Strona 66 z 72

: sob sty 09, 2010 18:02
autor: babe16
To chyba że tak:)

: sob sty 09, 2010 23:55
autor: Zibi201
Mógłby mi ktoś podać numer komputera do 2EE? Bo przeszukałem cały temat na szybko i nie mogę znaleźć...

Wolne obroty na zimnym silniku PN

: ndz sty 10, 2010 16:05
autor: HakaHaka
Witam!

Widzę że jest tu kilka osób które mogą mi pomóc.
Moje autko golf'91 1.6PN pierburg 2ee ;]

Od roku kiedy go kupiłem zapalałem na gazie, teraz przyszły mrozy i musiałem się przeprosić z Pb;]
Mój problem polega na tym że nie mam wolnych obrotów na zimnym silniku zarówno na gazie jak i benzynie. Jak silnik się trochę zagrzeje chodzi jak zegarek na LPG przy około 1000 obrotów.
Problem jest na benzynie, odpala ładnie ale muszę go trzymać na obrotach i ogólnie chodzi jakby palił na 2-3 tłoki, szarpie nie ma mocy, dławi go momentami do momentu jak się rozgrzeje wtedy wszystko wraca do normy tyle ze na Pb i ciepłym wolne obroty są około 1500.

Domyślam się po przejrzeniu tematu, że może to być membrana w nastawniku przepustnicy dolnej. Ale ostatnio grzebiąc przy autku zauważyłem że potencjometr przepustnicy(widoczny na pierwszym foto) w ogóle nie jest przykręcony do gaźnika tylko wisi na kablach obok niego... Otóż śruba która go mocuje została przez kogoś ukręcona i nie ma jak tego zamocować.
Moje pytanie czy potencjometr ten będzie miał wpływ na wolne obroty przy zimnym silniku bo nie wiem czy zabierać się za to i rozwiercać?
Dodam że próbowałem przekręcać delikatnie potencjometrem na średnio rozgrzanym pracującym silniku i miało to jakiś wpływ nieduży na obroty.
Fotka potencjometru:

Obrazek Obrazek

Z góry dzięki za wszelką pomoc

: ndz sty 10, 2010 16:09
autor: oldstaszek
Właśnie ten element odpowiada za obroty biegu jałowego - dość często "wysiada" i obroty głupieją.
Wypada zamocować ten potencjometr.
:pub:

: ndz sty 10, 2010 23:04
autor: Lipek81
A moim zdaniem wcale za to nie odpowiada - to nie ma żadnego znaczenia przy wolnych obrotach. Nastawnik przepustnicy ma w sobie swój potencjometr i to na jego podstawie reguluje sobie wolne obroty. Ten potencjometr ma inne zastosowanie - dzięki niemu ECU jest informowane o wciśnięciu pedału gazu - reakcja ECU polega wtedy na przymknięciu przesłony wstępnej celem wzbogacenia mieszanki - działa to jak pompka przyspieszająca w klasycznym gaźniku. Jak potencjometr jest odłączony, to silnik dławi się przy przyspieszaniu, tak, jakby brakowało mu paliwa.

: ndz sty 10, 2010 23:17
autor: oldstaszek
Lipek81 pisze:A moim zdaniem wcale za to nie odpowiada - to nie ma żadnego znaczenia przy wolnych obrotach. Nastawnik przepustnicy ma w sobie swój potencjometr i to na jego podstawie reguluje sobie wolne obroty. Ten potencjometr ma inne zastosowanie - dzięki niemu ECU jest informowane o wciśnięciu pedału gazu - reakcja ECU polega wtedy na przymknięciu przesłony wstępnej celem wzbogacenia mieszanki - działa to jak pompka przyspieszająca w klasycznym gaźniku. Jak potencjometr jest odłączony, to silnik dławi się przy przyspieszaniu, tak, jakby brakowało mu paliwa.
Chciałbym aby to była prawda - niestety nie jest.
Znam to z własnego doświadczenia - miałem wariackie obroty.Wypinałem elektromagnes przesłony aby mi silnik nie wypadł na biegu jałowym.Fakt - przyśpieszenie z wypiętym było nijakie ale dało się jechać.
Cały układ jest sprzężony przez sterownik i każdy element ma w nim odbicie.
Wymieniłem i nastał spokój.
Wypięty potencjometr powodował praktycznie zanik biegu jałowego i trzeba było trzymać "na gazie" aby nie zdechł, co w mieście może niewprawnego kierowcę kosztować stłuczkę(trzeba też hamować i deptać sprzęgło)... :pub:

: wt sty 12, 2010 04:37
autor: HakaHaka
Panowie skoro mowa o gaźnikach w tym temacie to może ktoś by miał mocowanie tego potencjometru do gaźnika pierburg??? Daje fotkę co potrzebuje jest w czerwonym prostokacie: Obrazek

Dałem w temacie "kupie" części ale zero odzewu :grrr:

: wt sty 12, 2010 23:37
autor: Annkrus
Jak zresetowac komputer ?

: śr sty 13, 2010 16:10
autor: D1_PITER
Annkrus, odłącz akumulator na 15min.

: śr sty 13, 2010 16:20
autor: Annkrus
D1_PITER pisze:Annkrus, odłącz akumulator na 15min.


To nic mi nie pomogle ;( Gdy go włacze przez chwile chodzi normalnie jakies 30-60 sekund nastepnie gasnie ponownie go uruchomie z nowu gasnie i za 3 razem zaczyna normalnie pracowc . Co moze byc grane ?

: ndz sty 24, 2010 14:14
autor: D1_PITER
No i ja dołączyłem do grona falujących i wysokich obrotów..

Na benzynie obroty falują w zakresie 200-1400 obrotów. Winy natomiast nie ponosi za to nastawnik ani przesłona wstępna.. Więc co? Układ zapłonowy??

Obroty czasem się wieszają na 1500 później 2000 aż w końcu 2500. To się dzieje gdy jadę po trasie na obrotach 2500.. Wrzucam luz a obroty dalej takie same.. Pomaga odłączenie i podłączenie nastawnika - więc to nie membrana..

: ndz sty 24, 2010 17:44
autor: mishq
mi też sie obroty wieszały ale wymieniłem wąż od odmy bo był pęknięty i narazie spokój zobaczymy co dalej bedzie

Ja też mam Problem co wszyscy tutaj zgromadzeni ale ...

: czw sty 28, 2010 15:07
autor: eto881
Chciałem dodać ze ja Wymieniłem wszystkie czujniki temperatury uszczelkę co jest pod gaźnikiem i muszę wam powiedzieć ze dalej to samo ale słuchajcie jak po wymianie tych czujników zapaliłem auto wskoczyło na obroty ale jak odpiąłem wtyczkę od regulacji obrotów to od razu spadły na bardzo małe potem wpiąłem i na razie chodzi równo ale ma troszkę obroty wyże ale nie zbyt wysokie spróbuje ustawić obroty i go zapalić jak będzie zimny zobaczymy efekt :) Obrazek

: wt lut 02, 2010 19:46
autor: mimax
HakaHaka jesli potrzebujesz tej czesci mam taką

[ Dodano: 02 Lut 2010 18:49 ]
jestem tu nowy i wydze ze wszyscy maja problem z gaznikiem 2ee i obrotami, mialem ten sam problem przyczyny nie znaleazlem ale zroilem wlasne przerobki i silnik chodzi normalnie