Strona 7 z 7

: czw mar 26, 2009 17:34
autor: Jacek75
Przeczytałem wszystko jeszcze raz z kolegą i zakładając sprawny układ zapłonowy dochodzimy do wniosku:
zepsuty zawór wydechowy/krzywka/popychacz
Zawór nie otwiera się do końca lub wcale - kompresja wychodzi dobrze.
Zakładasz nową świecę - jak jest czysta ileś wytrzymuje i zapala, pozostałości po zapłonie zostają w cylindrze i zasyfiają ją coraz bardziej, aż przestaje palić.
Albo zdjęcie kolektora wydechowego albo osłony głowicy/samej głowicy albo mechanior z czymś w rodzaju kamery na światłowodzie przez otwór po świecy może to sprawdzić.

: czw mar 26, 2009 17:41
autor: molodyj21
mogę się założyć że na reszcie masz mniejszą kompresję. wyjaśniam dlaczego. tak jak pisał kolega pękł pierścień zgarniający i olej dodatkowo uszczelnia gładź cylindra tak jak się robi przy próbie olejowej. niestety ale trzeba podnieść głowicę i jeszcze sprawdzić głowicę i uszczelniacze na zaworach i szczelność przylgni zaworowej a jak tu wszystko będzie dobrze zostaje wyjęcie tłoka i sprawdzić tam. pozdrawiam

: czw mar 26, 2009 23:52
autor: szalonykon
Czy po zdjęciu dekla z klawiatury będę mógł stwierdzić czy zawór wydechowy się otwiera.

: pt mar 27, 2009 09:31
autor: Jacek75
Raczej tak, a mechanik napewno, to może być ta cena 800 czy 1000 o ktorą pytałeś kiedyś, jeżeli tam jest głowica uszkodzona lub wałek, albo trzeba wymienić popychacze (komplet)

: ndz mar 29, 2009 12:22
autor: Jarowo
Dawno się nie odzywałem, ale temat obserwuje i widzę, że wracamy punktu wyjścia, czyli do kompresji i ... to musiałby być cholerny zbieg okoliczności aby na 3 cylindrach było jak poniżej
szalonykon pisze:Ciśnienia licząc od 1 cylindra:14,14,14,13. Tyle że te pomiary robiłem na zimnym silniku, także nie wiem czy są wiarygodne.
szalonykon, gdzieś chyba wcześniej pisałem abyś powtórzył pomiar robiąc go na ciepłym i na zimnym silniku.
Co do sugestii kolegów Jacek75, i molodyj21, to mam taki pomysł. Pamiętacie o czymś takim jak pomiar szczelności cylindrów. Temat może nie z tej epoki, ale może pomóc. Zabawa polega na tym, że w miejsce świecy wkręca się specjalną końcówką, którą doprowadza się do cylindra sprężone powietrze po przez specjalnie skonstruowany i wyskalowany manometr. Ten pokazuje spadek ciśnienia powietrza spowodowany przez nieszczelności cylindra i pokazuje wynik w % szczelności. Piszę o tym dla tego, że taki sposób badania cylindra jest mniej zakłócany moim zdaniem przez zaolejone pierścienie. Można także stwierdzić gdzie ciśnienie ucieka, obserwując (słuchając), rurę wydechową, układ dolotowy , odmę, lub wlew oleju, itp. Oczywiście przy pomiarze trzeba blokować wał aby badane tłoki nie poszły w dół, i jak wiecie nie ma cylindra szczelnego w 100%.

: ndz mar 29, 2009 22:57
autor: szalonykon
Witam,
Chyba pójdę za radą kolegów i przymierze się do zdjęcia dekla z klawiatury. Może to coś wyjaśni. Pytanie mam odnośnie smarowania - czy jak zakręcę silnikiem parę razy przy zdjętym deklu to siknie mi olej w twarz :D ?.
Drugie pytanie, które mnie bardzo dręczy to jest takie - z którego czujnika komputer wie że są przerywania w pracy cylindra nr 2. Oczywiście te pytanie było zadane wcześniej, ale nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi. Bo jeśli np byłaby to wina zaworu to czy jest tam gdzieś jakiś czujnik.
Pozdrawiam

: pn mar 30, 2009 07:58
autor: Jarowo
szalonykon pisze:Pytanie mam odnośnie smarowania - czy jak zakręcę silnikiem parę razy przy zdjętym deklu to siknie mi olej w twarz :D ?.

Jak tylko parę razy to nie ma problemu.
Co do pytania z, którego czujnika komp wie... to czy potrzebujesz wiedzy ogólnej, skąd sterownik silnika wie, który cylinder pali w danym momencie, gdy iskra poszła na dwa cylindry? Czy też chcesz wiedzieć jak to się dzieje dokładnie w twoim silniku?

: pn mar 30, 2009 09:11
autor: szalonykon
Chcę wiedzieć jak to dokładnie się dzieje w moim silniku. Przede wszystkim ciekawi mnie to, jak w przypadku uszkodzenia mechanicznego (np. zawieszenie zaworu lub jego wypalenia)komputer wie, że akurat ten cylinder nie chodzi.

: pn mar 30, 2009 14:19
autor: Jacek75
Bez przesady, komputer nie wie czy przyczyną wypadnięcia zapłonu jest usterka mechaniczna silnika. Komputer analizaując dane ze wszystkich czujników silnika (położenie wału, czujnik halla, czujnik spalania stukowego) jest jedynie w stanie stwierdzić, że nie doszło do zapłonu w konkretnym cylindrze lub doszło do niego w nieprawidłowym momencie (innym niż wyliczony). W zależności od wersji silnika mamy np. 1 lub kilka czujników spalania stukowego, wartość momentu dokręcenia takiego czujnika jest bardzo istotna bo może przekłamywać. Czasami usterka jest taka, że komp wie, ze doszlo do wypadniecia zaplonu ale nie wie w którym cylindrze. Zapewne jest zaprogramowany np. jezeli parametr z czujnika 1 jest w tym zakresie a parametr z czujnika 2 w takim zakresie to stało się to i to...

: ndz kwie 05, 2009 17:34
autor: szalonykon
Panowie CUD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
W sobotę miałem zdejmować dekiel z klawiatury, a tu w piątek silnik zaczął ładnie pracować. Sam się naprawił :grin: . Jazda teraz jest przyjemnością. Naprawdę nie mogę w to uwierzyć. Mało tego, wcześniej przed awarią palił mi 7,5-8l , teraz komputer pokazał tylko 6,5. Nie wiem co jest grane, ale zdarzył CUD. Czy była gdzieś wilgoć i z nadejściem ciepłych dni znikła. Nie wiem. Mam tylko nadzieję, że to nie jest chwilowe.
Pozdrawiam.

: czw lis 19, 2009 03:25
autor: lukiskwuki
lol