Strona 7 z 8

: czw sty 11, 2007 15:04
autor: Thug77
miałem kiedyś taki problem w audi tzn przy prędkościach od 110-130 drgała mi strasznie kierownica,byłem u wielu mechaników wymieniłem dużo rzeczy w zawieszeniu amortyzatory,gumy itd.wulkanizatorzy zamieniali mi opony wyważali i nic nie pomagało, w koncu pojechałem kiedyś do sklepu w felgami i oponami żeby pooglądać alu itd.. powiedziałem gościowi co się dzieje wjechałem na podnośnik sciągnął mi alu i powiedział że mogą być za lużne pierścienie w felgach i może mi zamówić na 2gi dzień dokładnie do mojego auta i sprawdzić,na 2gi dzień przyjechałem założyli mi zamówione pierscienie i co wszystko ustało,okazało sie że pierścień był o dosłownie mm za lużno i nawet jak mi wyważyli koła i dokręcili mocno sruby przy wyższych prędkościach koła wpadały w taki ruch że było to czuć na kierwonicy.a niepotrzebnie wymieniłem jak sie okazało potem dużo rzeczy w zawieszeniu :)ja bym to sprawdził i opony najpierw.

: czw sty 11, 2007 15:19
autor: specWROC
tyle że mi lata kierownica nawet przy małej prędkości przy przejazdach kolejowych jakiś nierównościach itp

: czw sty 11, 2007 16:47
autor: Dioda83
Thug77 pisze:okazało sie że pierścień był o dosłownie mm za lużno i nawet jak mi wyważyli koła i dokręcili mocno sruby przy wyższych prędkościach koła wpadały w taki ruch że było to czuć na kierwonicy.a niepotrzebnie wymieniłem jak sie okazało potem dużo rzeczy w zawieszeniu :)ja bym to sprawdził i opony najpierw.
Kurcze u mnie to też może być to... Ja "pierwszego maja" robi się niezła lista... :)

: pt mar 16, 2007 17:01
autor: specWROC
założyłem wspomaganie i oczywiście wszystkie drgania ustały jeździ się o niebo lepiej nie ma porównania.:)


mam tylko pytanie bo jak w miejscu stoje i tak skręcam prawie do oporu to słychać takie popiskiwanie czy to normalne>?

: pn kwie 09, 2007 16:24
autor: molotow
Piszczenie przy max skręceniu jest normalne, pompa stawia opór i pasek się ślizga. unikaj raczej dokręcania kierownicy na siłę do końca.

: wt kwie 10, 2007 08:28
autor: specWROC
ogólnie pasek był słabo naciągnięty teraz jest pikuś:) :bigok:

: wt kwie 10, 2007 18:06
autor: leszek640
sylwester.k pisze:miałem podobny problem w moim autku całkiem niedawno i u mnie pomogło wyważenie kół ale wyobrażcie sobie tylnych? jak opowiedziałem mechanikowi co sie dzieje to nie chciał nic innego robić tylko wyważyć tył na przód nawet nie spojrzał. no i jest spoko.
Zgadzam się!

: pn lip 02, 2007 17:12
autor: specWROC
ja mam założoną używaną przekładnie ze wspomaganiem i też mam taki objaw że jak jadę ponad 100km/h to drga mi kierownica

: pn lip 02, 2007 21:48
autor: vpil
Witam.

Panowie ja też ostatnio walczyłem z biciem kierownicy od 80km/h w górę, wywaliłem kupę kasy na wywarzanie, dorobiłem się drugiego kompletu felg i nic.
W końcu założyłem koła od brata też z Golfa i kierownica nie biła.
Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.

Pozdrawiam.

: wt lip 03, 2007 12:38
autor: leszek640
vpil pisze:Witam.

Panowie ja też ostatnio walczyłem z biciem kierownicy od 80km/h w górę, wywaliłem kupę kasy na wywarzanie, dorobiłem się drugiego kompletu felg i nic.
W końcu założyłem koła od brata też z Golfa i kierownica nie biła.
Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.

Pozdrawiam.
Miałem to samo ale z nowymi oponami Goodear kupiłem inne było ok!

[ Dodano: 03 Lip 2007 12:39 ]
vpil pisze:Witam.

Panowie ja też ostatnio walczyłem z biciem kierownicy od 80km/h w górę, wywaliłem kupę kasy na wywarzanie, dorobiłem się drugiego kompletu felg i nic.
W końcu założyłem koła od brata też z Golfa i kierownica nie biła.
Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.

Pozdrawiam.
Miałem to samo ale z nowymi oponami Goodear kupiłem inne było ok!

: wt lip 03, 2007 14:54
autor: DomBros
nie będę się "chwalił" że mam ten sam problem z drżeniem kierownicy, a przy 100~110km/h odczuwam to nawet na siedzeniu. Przy 120km/h drgania zanikają. Przeglądnę wiec wszytskie wspomniane wcześniej rzeczy chociaż mechanik ze mnie żaden ale głupi nie jestem więc a nóż coś znajdę.

Natomiast mam inny problem. Co jakiś obrót kierownicy coś w niej "chrobotnie" (jest to taki głuchy wytłumiony odgłos (nie metal o metal, ani plastik o plastik), nie chce sugerować ale jakby kulka z łożyska natrafiała na nierówność). Co to może być ??

: czw maja 08, 2008 22:04
autor: golofs
Thug77 pisze:miałem kiedyś taki problem w audi tzn przy prędkościach od 110-130 drgała mi strasznie kierownica,byłem u wielu mechaników wymieniłem dużo rzeczy w zawieszeniu amortyzatory,gumy itd.wulkanizatorzy zamieniali mi opony wyważali i nic nie pomagało, w koncu pojechałem kiedyś do sklepu w felgami i oponami żeby pooglądać alu itd.. powiedziałem gościowi co się dzieje wjechałem na podnośnik sciągnął mi alu i powiedział że mogą być za lużne pierścienie w felgach i może mi zamówić na 2gi dzień dokładnie do mojego auta i sprawdzić,na 2gi dzień przyjechałem założyli mi zamówione pierscienie i co wszystko ustało,okazało sie że pierścień był o dosłownie mm za lużno i nawet jak mi wyważyli koła i dokręcili mocno sruby przy wyższych prędkościach koła wpadały w taki ruch że było to czuć na kierwonicy.a niepotrzebnie wymieniłem jak sie okazało potem dużo rzeczy w zawieszeniu :)ja bym to sprawdził i opony najpierw.
Zgadzam się z przedmówcą.
Jeśli problem występuje tylko przy felach to błąd po stronie pierścieni centrujących.
Jeśli wcześniej oczywiście byliśmy u wulkanizatora.

: sob maja 10, 2008 17:22
autor: ordy
Ja miałem podobne objawy - kierownica przy 80 km/h drgała mi na boki po wymianie opon na letnie.
Co sie okazało ze goście wyważali kola po odkręceniu na wyważarce - a powinno sie wyważać bez odkręcania (czyli razem z piastą).
I od tego należy zacząć.

: śr lip 02, 2008 16:02
autor: wtct
vpil pisze:Okazało się że bicie powodowały opony na które ja nie stawiałem bo były nowe(Fulda Diadem Linero). Oddałem je do reklamacji po 10 dniach dostałem zwrot kasy i kupiłem Micheliny założyłem i jest wszystko OK.
leszek640 pisze:Miałem to samo ale z nowymi oponami Goodear kupiłem inne było ok!
Mam ten sam problem. Kupiłem rok temu opony Goodyear Eagle F1. Miałem felgi stalowe, które musiałem prościć bo były troche krzywe. Po wyproszczeniu i wyważeniu było dobrze jakiś czas. Ale ciągle musiałem jeździć na wyważanie kół, bo drżała mi kierownica przy 90-100km. W koncu kupiłem tego roku nowe felgi alu i mam dalej ten sam problem.

Musze wyważać koła co jakies 100km(wyważałem juz 5 rzy jedno koło) ostatnio wyważyłem wszystkie i było dobrze na jakieś 100km.
Mam jeszcze jeden obiaw: przy dojeżdzaniu do np. skrzyżowania słysze taki dzwięk jakby było coś do opony przyklejone w jednym miejscu (koło buczy).

Czuje, że wulkanizator do którego jeżdzę nieźle kręci, od czasu jak mu powiedziałem, że chciałbym zareklamować opony?
Co mam robić pisać do Goodyear'a?

Pozdrawiam
Prosze o pomoc
Wojciech