Strona 7 z 118

: pn cze 30, 2008 17:10
autor: mac62
Byłem dzisiaj w serwisie skody wymienić kable i świece, przy okazji rzuciłem problem nierównej pracy silnika, i podobno ten typ tak ma, można wymienić połowę autka i tak będzie to samo, u mnie falował 760-800 obr/min co na kompie pokazało 3% co wg instrukcji serwisowej jest w normie, co ciekawe powiedzieli że diesle też tak mają tylko tam tego tak nie czuć, a wskazówka będzie stała w miejscu bo zegary nie odczytują tego jako błąd ponieważ skok jest za mały

POMOCY

: ndz lip 06, 2008 21:59
autor: j_anek
witam!

mam 4 1,6 SR AKL i od niedawna mam pewne problemy, mianowicie:

po odpaleniu na zimnym silniku szarpie praktycznie na każdym biegu, na 2,3,4 najbardziej. Niekiedy cięzko jest nawet ruszyć - dusi go. Tak było na początku i jest do teraz.
Ale od paru dni doszło do tego coś dziwnego tzn, zaraz po odpaleniu samochód pali jakby na 1 gar jest bardzo słaby (masakra). Dopiero po rozgrzaniu sie silnika jest już normalnie. Co może być przyczyna?? Zaznaczam że po rozgrzaniu silnika teższarpie samochodem ale troszkęmniej niżjak jest na zimnym.

Pomocy.

Aha i jeszcze jedno, nie wiem czy to normalne czy nie ale piszę. Wy teżtak macie żę podczas przyspieszania na początku samochód jest jakby "zamulony" dopiero przy osiągnięciu około 3 tysięcy obrotów dostaje jakby kopa - cos jakby turbina w dieslu :)

: pn lip 07, 2008 10:35
autor: Pablitto
j_anek,
Ano silnik jest b.mało elastyczny, od 2tys. zaczyna jechać, a od 3tys. dopiero ciągnie. Gadałem z innym użytkownikiem tego silnika - potwierdza

: pn lip 07, 2008 13:29
autor: Fruwak
j_anek pisze:witam!

mam 4 1,6 SR AKL i od niedawna mam pewne problemy, mianowicie:

po odpaleniu na zimnym silniku szarpie praktycznie na każdym biegu, na 2,3,4 najbardziej. Niekiedy cięzko jest nawet ruszyć - dusi go. Tak było na początku i jest do teraz.
Ale od paru dni doszło do tego coś dziwnego tzn, zaraz po odpaleniu samochód pali jakby na 1 gar jest bardzo słaby (masakra). Dopiero po rozgrzaniu sie silnika jest już normalnie. Co może być przyczyna?? Zaznaczam że po rozgrzaniu silnika teższarpie samochodem ale troszkęmniej niżjak jest na zimnym.
Także użytkuje taki silnik i na dodatek zagazowany :grin: co do porannego odpalania także mam takie objawy,ale od kilku dni stosuje taktykę odpalania z jednoczesnym dodaniem gazu i jakoś nie telepie silnikiem :helm: :D Obroty wskakują na ok 2tys. i stopniowo spadają.
Ten objaw co opisujesz to występował u mnie tak samo ale jak odpalałem bez gazu.Co do szarpania przy zimnym silniku nie występują takie zjawiska :green_fuck:

: pn lip 07, 2008 14:53
autor: j_anek
Fruwak pisze:
Także użytkuje taki silnik i na dodatek zagazowany :grin: co do porannego odpalania także mam takie objawy,ale od kilku dni stosuje taktykę odpalania z jednoczesnym dodaniem gazu i jakoś nie telepie silnikiem :helm: :D Obroty wskakują na ok 2tys. i stopniowo spadają.
Ten objaw co opisujesz to występował u mnie tak samo ale jak odpalałem bez gazu.Co do szarpania przy zimnym silniku nie występują takie zjawiska :green_fuck:
Wg. mnie to nie jest żadna metoda - mimo że skuteczna, ja wychodze z założenia ze silnik powinien pracowac poprawnie bez żadnych "sztuczek".

W niedługim czasiw mam zamiar wymienic przewody od świec, może pomoże, zobaczymy.

: pn lip 07, 2008 16:09
autor: mac62
j_anek, zaproponuje Ci trochę homeopatii zresetuj autko na twardo tzn. odłącz klemę minusową i na 30 sek. naciśnij hamulec, póżniej autko powinno mieć ustawienia fabryczne i przez jakieś 50 km powinno się samo siebie uczyć, prawdopodobieństwo takiej naprawy jest małe, ale u mnie problem po takim zabiegu znikł całkowicie (tylko w innym samochodzie, ale objawy były identyczne jak u Ciebie), więc warto spróbować, pamiętaj tylko że wszystkie urządzenia będziesz musiał ewentualnie programować od nowa np. radio, alarm, sprawdż też sondę lambda bo może go po prostu zalewa i dlatego przerywa, pzdr

: śr lip 16, 2008 20:35
autor: golab260
Witam troche sie naczytałem o tym szarpaniu i delikatnym drganiu silnika na wolnych obrotach i musze przyznać że mam ten sam problem VW Golf 1,6 SR. silnik drga delikatnie na wolnych obrotach , komputer nie wykazał żadnyc powaznych błędow tylko zły skład mieszanki przy pomiarze sondy lambda. Poza tym czy ktoś mółby mi opisać jak wyczyścic tą przepustnicę, gdzie ona sie dokaldnie znajduje, może ktoś posaida jakies zdjecia. Byłbym wdzieczny za odpowiedz i rady.

: czw lip 17, 2008 21:45
autor: Pablitto
Mam pytanko, ile oleju wasze autka piją? Ja od ostatniej wymiany (ok. 8tys.)? Wlałem już jakieś 2 litry, jeżdżę na mobil 1 10W40 półsyntetyk, przebieg 208kkm, zagazowany (sekwencja) od ok. 40kkm. Dodam, że specjalnie go nie cisnę.. zmiana biegów z reguły przy 2-2500rpm

: ndz lip 20, 2008 16:19
autor: rysiek2351
Witam otóż mam następujący problem.przy ruszaniu na pierwszym biegu słyszę delikatny pisk sprzęgła , i teraz sie zastanawiam czy to coś poważnego.Mieszkam w Anglii a serwis tu jest bardzo drogi .Czy mógłby mi ktoś napisać co to konkretnie jest czy docisk ,a może jakieś łożysko.proszę o pomoc

: ndz lip 20, 2008 22:56
autor: Bronc
To ja sie tez podziele problemem i moze poradzicie. Jak silnik jest zimny jest wszystko ok ale jak sie nagrzeje to obroty sobie skacza z 800 na 750 i czasem go tak jakby zdusi i zgasnie. Przy ruszaniu z pod swiatel to bardzo wkurzajace i na parkingu. Kolejna sprawa ze nie da sie na biegu jalowym utrzymac np 3 tys obrotow przez co nie moge gazu ustawic. Na vagu mam ciagle blad 18056 czyli cos tam z danymi ukladu napedowego (tak akurat ta wersja przetlumaczyla). Swiece, przewody i sonda - nowe, przepustnica czyszczona. Co myslicie?

: pn lip 21, 2008 08:36
autor: slaweek25
a drogi moze byc taki zestaw?[/quote]

Ja własnie kupiłem orginalne swiece vw i zaplacilem za jedna sztuke 20zł

: pn lip 21, 2008 09:42
autor: Pablitto
slaweek25,
A te ori świece to jakiej firmy? NGK, Beru czy coś jeszcze innego? Ja jak wyjmowałem przy wymianie ze swojego, to były NGK z logo VW/Audi. Po włożeniu nowych NGK o tym samym numerze - wersja V-line, autko zaczęło coś więcej palić.. Aha, z 2 lata temu je wymieniałem, i z rabatem na warsztat znajomego kosztowały 4szt. 63zł, więc jak mówisz za ori VW 80zł za kpl. to niedrogo, zwłaszcza że za NGK "normalne" - nie V-line (nie wiem w czym różnica) wołali w carsteinie ok. 120zł..

: sob lip 26, 2008 23:26
autor: Bronc
Witam
Prosze o pomoc. W moim goldie mechanik stwierdzil ze trzeba zmienic oprogramowanie sterownika silnika i poradzil zeby poszukac auta z takim samym sterownikiem, zgrac z niego soft i wgrac do mnie. Poradzicie cos?
Taki mam sterownik u siebie:
06A 906 033
Benzin simos 3.3 3087
Siemens
moze mozna skads taki soft zalatwic?

: ndz lip 27, 2008 08:04
autor: slaweek25
Pablitto pisze:slaweek25,
A te ori świece to jakiej firmy? NGK, Beru czy coś jeszcze innego? Ja jak wyjmowałem przy wymianie ze swojego, to były NGK z logo VW/Audi. Po włożeniu nowych NGK o tym samym numerze - wersja V-line, autko zaczęło coś więcej palić.. Aha, z 2 lata temu je wymieniałem, i z rabatem na warsztat znajomego kosztowały 4szt. 63zł, więc jak mówisz za ori VW 80zł za kpl. to niedrogo, zwłaszcza że za NGK "normalne" - nie V-line (nie wiem w czym różnica) wołali w carsteinie ok. 120zł..
Kupiłem te z NKG z logo vw i audi

[ Dodano: 27 Lip 2008 08:08 ]
Bronc pisze:To ja sie tez podziele problemem i moze poradzicie. Jak silnik jest zimny jest wszystko ok ale jak sie nagrzeje to obroty sobie skacza z 800 na 750 i czasem go tak jakby zdusi i zgasnie. Przy ruszaniu z pod swiatel to bardzo wkurzajace i na parkingu. Kolejna sprawa ze nie da sie na biegu jalowym utrzymac np 3 tys obrotow przez co nie moge gazu ustawic. Na vagu mam ciagle blad 18056 czyli cos tam z danymi ukladu napedowego (tak akurat ta wersja przetlumaczyla). Swiece, przewody i sonda - nowe, przepustnica czyszczona. Co myslicie?
Mam ten sam problem na ciepłym silniku ato lubi zgasnąć.Szczegulnie przy dojezdzie do świateł.Wymienione przewody,świece,przepustnica i krokowiec czyszczone.No i skaczace obroty pomiedzy 600 a 900