ten wydaje się całkiem logiczny:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=188211&c=78&f=25

: wt kwie 29, 2008 11:18
autor: Gashkas
ja mam pytanie z innej beczki. czy jesli poluzowal mi sie od gaznika silownik otwierajacy drugi przelot tak ze mozna bylo nim poruszac na boki to moglo to spowodowac spadek mocy?

: śr kwie 30, 2008 11:31
autor: Pim
Zawsze nim można trochę poruszać;) Rozbierz siłownik i zobacz czy guma jest cała. 3 czy 4 śrubki wystarczy odkręcić, no i dolot jeśli zawadza.

[ Dodano: 30 Kwi 2008 11:32 ]
A jakbyś miał uszkodzony to mam w domu zapasowy siłownik:) PW jak co

[ Dodano: 01 Maj 2008 00:16 ]
Wygląda na to że rozwiązałem problem ssania w 1.3 . W 1.6 pewnie podobnie da się to zrobić:)


Co potrzeba:

wiertło 1 mm
wiertarka(najlepiej stołowa)
dysza rozruchowa z malucha(90)
szlifierka stołowa(może być pilnik do metalu)
szpikulec (albo wiertło około 1,2 mm, choć to już raczej tak bardzo nie stanowi)
przydało by się wykręcić wcześniej dyszę z weberka rozruchową(150)

By trochę rozjaśnić wprowadziłem swoje nazewnictwo;) :

otwory dolne - cztery otwory znajdujące się na ścianie bocznej dyszy na jednej wysokości, umieszczone co 90* na obwodzie. Znajdują się w dyszach z malca i kanta.

otwory górne - w dyszy z malca są dwa. Jeden nad drugim, dolny z nich znajduje się na takiej samej wysokości jak w dyszy z dużego fiata.
W dyszy z dużego fiata otwory górne są podobnie jak dolne - 4 rozmieszczone co 90* na ścianie bocznej, na jednej wysokości.

1. Bierzemy dyszę z malczana, szlifujemy(pilnikiem bądź szlifierką) jej zgrubienie między otworkami górnymi a dolnymi.

2. Następnie w ruch wiertarka z wiertłem 1mm - wywiercamy otworki górne w dyszy z małego fiata by upodobnić ją do dyszy z dużego, a więc co około 90 * na jednej wysokości(odpowiadającej wysokości takiej na której teraz umieszczony jest dolny z dwóch górnych otworów;) ) . Następnie wywiercone otwory powiększamy delikatnie szpikulcem, bądź jak mamy wiertło 1,2(to tak na oko ;) ) to od razu nim wiercimy.

Teraz nasza dysza przypomina już dyszę z dużego fiata - ma 9 otworów na ścianie bocznej(ta z dużego fiata ma 8 ).

3. Rozwiercamy otwór na spodzie dyszy(ten który POWINIEN** mieć 0,9 mm w dyszy z malucha, a w dyszy z kanta ma 1,5) wiertłem 1mm

** u mnie dla przykładu wyglądał na jakieś 0,5

W moim silniku działa(sprawdzone niestety tylko przy temp. otoczenia około 15 stopni, choć różnica jest znaczna - nie dusi się po dodaniu gazu, jak to miało zwyczaj przy dyszy standardowej z kaszla, a obroty trzyma równo na 2000 przy zimnym silniku) , choć pewnie część zabiegów jest bezcelowych. Przeglądając rysunki techniczne nie mogłem dokładnie dojść jak paliwo jest 'zasysane' przez otwory na ścianie bocznej więc imo lepiej dać do wszystkich 'dojście'(punkt 1) i zbliżyć naszą dyszę do oryginału(punkt 2).

Po tych zabiegach powinniśmy otrzymać dyszę z malucha z praktycznie identycznym rozkładem otworów jak dysza z webera 34 dchd , lecz z ważną dla nas średnicą równą 1mm.

Nie zdziwi mnie jak odpowiedniejszą średnicą będzie 1,1 może 1,2 mm.

: pt maja 02, 2008 08:49
autor: Marszall
A co bez IC turbina nie pojedzie??
Na małym ciśnieniu??

Zastosowanie IC do układu jaki wymyśliłem raczej byłby niebezpieczne bo mogła by się w nim gromadzić mieszanka.

: pt maja 02, 2008 12:20
autor: Pim
A swoją drogą, co z blow offem w przypadku gaźnika przed turbo ?

: pn maja 12, 2008 19:41
autor: yolmen
brakuje mi 1 szpilki w weberze czy to bedzie problem ? :crazy:

: śr maja 14, 2008 00:35
autor: Gashkas
yolmen pisze:brakuje mi 1 szpilki w weberze czy to bedzie problem ? :crazy:
w sensie zeby przykrecic do kryzy? jesli nie zalapie falszywego powietrza to to nie problem, moim zdaniem, ale dla pewnosci skombinuj brakujaca ... :bajer:

[ Dodano: 14 Maj 2008 17:32 ]
ja w miedzyczasie wracam do webera z mechanicznie otwierana druga przepustnica - w tym z silownikiem membrana jest ok, tylko sie blokuje cos na osce .... i nie ma poweru :crazy:
wrzuce tamtego a tego z silownikiem sprobuje doprowadzic do lepszego stanu :bajer:

[ Dodano: 14 Maj 2008 19:25 ]
zwiazku ze zmiana na webera(konkretnie to FOS chyba), paliwowe dysze to 120 i 140 oraz powietrzne ok 200.
rurki emulsyjne nie wiem - jedna ma w sumie 16 dziur (4 x 4) - F30? na drugiej ktos zalutowal 2 gorne (od gwintu patrzac) a pisze na niej F35. ktora na pierwszy przelot? moze 'udroznic' ta F35? pomozcie :crazy:

[ Dodano: 15 Maj 2008 12:00 ]
jezdzil ktos na 1.6 na przelotach 25/27 i wiekszych dyszach? lub 24/26 i wieksze dysze niz 120/140? bo szukam wiecej mocy :bajer:

: pt maja 16, 2008 10:43
autor: Marszall
do 1.6 większe gardziele nie mają sensu, mocy nie przybywa zabardzo za to spalanie a i owszem.

: pn maja 26, 2008 08:15
autor: yolmen
elo chlopaki zalozylem u siebie weberka wkoncu :grin: moze ktos powiedziec jak ten gaznik wyregulowac bo na benzynie cos jest nie tak zadlawia sie i gasnie chodzi nie regularnie.na gazie dobrze :) jakby byla jakas serwisowka to rafsys@op.pl dzieki

: wt maja 27, 2008 18:21
autor: Gashkas
yolmen pisze:elo chlopaki zalozylem u siebie weberka wkoncu :grin: moze ktos powiedziec jak ten gaznik wyregulowac bo na benzynie cos jest nie tak zadlawia sie i gasnie chodzi nie regularnie.na gazie dobrze :) jakby byla jakas serwisowka to rafsys@op.pl dzieki
a jakie masz przeloty i dysze zalozone? co do gazu to sie nie znam ale na benzynie to metoda 'macajewa' tzn na wyczucie reguluje mieszanka, potem po przejechaniu kilku - kilkunastu km sprawdzam jak wyglada swieca i to by bylo na tyle chyba ...