[MK3] jaki olej wlać

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maciej.12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 11:51
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maciej.12 » pt sie 11, 2006 14:46

Jasny gwint, widzę tu znawców tematu i bardzo mnie to cieszy bo może ktoś mi podpowie jaki olej mam wlać do mojeg Gofra zwracając uwagę że zauważyłem drobniusieńki wyciek pod spodem auta tak jak by na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem. Dotychczas silnik jest zalany Lotosem 10W/40. Czy to dobrze że takim olejem a może zmienić teraz na mineralny!?



pawel1111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw gru 08, 2005 11:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pawel1111 » pt sie 11, 2006 15:07

A ja zrobilem juz 420tys km na TDI wlewajac co 15 tys km pełny syntetyk castrol 5w-40 vw 505.01 i chodzi jak brzytwa zapala przy -30 wiec dlaczego wlewac mineral ?



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt sie 11, 2006 16:13

maciej.12 Nie naprawiaj silnika przez zmiane oleju z odpowiedniego (półsyntetyk) na gorszy (mineralny) o ile zależy Ci na swoim gofrze. Po pierwsze to nie zdrowe dla silnika a po drugie szansa że wyciek zniknie po wymienie na mineralny jest bardzo mała. To nie to samo co spalanie oleju przez pierścienie gdzie im wyższa lepkość tym większa szansa na zwiększone spalanie oleju. Jak cieknie z pod jakiejś uszczelki to wymień uszczelke.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
maciej.12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 11:51
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: maciej.12 » pt sie 11, 2006 21:43

Pinhead, Święte słowa!!! Jak tylko wpadnie mi jakaś gotowka zaraz jade do mechaniora, niech zlokalizuje wyciek i usunie usterkę!
Dzięki i pozdrawiam!!!!



AndreasN1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 08, 2006 09:14
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: AndreasN1 » sob sie 19, 2006 00:55

Kand pisze:Uważam że minerały sa dobre ale dla silników typu S-21 i FSO a nie dla naszych maszynek
To też stereotyp - mam jeszcze trapeza - tzn poldka z 1989r, silnik 1,5 przebieg wg licznika 160 000 a ile przekręcił poprzednik - tego nie wiem. Zawsze lany był minerał 15W40 a ja postanowiłem przed zimą zalać go PÓŁSYNTETYKIEM - mimo że wszyscy znajomi mechanicy odradzali mi i staszyli rozszczelnieniem. No i cóż - silnik się nie rozszczelnił a druga zima za pasem, nawet mniej oleju brał!!!!!!! Tzn poprzednio 1L/1500km, a na półsyntezie 1L/3000km!!!!!!!!! Dodam jeszcze że mój trapez często widzi czerwone pole na obrotomierzu :)) A golfika też półsytezą zaleję choć ma ponad 200 000 ;))



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » sob sie 19, 2006 12:33

ppoll27 pisze:shell helix 10 w 40 to podobno jeden z lepszych półsyntetyków - ale może to tylko obiegowa opinia - jeździł ktoś ??
Jeżdżę na nim i chwalę sobie. Ma on jednak dość wysoki TBN odpowiedzialny za płukanie i po pierwszym wlaniu zapchał mi się filtr oleju syfem z silnika. Musiałem wymienić sam filtr po paru tysiącach km. Później już było zwsze OK. Ale wcześniej był tani minerał stąd ten syf mógł się osadzić w filtrze przy dowolnym lepszym oleju na skutek płukania.


Konto usunięte.

AndreasN1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 08, 2006 09:14
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: AndreasN1 » ndz wrz 10, 2006 23:16

Pinhead,

Nie orientujesz się jakie TBN ma texaco havoline extra 10W40 i valvoline maxlife 10w40?
Zastanawiam się nad wyborem jednego z nich :)
Z góry thx za odp :)



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pn wrz 11, 2006 00:21

Samemu można takie informacje łatwo znaleść. Chwila na Google i już wiadomo że:

Texaco Havoline Formula3 X1 Extra 10W40 - półsyntetyk API - SH/SJ/CF EC 149 -33 st.C 11,5mg KOH/g

valvoline maxlife 10w40 - 14,2KOH/h


=-Pinhead-=

AndreasN1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 08, 2006 09:14
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: AndreasN1 » pn wrz 11, 2006 11:23

Pinhead pisze:Samemu można takie informacje łatwo znaleść
szukałem na stronach producentów i nie było :(
Dostałem dziś maila od texaco, że HAVOLINE EXTRA 10W-40 ma TBN 7,7 - cos w necie kręcą, a chcę sie upewnić :))
czekam na odpowiedź z valvoline - zobaczymy czy się sprawdzi
ale i tak THX! ;)



Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » pn wrz 11, 2006 16:21

Czytajac posty co niektore to sie usmialem strasznie. Bo jezeli silnik nie cieknie chodzi rowno nie ma objawow zadnych to jedynie lac polsyntetyk ja jezdze na mobil s (polsyntetyk) ale zamierzam zmienic przy nastepnej wymianie na valvoline. A co do trwałosci silnika to napewno auto dluzej pochodzi na dobrym polsyntentyk niz mineralnym i w zime lepiej auto zachowuje sie na polsyntetyku. A najbardziej mnie smieszy jak masz 200 tys to lej mineral, bo to zalezy wszystko od stanu auta jak ktos jezdzi na oleju polsyntetyc czy syntetyc i jest wszystko ok to po co zmienac na mineralny skoro wszystko jest ok? a wszystko jest ok bo leje sie dobry olej!!
Ja mam przebieg 184 tys jezdze na mobil (polsyntetyc) i olej zmienie na valvoiline ale i rowniez polsyntetyk. Mam silnik tdi i nie bede lal mineralnego a jak bedzie cieklo to wymienie uszczelki.
Pozdrawiam



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn wrz 11, 2006 19:03

AndreasN1 pisze:Pinhead,

Nie orientujesz się jakie TBN ma texaco havoline extra 10W40 i valvoline maxlife 10w40?
Zastanawiam się nad wyborem jednego z nich :)
Z góry thx za odp :)
tak przy okazji ...
łyszlem w jednym z poważnych serwisow i sklepów serwisowych że jedynym w Polsce olejem nie rozlewanym do baniek jest właśnie TEXACO
ile w tym prawdy nie wiadomo, ale wiadomo jest jedne że Mobila i Castrola rozlewają do mniejszych ...



Awatar użytkownika
Karlos87
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: śr sie 09, 2006 18:14
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Karlos87 » pn wrz 11, 2006 22:48

są w niektórych olejach jakieś składniki które oczyszczają silnik ? chodzi mi o wymycie ze szczelin w środku silnika gdize olej jest rozprowadzany jakiegoś zastoju oleju czy szlamu olejowego.
w sklepach motoryzacyjnych widziałem takie dodatki teraz nie wiem czy wierzyć że to niby w jakis sposób oczyszcza to wszystko czy to jest 'pic na wode' :-k


Lubię gdy murzyn bije w kokos

AndreasN1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 08, 2006 09:14
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: AndreasN1 » śr wrz 13, 2006 18:18

Pinhead pisze:valvoline maxlife 10w40 - 14,2KOH/h
dziś dostałem odpowiedź z Valvoline - okazuje się że dla tego oleju valvoline maxlife 10w40 TBN wynosi:
TBN; mg KOH/g (ASTM D-2896) 10.4
Czyli lepiej sprawdzić u źródła :)
Ale i tak dzięki Ci Pinhead za pomoc :)

Jest jeszcze : TAN; mg KOH/g (ASTM D-664) 2.5 ale nie wiem co to jest :P

[ Dodano: 28 Lis 2006 22:54 ]
Karlos87 pisze:są w niektórych olejach jakieś składniki które oczyszczają silnik ? chodzi mi o wymycie ze szczelin w środku silnika gdize olej jest rozprowadzany jakiegoś zastoju oleju czy szlamu olejowego.
Jak chcesz to kup sobie Valvoline MaxLife 10W40 - myje wyśmienicie - po 3tys km wymył mi nagary i cieknie mi uszczelka pod głowicą - daj sobie spokój - a mogłem zalac Texaco - ma mniejsze właściwości myjące.........



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 262 gości