Budowa turbodoładowanego silnika benzynowego - pomocy!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 03, 2006 14:03

hehe odesle do katalogu victor reinz...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » ndz gru 03, 2006 14:20

KamilW pisze:tym czasem mozesz mi cos wiecej napisac o metalowej uszczelce? W czym byla montowana?
W silniku PG i 1H masz metalowa, pasuje P&P



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 03, 2006 14:31

olozwirski, po co mowiles, tak chlopak by sie nauczyl czytac katalogi,,, a tak ma na tacy wszystko....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz gru 03, 2006 14:56

evolution pisze:olozwirski, po co mowiles, tak chlopak by sie nauczyl czytac katalogi,,, a tak ma na tacy wszystko....
potrafie czytac katalogi :) jak na przyzwoitego inżyniera przystalo :) a dla ciebie Olozwirski punkt za pomoc :)



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » ndz gru 03, 2006 14:57

evolution pisze:olozwirski, po co mowiles, tak chlopak by sie nauczyl czytac katalogi,,, a tak ma na tacy wszystko....
Dla potwierdzenia, do tej pory juz sie pewnie doczytal...



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz gru 03, 2006 14:58

Panowie a po ile stoi taka uszczelka w detalu i jak z momentami dokrecenia srub do niej? Sa zmienione czy tak jak w standardzie?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 03, 2006 15:55

no coz katalogi inzynierze:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » ndz gru 03, 2006 21:01

KamilW pisze:Panowie a po ile stoi taka uszczelka w detalu i jak z momentami dokrecenia srub do niej? Sa zmienione czy tak jak w standardzie?
Nie pamietam dokladnie ale chyba cos kolo 300zl, do twojego zastosowania wystarczy dorobic i tez bedzie dobrze, zajrzyj tu
Dokrecic po kolei od jedynki do 9tki 40nm, pozniej 60nm i jeszcze raz o 180 stopni (wziete z serwisowki PG)
Obrazek



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz gru 03, 2006 21:19

olozwirski pisze:Nie pamietam dokladnie ale chyba cos kolo 300zl
znalazlem w katalogu pewnej firmy za 140 zl :)
olozwirski pisze:do twojego zastosowania wystarczy dorobic i tez bedzie dobrze
jak cos to kumpla poprosze, tylko nie wiem z czego by ja wyciac :)
olozwirski pisze:Dokrecic po kolei od jedynki do 9tki 40nm, pozniej 60nm i jeszcze raz o 180 stopni (wziete z serwisowki PG
czyli tak samo jak w normalnym VW...

[ Dodano: Pią Gru 08, 2006 00:59 ]
Witam. Kilka nowosci ktore sie pojawily w temacie. Wiec: wymienilismy sie z t-tasem glowicami i ja mam teraz glowice z 2 litrowego silnika na wielopunktowym wtrysku a t-tas moze montowac gaznik :)

Calosc projektu stala sie oficjalnym tematem na moja prace magisterska. Mam na uczelni kilku specjalistow ktorzy zdrklarowali swoja pomoc i uzycza mi sprzetu badawczego. M.in. nasz dziekan ktory mam nadzieje zostanie moim promotorem jest specjalista w sprawach doladowania silnikow samochodowych. Wiec jednym slowem jak tylko dokoncze papierkowa robote do mam dostep do calego zaplecza technicznego uczelni i moge liczyc na pomoc wykladowcow.

Mam juz policzony wytrzymalosciowo caly korbowod, z obliczen wynikly nastepujace rzeczy:

wspolczynniki bezpieczenstwa wynosza:

- dla wyboczenia (zginanie) 3,2
- dla naprezen w lbie korbowodu 13,4
- dla naprezen w przekroju laczenia lba z trzonem 6,4
- dla zginania silami bezwladnosci 4,3

Dodam ze obliczenia poprzedzilem badaniem jaki stop zostal zastosowany na ten korbowod. Wiec jak widac na powyzszym obracku korbowod zostal obliczony i dobrany ze znacznymi naddatkami wspolczynnikow bezpieczenstwa wiec nie ma obawy o jego uszkodzenia nawet gdyby zwiekszyc max cisnienie indykowane o 100%

Dalsze wyniki bede publikowal na bierzaco :)



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pt gru 08, 2006 02:59

KamilW pisze: Dalsze wyniki bede publikowal na bierzaco :)
Czekamy czekamy



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt gru 08, 2006 22:47

KamilW pisze:- dla wyboczenia (zginanie) 3,2
- dla naprezen w lbie korbowodu 13,4
- dla naprezen w przekroju laczenia lba z trzonem 6,4
- dla zginania silami bezwladnosci 4,3
wodze ze sie starasz.. a sprawdzales wplyw rezonansu na odpornosc??:>


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » pt gru 08, 2006 22:56

cały czas śledzę temat i gratuluję tematu pracy magisterskiej-robisz to co Cię na prawdę interesuje. a co do głowicy to tylko zaślepię kanał wodny bo jest on potrzebny do monowtrysku ale nie w gaźnikowcu, zostanie mi jeszcze pompa paliwa i aparat zapłonowy i może na wiosnę jak pozwoli budżet będzie ADY na gaźniku


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » sob gru 09, 2006 00:12

evolution pisze:a sprawdzales wplyw rezonansu na odpornosc??:>
musze dorwac obliczenia zmeczeniowe i bedziemy sie zastanawiac nad rezonansem :) na razie zaczalem od korbowody, teraz pora na wal :) Zrobilem sobie tez programik w excelu ktory mi z dokladnoscia do jakis 10% rysuje wykres indykatorowy doladowanego silnika i oblicza teoretyczna moc przy danym doladowaniu. Na poniedzialek umowilem sie z Dziekanem i mam nadzieje dorwac jakas literature i dowiedziec sie czegos ciekawego... zobaczymy co z tego wyjdzie, ale jak na razie wyglada obiecujaco :) no i mam niezla frajde przy liczeniu a o to wlasnie mi chodzilo :)
t-tas pisze:cały czas śledzę temat i gratuluję tematu pracy magisterskiej-robisz to co Cię na prawdę interesuje
bardzo dziekuje. :D
t-tas pisze: co do głowicy to tylko zaślepię kanał wodny bo jest on potrzebny do monowtrysku ale nie w gaźnikowcu, zostanie mi jeszcze pompa paliwa i aparat zapłonowy i może na wiosnę jak pozwoli budżet będzie ADY na gaźniku
a tak na marginesie to wisze ci duze piwo za ta wymiane, bardzo mi to ulatwi caly projekt a w szczegolnosci zasilanie wtryskowe... :pub: o dalszych postepach bede informowal na bierzaco :D aha i chodzby skaly sraly to silnik musi byc na wakacje w samochodzie :D

[ Dodano: Pon Gru 11, 2006 23:42 ]
Dzisiaj dostalem turbosprezarke. Stanem technicznym niestety odbiega od idealu ale pompuje i to sie liczy i nie ma luzu na walku. Wastegate jest to wyrzucenia niestety... a przynajmniej jego sterownik w ktorym poszla membranka. Na moje szczescie da sie ja ustawic co mi oszczedzi kombinacji z kolektorami :) Ogolnie bardzo fajny, maly swistaczek :)



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pt gru 15, 2006 18:27

Kamil- powiem Ci szczerze, że po woli napalam się na ten pomysł. kumple przecierają oczy ze zdziwienia że w Jettcie jest gaźnik od kanta, ale jakby zobaczyli cos takiego to chyba by sobie zycie odebrali!!

trzymam kciuki za Ciebie bo "majster kamikadze" jesteś, a takim to sie wszystko udaje.

POWODZENIA


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 366 gości