Strona 65 z 126

: sob lut 23, 2008 15:20
autor: jarq5
turbo wkladalem sam, potrzebny jest kolektor wydechowy od starego 1.6TD przed 86 rokiem poniewaz jest bardzo nisko zawieszona pod nim turbina i pasuje wtedy kolektor dolotowy od 1.8 RP albo 1.6PN ,na tym siedzi. Weber narazie ma gaz na mikserze rurkowym od poldera. Smarowanie olejem to: podstawa filtra oleju od 1.6td przewod olejowy od 1.9 td ktory mosialem dogiac, splyw idzie do przerobionej miski bo wspawalem kruciec jak najwyzej sie dalo. Turbina doladowanie ma narazie zostawione seryjne z diesla i sterowanie tez jak oryginal. zaczyna ladowac juz od 2500obr ,moc narazie nie znana,wydech oryginal od 1.6TD pasuje bez problemu bo turbo siedzi jak w dieslu .

: sob lut 23, 2008 16:40
autor: Marszall
I tyle???
A Blow-Off???
Dużą czuć różnicę??? brałeś się możę z kimś??Masz interCooler???

: sob lut 23, 2008 16:48
autor: jarq5
intercooler dzisiaj bede montowal, blow off oryginalny z 1.6TD przerobiony tak zeby sie otwieral po zdjeciu nogi z gazu zamontowany narazie na trojniku z kibel rury z castoramy.:) zdjecie

: ndz lut 24, 2008 01:06
autor: Leon_Wechtel
jarq5, mam prośbe o foto tej podstawy pod filtrem do smarowania turbiny,przeróbki miski olejowej-krócca i opis tej przeróbki blow-off

: ndz lut 24, 2008 09:42
autor: Marszall
jarq5 a może opiszesz to gdzieś obszerniej w jakimś nowym temacie???

powiedz mi tylko czy odprężałeś silnik?? I jak to faktycznie jest z osiągami?

: ndz lut 24, 2008 15:47
autor: jarq5
silnika narazie nie odprezalem ,podstawa filtra oleju jest oryginalna z 1.6td
miske ja przerabialem ale tez moze byc od 1.6TD byle by splyw byl w polowie miski Obrazek
a blow off z diesla przerobilem tak ze dodalem kruciec z podcisnieniem z kolektora tam
gdzie jest sruba regulacyjna ,ale nie jest to najlepsze rozwiazanie bo na wolnych obrotach sie uchyla i lapie lewe powietrze

: ndz lut 24, 2008 16:36
autor: toffic
jarq5 pisze:a blow off z diesla przerobilem tak
a to 1.6TD ma blow offa?? :goof:

: ndz lut 24, 2008 17:32
autor: jarq5
chodzilo mi o zawor ktory jest na kolektorze dolotowym w 1.6TD i puszcza cisnienie gdy jest za duze spowrotem przed turbine

: ndz lut 24, 2008 17:42
autor: bugalon
Zalamuje mnie te kilka ostatnich postow .... Turbo to nie klocki lego. Wejdzcie sobie do działu speed i poczytajcie chociaz chwile co trzeba zrobic zeby miec zaturbiony domowym sposobem silnik, któy będzie sprawny troche dluzej niz przez tysiac kilometrow ......

Tego sie nie da zrobic tanio .....

: ndz lut 24, 2008 18:01
autor: jarq5
ja wiem ze sie tego nie da zrobic tanio.Przeciez trzeba zaplacic machanikowi, kupic mega super wytrzymale czesci za duza kase ,trzeba pojechac do maga znanej firmy zeby to wystroic za jeszcze wieksza kase ,ja to zrobilem dla siebie bo lubie takie rzezby wysadze silnik trudno za 300-400pln kupie drugi tylko ze tym razem bede wiedzial co poprawic :) .I tak wogule to turbo to sa klocki lego tylko takie duze bo wlozenie i podlaczenie w vw albo audi to bajka wystarczy poprzykrecac pare srubek i siedzi :)

: ndz lut 24, 2008 19:42
autor: Pim
Co do problemów z ssaniem w silniku 1.3 . Dysza rozruchowa po prostu jest za duża, trzeba dobrać jakąś mniejszą... Tylko jaką;) Aktualnie dorwałem kompletny gaźnik od fiata 1300(sam gaźnik zardzewiał w cholerę, ale dysze i gardziele da się odzyskać), więc i może pomoże mi dysza rozruchowa z niego na te problemy... Zobaczymy :)

Panowie od uturbiania:

czy nie ma problemów z gaźnikiem(tym gaźnikiem) przy turbince? Jak znosi zwiększone ciśnienia? Po głowie cały czas mi chodzi taki pomysł by uturbić coś na gaźniku, ale to już nie na moim aktualnym motorku:)

Co zmieniałeś w silniku przed założeniem turbo (akurat się tak składa że będę bawić się w to również w silniku z audi 1.8 benzynka gaźnikowym... zasilanym weberkiem ;) )

: ndz lut 24, 2008 20:37
autor: piotreksm
Pim, a jaką masz dysze paliwową i powietrzną do ssania
bo u mnie na rozgrzanym chodził super tylko z ssaniem jest problem

: ndz lut 24, 2008 21:29
autor: Gashkas
a jakie macie dysze wolnych oborotow?

: ndz lut 24, 2008 21:36
autor: piotreksm
Gashkas pisze:a jakie macie dysze wolnych oborotow?
ja w 1.3 na pierwszej gardzieli mam 40 a na drugiej 50(takie oznaczenie na dyszach)