Strona 63 z 69

: czw maja 06, 2010 12:32
autor: greg
misiekns89 pisze:Mam a3 modelowo 99 czyli powinno być bez CANA,
raczej CAN immo 3
misiekns89 pisze:Chciałbym włożyć do siebie licznik z FIS (z Golfa IV TDI 2003)
bez sensu - wsadź licznik z a3 pełny fis np zegary od s3 :bigok:

[ Dodano: Czw Maj 06, 2010 12:34 pm ]
zerknij http://www.allegro.pl/item1027405571_sp ... i_fis.html

: czw maja 06, 2010 13:47
autor: misiekns89
greg pisze:bez sensu - wsadź licznik z a3 pełny fis np zegary od s3
hm... generalnie podobają mi się zegary z Golfa bardziej jak te z A3 czy S3. Poza tym jak dla mnie cena jest zaporowa. Licznik z Golfa będę miał za 1/3 tej ceny :grin:

Co do CAN'a nie będe się sprzeczał ale na 99% będzie to jeszcze bez CAN'a stąd moje pytanie.

: czw maja 06, 2010 17:13
autor: xander_88
misiekns89 pisze:Licznik z Golfa będę miał za 1/3 tej ceny :grin:
No to daje Ci zarobic :chytry: sprzedaj mi za 1/2 tej ceny co pelny od a3 (GIV/full fis/SE/920) :lol: ?

: czw maja 06, 2010 21:59
autor: tjwasiak
No więc tak - MY99 może mieć już CAN, ale z pewnością będzie IMMO2. Zależnie od sterownika tego nowego silnika wybierz odpowiednie IMMO, choć IMMO3 jest bardziej uniwersalne. Co do zegarów z S3 - nie są P&P nawet w A3 :smoke: Te z Golfa bodaj wymagają wymiany wiązki zestawu wskaźników na wiązkę z Golfa. P&P powinny być za to zegary z Leona/Toledo o ile mnie pamięć nie myli.

: czw maja 06, 2010 23:19
autor: greg
tjwasiak pisze:Co do zegarów z S3 - nie są P&P nawet w A3
tu bym polemizował - bo je wkładałem i do a3 i do golfa.
licznik z a3 97 ma immo1, licznik z a3 98 ma immo 2, nie mam dostępu do licznika z 99 żeby stwierdzić jakie ma immo - licznik z 2001 s3 ma immo 3.
Teraz sama sprawa licznika czy te z wiązki to nie tak hyc hyc. Bo musiałby zmienić wiązkę całą w aucie (np inne sterowanie centralem, szybami). Żeby zaadaptować zegary z s3 2001 do golfa 4 bez CAN musiałem spędzić dużo czasu przed schematami i przy lutownicy - więc nie wciskaj gościowi głodnych kawałków że
tjwasiak pisze:Te z Golfa bodaj wymagają wymiany wiązki zestawu wskaźników na wiązkę z Golfa
chyba że nie widziałeś wiązki z auta konkretnie wiązki dla zegarów (nie istnieje coś osobnego)

: pt maja 07, 2010 21:26
autor: tjwasiak
greg pisze:
tjwasiak pisze:Co do zegarów z S3 - nie są P&P nawet w A3
tu bym polemizował - bo je wkładałem i do a3 i do golfa.
licznik z a3 97 ma immo1, licznik z a3 98 ma immo 2, nie mam dostępu do licznika z 99 żeby stwierdzić jakie ma immo - licznik z 2001 s3 ma immo 3.
Ja też wkładałem - najpierw do A3 - połowa funkcji nie działała, więc na próbę do siebie do Golfa (gdzie działały i te Golfowe (łącznie z R32, które siedzą tam na stałe mimo że to diesel), i Passatowe (nawet W8, choć w tych nie wszystko działa, ale Ci którzy są w temacie wiedzą dlaczego) i z Octavii... Tylko Leonowe miały opory i właśnie te z S3.
Immo to nie problem - jest zgodne wstecz, w ostateczności w wielu wypadkach można je wyłączyć skutecznie.
greg pisze:Teraz sama sprawa licznika czy te z wiązki to nie tak hyc hyc. Bo musiałby zmienić wiązkę całą w aucie (np inne sterowanie centralem, szybami). Żeby zaadaptować zegary z s3 2001 do golfa 4 bez CAN musiałem spędzić dużo czasu przed schematami i przy lutownicy - więc nie wciskaj gościowi głodnych kawałków że
tjwasiak pisze:Te z Golfa bodaj wymagają wymiany wiązki zestawu wskaźników na wiązkę z Golfa
chyba że nie widziałeś wiązki z auta konkretnie wiązki dla zegarów (nie istnieje coś osobnego)
To że w ASO wiązki stanowią całość to jedno... A to że element wiązki mogę podmienić to co innego. Z resztą w Mk3 mam licznik z Cordoby, manetkę MFA hybrydę tej z Cordoby i Golfa, a manetkę tempomatu z Passata B4. Wiązka kolumny kierownicy została złożona z wiązek wszystkich wymienionych wyżej pojazdów + Polo do tego. A wiązka licznika - ori do auta "golas" + dołożone przewody. I to działa. Tak samo sprawy wyglądają z Mk4... Niestety "skuteczne druciarstwo" wymaga wyjęcia całej deski - czyli robiąc porządnie 3-4 godziny wyjmowania + 5-6 wkładania... Dlatego straszenie wymianą całej wiązki to jak dla mnie defetyzm. Ale dziś już takie czasy, nic się nie naprawia tylko wszystko wymienia.

: pn maja 10, 2010 14:41
autor: Pablo Corrado
Dziś rozkładając swoje zegary, pękł mi wyświetlacz ( 1/2 FIS ). I w związku z tym mam parę pytań do Was, niech mnie ktos oświeci :
Na poczatek auto to Golf IV 2.0 AQY, rocznik '00, zegary 1/2 FIS, nr zegarów 1J0 920 820 A.
Teraz moje pytanie : czy musze szukać zegarów o dokładnie takim oznaczeniu, czy moga być inne ? Jeśli tak, to jakie?
Czy mogę zamiennie założyć zegary z pełnym FISem i jeśli tak, to o jakim numerze mam ich szukać ?

: pn maja 10, 2010 15:15
autor: tjwasiak
Tak naprawdę możesz założyć dowolne zegary (byle nie od 1.4), dopóki w środku numeru części będzie 920. Czy to będzie 1J0, 1J5, 3B0 to żadna różnica (zegary od Passata wymagają wymiany obudowy na tą od Golfa). Immobilizer też nie gra roli, bo IMMO3 jest zgodne wstecz. Teoretycznie aktualnym zamiennikiem Twoich są zegary 1J0 920 822 AX. Zegary z pełnym FISem będą miały 4 zamiast 2 w ostatniej części numery (x4y XY).

Jest jeszcze jedna możliwość - wymiana samego wyświetlacza - na allegro ogłaszają się Ci którzy naprawiają problem złego wyświetlania, właśnie poprzez wymianę wyświetlacza.

: pn maja 10, 2010 21:12
autor: xander_88
tjwasiak pisze:Tak naprawdę możesz założyć dowolne zegary (byle nie od 1.4), dopóki w środku numeru części będzie 920.
tak troszke z innej beczki .. ale pasuje do cytatu (troche :grin: ) nie miałem u siebie kompa wogole .. teraz mam SEna 1/2 fis ... wszystko chula elegancko ale straciłem : brzęczyk od pozostawienie włączonych świateł i nie wyświetla mi otwartej klapy bagażnika ... takie rzeczy jak otwarta maska,czy drzwi to wiem ze mam nie odp komfort/silniczki od szyb ... ale światła i bagażnik działały na poprzednich zegarach ... nie żebym sie czepiał bo zyskałem duuuzo wiecej :grin: .. ale z czystej ciekawosci , czemu tak sie stalo i czy da sie to z powrotem odpalić ??

: pn maja 10, 2010 21:47
autor: greg
xander_88, da się
- wejdź no VAGiem w CANgateway (19) i klepnij kodowanie na 00006 (nawet jak obecnie takie jest) i po problemie

: pn maja 10, 2010 23:48
autor: Pablo Corrado
tjwasiak pisze:Tak naprawdę możesz założyć dowolne zegary (byle nie od 1.4), dopóki w środku numeru części będzie 920. Czy to będzie 1J0, 1J5, 3B0 to żadna różnica (zegary od Passata wymagają wymiany obudowy na tą od Golfa). Immobilizer też nie gra roli, bo IMMO3 jest zgodne wstecz. Teoretycznie aktualnym zamiennikiem Twoich są zegary 1J0 920 822 AX. Zegary z pełnym FISem będą miały 4 zamiast 2 w ostatniej części numery (x4y XY).

Jest jeszcze jedna możliwość - wymiana samego wyświetlacza - na allegro ogłaszają się Ci którzy naprawiają problem złego wyświetlania, właśnie poprzez wymianę wyświetlacza.

Czyli, ogarniajac 30 stron, które przeczytałem i Twoją radę to :

1. kupuję licznik 1J0 920 822 AX (byle z A - benzyna i nie 1,4 - 1/2 FIS) lub 1J0 920 842 AX ( pełny FIS ) z pinem , lub pin muszę jakoś wyciągnąć ?,

2. Kodowanie wczytuję takie jak na moim starym liczniku ( i powinno działać wszystko co do tej pory na starym ? ),

3. Koduję kluczyki ( musza byc nowe pastylki do IMMO 3 ? ),

4. Zrobie to VAG COMem, albo PL VAGiem ?

5. Jak ze zmiana przebiegu ( w nowym chciałbym mieć przebieg ze starego ),


Jeśli się gdzieś mylę, to mnie poprawcie, bo mogę do końca tego nie ogarniać :crazy:

: wt maja 11, 2010 10:47
autor: greg
tjwasiak pisze:(zegary od Passata wymagają wymiany obudowy na tą od Golfa).
no nie do końca masz racjęi wprowadzasz ludzi wbłąd - bo to ze pasują do obudowy golfa 4 to prawda ale do obudowy VDO + do tego będzie jeszcze problem z przekłamaniem prędkosci licznika (inny mnożnik - można próbować dopasować eeprom ale tu różnie bywa)

[ Dodano: Wto Maj 11, 2010 10:48 am ]
aha tjwasiak, nie ma racji bo licznik 1,4 nadaje się tylko skala prędkościomierza bedzie do 220 i musiz zmienic kodowani elicnzika (ostatnia cyfra) - czasem w licnzikach z 1,6-1,8 nie da się zmienic cyfry na auto 1,4

: wt maja 11, 2010 15:32
autor: Pablo Corrado
Jeszcze jedno pytanie uzupełniające do moich poprzednich :
Zakładając, że nie biorę pod uwagę licznika od 1,4 ( zakres obrotów i prędkość do 220 ), to muszę szukać zegarów z końcówką numeru xxx 920 x2(4)y A (lub AX) ???
Gdzie Y to oznaczenie IMMO, ale w moim przypadku nieistotne, tak? ( mając IMMO 3, mogę założyć IMMO 2 ? bez żadnych negatywnych konsekwencji ? )

Np móglbym kupić te ? :
http://allegro.pl/item1028199317_golf_i ... _immo.html

Jak jest z kodowaniem kluczyków w IMMO 3 a IMMO 2 ? Jakieś różnice są ?

: wt maja 11, 2010 15:50
autor: TheBiSHoP
greg pisze:nie mam dostępu do licznika z 99 żeby stwierdzić jakie ma immo -
zegary 99 mają immo2, a zegary 2000+ mają już immo3. Elsa twierdzi że adaptacją można w nich dostosować wersję immo do wymaganej przez auto, ale nie sprawdzałem tego w praktyce

[ Dodano: Wto Maj 11, 2010 15:50 ]
mowa oczywiście o zegarach z s3