Strona 66 z 126

: ndz lut 24, 2008 22:29
autor: Pim
Ja już nie pamiętam jakie mam dysze - wszystko jest gdzieś tu w temacie:) Na ciepłym silniku chodzi idealnie, tylko ssanie go dusi(obroty po 'przegazówce' trzymają się na ponad 2500, i powoli spadają do jakichś 900 gdzie silnik chodzi jak v8 i daje sporo dymu ;) ).


Które dysze w weberku są tymi od ssania? Gdzie one się znajdują?

: ndz lut 24, 2008 22:51
autor: piotreksm
Które dysze w weberku są tymi od ssania? Gdzie one się znajdują?
jak odkręcisz góre gaznika to one znajdują się koło rurek emulsyjnych też jest wkręcona pionowo i jest to rurka emulsyjna f1 z dyszą paliwową 150 lub 170 a na tą rurke nakręca się dusze powietrzną

: ndz lut 24, 2008 23:22
autor: Pim
Dysze mam takie

paliwa:
1 przelot główna 1,15 , 2gi przelot 1,25
powietrzne(za duże)
1 przelot 220 drugi 210
rozruchowa paliwa 150
gardziele 23/24(zmienione-polerka itp- wraz z rozpylaczem według porad na stronie fiat and furious)

[ Dodano: 24 Lut 2008 22:23 ]
piotreksm pisze:
Które dysze w weberku są tymi od ssania? Gdzie one się znajdują?
jak odkręcisz góre gaznika to one znajdują się koło rurek emulsyjnych też jest wkręcona pionowo i jest to rurka emulsyjna f1 z dyszą paliwową 150 lub 170 a na tą rurke nakręca się dusze powietrzną
Jak możesz to pisz wyraźniej bo zrozumiałem tylko tyle że są wkręcone pionowo ;) :pub: :pub:

[ Dodano: 24 Lut 2008 22:24 ]
Dawno nie grzebałem w Weberze to pozapominałem co jest co:)

: pn lut 25, 2008 00:04
autor: Gashkas
pomalu ... czyli sa dwie dysze z wolnych? myslalem ze jedna ... gdzie one sie w takim razie znajduja? bo sie pogubilem :kac:

: pn lut 25, 2008 08:13
autor: Pim
http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/~jarek/Di ... nik_v1.pdf

tu jest wiele o weberze , jego budowie itp.

: pn lut 25, 2008 11:00
autor: bugalon
jarq5 pisze:ja wiem ze sie tego nie da zrobic tanio.Przeciez trzeba zaplacic machanikowi, kupic mega super wytrzymale czesci za duza kase ,trzeba pojechac do maga znanej firmy zeby to wystroic za jeszcze wieksza kase ,ja to zrobilem dla siebie bo lubie takie rzezby wysadze silnik trudno za 300-400pln kupie drugi tylko ze tym razem bede wiedzial co poprawic :) .I tak wogule to turbo to sa klocki lego tylko takie duze bo wlozenie i podlaczenie w vw albo audi to bajka wystarczy poprzykrecac pare srubek i siedzi :)
Nie zrozumieliśmy się. Ja nie wysyłam ani Ciebie ani nikogo innego do drogich firm tunerskich ani do drogich mechaników. Odsylam Was do działu speed, w ktorym sie dowiecie co zrobic zeby silnika nie wysadzić. Wywalanie w kosmos motorów po 400 zlotych nie jest odpowiednią metodą nauki (no chyba ze masz za duzo kasy). Najpierw poczytajcie, dowiedzcie sie jakimi prawami rządzi się turbo a dopiero potem dzialajcie. Robota "na pałę" zawsze sie konczy zle, a to wlasnie tutaj uskuteczniacie.

: pn lut 25, 2008 12:13
autor: Marszall
Ale nie piszesz że sięnie da :bigok:
Jeżeli trzeba coś wiedzieć to poprostu trzeba się doedukować. i myśle że mega drogich części też nie trzeba kupować bo na orginałach VW też to potrafi chodzić.

: pn lut 25, 2008 13:08
autor: jarq5
w dziale speed nie znalazlem odpowiedzi na problemy z ktorymi sie spotkalem a juz napewno nie widzialem tematu turbo+weber+lpg. A pomysl o uturbieniu 1.8 chodzil mi po glowie od kilku miesiecy i kiedy juz wiedzialem co potrzebuje, to w niecale 2 tygodnie skompletowalem wszystkie graty i zlozylem wszystko do kupy jest jeszcze troche zeczy do poprawy ale pierwsza wersja juz dziala ,i jak wysadze silnik to napewno sie pochwale zeby inni wiedzieli czym to grozi i co zrobic zeby nie popsuc sobie motorowni :)

: pn lut 25, 2008 15:33
autor: bugalon
Marszall pisze:Ale nie pisz że sięnie da :bigok:
Jeżeli trzeba coś wiedzieć to poprostu trzeba się doedukować. i myśle że mega drogich części też nie trzeba kupować bo na orginałach VW też to potrafi chodzić.
Tak trzeba sie doedukowac, ale nie da się zrobic dzialajacego silnika doladowanego ktory troche pojezdzi tanim sposobem (zalezy co jeszcze kto rozumie przez pojęcie tanio). Zeby ustalić dobrze samą dawkę paliwa (taką jaka powinna być) trzeba zrobić pomiary do ktorych potrzebny jest drogi sprzęt. Jesli go nie masz, musisz zaplacic za jego uzycie/pozyczenie a to wszystko kosztuje (pomijam koszty części bo soft turbo nie kosztuje w częściach wiele). To nie diesel, ze sprawdzasz czy dymi czy nie. Każdy z Was będzie robił jak chce, bo to Wasze projekty. Ja chce tylko uczulić zapaleńców i entuzjastów, ze zanim sie cos zrobi trzeba wszystko policzyć (nie tylko kasę). Jaką np kolega ma pewność, że zastosowana sprężarka nie pracuje poza surge line ? Liczyl to ? Zapewne nie, zlozyl bo pasowalo na srubki i czeka na to co pierwsze klęknie. Jak myslicie, czy będzie wiedział po padnietej turbinie dlaczego zdechla ? Pewnie nie, bo zapewne nie wie co to jest surge line i jak dobrać turbine do danego silnika. Kupi drugie turbo, które znów mu kleknie i całe kółko sie zamknie.

Ja nie chce Was odwodzić od zaturbiania auta, wręcz przeciwnie właśnie. Zdecydowanie do tego zachęcam. Robcie to tylko z głową i przygotujcie się na to finansowo. Tylko to chcę Wam uświadomić. Widze bowiem wyrazna tendencje do szału głupawki. Jeden z Was zrobil motor ktory przejechal 40km a kilka osob chce zrobic od razu to samo. Spokojnie, poczekajcie na efekty/komentarze kostruktora, pomyslcie, wyciagnijcie wnioski i dopiero zacznijcie dzialac.

: pn lut 25, 2008 15:34
autor: toffic
jarq5 pisze:w niecale 2 tygodnie skompletowalem wszystkie graty i zlozylem wszystko do kupy jest jeszcze troche zeczy do poprawy ale pierwsza wersja juz dziala ,i jak wysadze silnik to napewno sie pochwale zeby inni wiedzieli czym to grozi i co zrobic zeby nie popsuc sobie motorowni :)
Ad1.Czytając Twój opis to nie wszystkie jakie trzeba
Ad2 Czy nie lepiej zrobić tak zeby chwalić się mocą i długim użytkowaniem a nie zakatowaniem silnika??
Ad3 Wielu mówiło że "jak się silnik rozsypie to nic się nie stanie, napiszą żeby inni tak nie robili", dziwnym trafem potem słuch o takich projektach ginie
Ad4 Jeśli nie znalazłeś gotowej odpowiedzi w Speed to zawsze możesz zapytać :bigok:

: pn lut 25, 2008 17:02
autor: jarq5
nie liczylem czy wypada poza wykres surge line wyszedlem z zalozenia ze jezeli tutaj :link mniejsza turbina nie wypada to wieksza tym bardziej,ale moge sie mylic .Dostep do sondy szerokopasmowej mam za darmo,wspawam jeszcze sonde lambda jak najblizej turbiny zeby mniej wiecej wiedziec co sie dzieje ,i do tego czujniki cisnienia i temperatury oleju na lato chlodnica oleju i mysle ze pozyje.a jak nie to o tym napisze :)

: pn lut 25, 2008 17:32
autor: toffic
jarq5 pisze:nie liczylem czy wypada poza wykres surge line wyszedlem z zalozenia ze jezeli tutaj :link mniejsza turbina nie wypada to wieksza tym bardziej,ale moge sie mylic .Dostep do sondy szerokopasmowej mam za darmo,wspawam jeszcze sonde lambda jak najblizej turbiny zeby mniej wiecej wiedziec co sie dzieje ,i do tego czujniki cisnienia i temperatury oleju na lato chlodnica oleju i mysle ze pozyje.a jak nie to o tym napisze :)
Pytanie czy A/R wydechu nie za mały, co ze stopniem sprężania?? bo chyba nie będizesz dmuchał <0.05-0.1bara??

: pn lut 25, 2008 17:32
autor: bugalon
jarq5 pisze:nie liczylem czy wypada poza wykres surge line wyszedlem z zalozenia ze jezeli tutaj :link mniejsza turbina nie wypada to wieksza tym bardziej,ale moge sie mylic .
Podpierasz sie projektem ktory nie przejechal nawet kilkuset kilometrow. Gdyby gosc napisal i potwierdzil ze przejechal tym autem kilkanascie tysiecy kilometrow startujac w KJSach jednoczesnie to wtedy jest sie na czym wzorowac. Na razie tamten gosc napisal ze wszystko wystroi i ze napisze jak cos mu zdechnie. Poki co sluch po nim zaginal - nie sadzisz ze to dzwine ? :)

: pn lut 25, 2008 17:33
autor: toffic
nie liczylem czy wypada poza wykres surge line wyszedlem z zalozenia ze jezeli tutaj :link mniejsza turbina nie wypada to wieksza tym bardziej,ale moge sie mylic
Z doświadczenia Ci powiem (na szczęście nie swojego) że się mylisz