Strona 7 z 8

: czw lis 05, 2009 10:51
autor: paczu
jak już temat jest odgrzebany to tylko odniosę się krótko do jednej wypowiedzi z pierwszej strony bo normalnie prawie posikałem się ze śmiechu
DZIOBEK pisze:ad. 1
Noo ja także uwielbiam takich ludzi, tooo, żee wsadzają sobie XENONY w fabryczną lampę świadczy o tym, żee są ROZTROPNI tzn. nie chcą inwestować w soczewki które no-tabene nigdy nie będą LEGALNE i homologowane.
tzn. przedkładają ekonomię (czy potrzeby własnej rodziny, wolą np., kobicie buty kupić) ponad chęć wizualnego upiększenia samochodu.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
kolego obrażasz swoją inteligencję albo po prostu jej nie masz! jeśli ktoś jest naprawdę ROZTROPNY to nie wsadza HIDów w zwykłą lampę! a jeśli już o ekonomii piszesz i butach dla kobiety to po jaką cholerę w ogóle HIDy kupiłeś?? Halogenowe żarówki nie oświetlały już drogi??? wydałeś na to parę stówek - byłyby za to fajne buty. i życzę Ci jeszcze kilku kontroli skutkujących mandatem i odebraniem dowodu rejestracyjnego, będzie to kolejne potwierdzenie roztropnego przedkładania ekonomii ponad chęć wizualnego upiększenia samochodu.
ps. dla mnie hidy są właśnie takim upiększaniem samochodu. na szczęście jest już coraz więcej ogarniętych policjantów i trzepią tych roztropnych. pozdrawiam

: czw lis 05, 2009 11:23
autor: carollo
dokładnie......życze powodzenia, mojemu znajomemu zabrali dowód za xenony w zwyklłaych lampach...a niestety nie miał ze sobą zwykłych no i pojechał bez dowodu.
A ostatnio zaczynają też sprawdzac te ryczące auta....i też się skończyło zabraniem dowodu za przekroczenie norm hasłasu.
Brawo dla policji..!!!!!

: pt lis 06, 2009 00:35
autor: Haki
carollo pisze:dokładnie......życze powodzenia, mojemu znajomemu zabrali dowód za xenony w zwyklłaych lampach...a niestety nie miał ze sobą zwykłych no i pojechał bez dowodu.
A ostatnio zaczynają też sprawdzac te ryczące auta....i też się skończyło zabraniem dowodu za przekroczenie norm hasłasu.
Brawo dla policji..!!!!!
Jak zapodał jakieś 6000 albo lepiej 8000 to nie dziwota ,że zabrali.
Dobry zestaw 4300 + odpowiednie ustawienie i jest jak na mocniejszych (droższych ) żaróweczkach.

Niedługo będę miał taki zestaw do przetestowania to zapodam foty i powiem jakie odczucia.

: pt lis 06, 2009 10:03
autor: carollo
i co z tego.....??? takie wynalazki oślepiają innych. Wiele aut widziałem z wrzuconymi xenonami w fabryczne lampy i dają po gałach jak nie wiem co....a już jak popada to jest totalna masakra.
Jak widzę taki co jadą z przeciwka i oślepiają to przerzucam na długie.....niech poczują się tak jak ja....a na pewno nie jest to miłe.
To co robicie to jest przekładanie ekonomi nad bezpieczeństwo innych.....ty masz jasno i masz w d***e innych.
Chcesz mieć porządne światła ....to zainwestuj w porządne lampy xenon z soczewkami będziesz miał lepsze oświetlenie i nie będziesz oślepiał innych. Propagacja światła jest zupełnie inna niż w kloszach do tego przeznaczonych.
No ale każdy wybiera co chce.......w końcu wolny kraj.
Też miałem w planach xenony ale jak zobaczyłem jak to świeci to wolałem zainwestować w lepsze żarówki i wyczyścić klosz.

A co do zabierania dowodu to nie ma znaczenia jaką temperature barwową wrzucisz....jak policjant bedzie obeznany i bedzie chciał to jakie byś nie miał to i tak stracisz dowód.

: pt lis 06, 2009 23:34
autor: Diagi
Panowie nie ma się co sprzeczać, każdy normalny wie że jak ma zamiar wrzucić lub wrzuci HIDa jak go nie stać na oryginalne xenony to: wrzuci maksymalnie 6000k, wrzuci je w lampy z soczewką, a nie jak te ******* w zwykłą, oraz założy do tego wszystkiego spryskiwacze, bo tylko tyle można zrobić pod względem nie kłucia w oczy policji i przymykania oka na przeglądach. W dzisiejszych czasach HID w zwykłych lampach lub nawet w soczewce ale bez spryskiwaczy to jest po prostu nieoryginalna wiocha.

: sob lis 07, 2009 10:36
autor: Pablitto
Ja właśnie tak zrobiłem u siebie - zmieniłem lampy na soczewki (FK - najlepsze soczewki jakie znalazłem do bory, bo ori xenon lampa nie wchodzila w gre), HID 4300 plus spryskiwacze lamp. Dodam, że za wiele to one nie dają, poza tym, że płyn ubywał baaardzo szybko. Do tego odpowiednio ustawione lampy na przyrządzie. Nikt z daleka mi nigdy nie mrugał.
Dodam, że lampy zmienić i tak musiałem - stare ori miały wypalony odbłyśnik. Lampa z soczewką i zwykłą żarówką - a miałem naprawde dobre- świeciła kiepsko, lepiej by świeciła nowa ori. Stąd dołożenie HIDa - wtedy zaczęło to jakoś świecić, jak dla mnie zadowalajaco, a wymagający jestem.

Co do przepisowości - sporo szperałęm w sieci, i to co wywnioskowałem, to policja zawsze może zabrać dowód, jeśli lampa, w którą jest włożony xenon, nie ma homologacji na takie źródło światła. Czyli praktycznie wszystkie zamienniki (nie ori xenony) nie spełniają tego warunku.. Co nie znaczy, że świecą źle.

: sob lis 07, 2009 11:01
autor: Tical
Dlatego jesli juz ktokolwiek sie decyduje na nieoryginalny ksenon, to niech robi to jak najbardziej z glowa i jak najblizej legalnosci, czyli
- soczewka
- barwa 4300k
- spryski
- ustawienie swiatel
Wszystko to ma wplyw na zainteresowanie Policji, im dalej od pomyslunku przed montazem tym blizej do zabrania dowodu.

ps
Jesli dobrze kojarze to do mk3 chyba tez sa lampy z homologacja na ksenon - Hella Celis? Dobrze mowie?

: sob lis 07, 2009 16:52
autor: Haki
Dla mnie to temat HID-ów itp wynalazków to temat rzeka.
Każdy z nas ma swoje zdanie w temacie choć wiemy jakie są skutki montażu... i czym się może to skończyć.
Wielu z was koledzy - pisze o oślepianiu itp.. Powiem jak to wygląda z mojego punktu widzenia.
Jestem zawodowym kierowcą i w ciągu roku robię po naszym pięknym kraju około 70-90 tys , które zależą od częstotliwości i długości takowych.
Jeśli miałbym pisać o oślepianiu - przez źle wyregulowane światełka - to większa połowa aut w kraju ma chyba z tym problem :panna:
Nie mówię tu nawet o HID-ach czy ORI zestawach w droższych autach , ale o zwykłych żarówkach , które też potrafią walnąć po oczach gdy robi się ciemniej.
Co powiecie na tzw DUŻE MOBILKI - których kabiny przypominają czasem choinkę z tysiącem diodek migających jak te nam znane ze Świąt. Co? może oni są legalni?? a może legalne są wszędobylskie Ursuski ciągnące za sobą przyczepę bądź 2 bez świateł...a z przodu gość siedzi i ma położoną latarkę.. by go widzieli ( uwierzcie - widziałem takie akcje :otepienie: )

Dlatego też nie będę się tu rozwodził na temat oświetlenia i jego legalności oraz oślepianiu.
Jeśli chcemy mieć dobrze widoczną drogę to albo ORI światełka ,albo HID-KSENON... w odpowiednich lampach.... :bajer:

: ndz lis 15, 2009 00:29
autor: silent killer
U mnie w golfe IV na szczęście są ori ksenony (fabryczne). Do zwykł. klosza HIDa bym nigdy nie wsadził.
Zgodzę się z tym co pisali koledzy powyżej ze HID w zwykłej lampie oślepia na maxa.
Policja za takie samowolne przeróbki ma prawo zabrać dowód - zwłaszcza ze takie światła z daleka "kłóją" w oczy m.in. Policje.
tak jak pisał kolega Tical - jak chcesz ksenon to
- lampa soczewka! (ksenon ma inną długość fali i inaczej się załamuje światło)
- barwa 4300k (tu przepisy tego sztywno nie regulują)
- spryski (obowiązkowe)
- ustawienie swiatel (tzw. układ samopoziomowania) obowiązkowy wg. prawa
Na koncu chciałem sie jeszcze ustosunkować do wypowiedzi parę postów wyżej gdzie jakiś kolega pisał że w razie wypadku w Sądzie będzie podnosił fakt iż kierowca 2 auta miał nieprzepisowe lampy i go oślepiał.
(Jako prawnik z wykształcenia) powiem tyle że ten kolega miał by spore szanse na wygranie sprawy w Sądzie. Takie auto nie powinno sie poruszać po drogach skoro jego oświetlenie nie jest zgodne z przepisami. W najgorszym wypadku Sąd orzekł by współwinę - ze HIDowiec przyczynił się do wypadku poprzez oświetlenie nielegalne (oślepiał).
Kiedyś była moda na przyciemnianie sprajem tylnych lamp . Niektórzy przeginali i robili czarne lampy tak że swiatła stopu prawie nie było widać. W razie najechania na tył takiego pojazdu, sprawcy bronili się (skutecznie) w ten sposób że pojazd taki miał nieprawidłowe (prawie niewidoczne) oświetlenie.

: ndz lis 15, 2009 11:17
autor: Shmatan
Prosze państwa - a jak wygląda sprawa z ori ksenonem, ale po stłuczeniu szkła? czy moge dalej dowodzić swojej niewinności przy zabraniu dowodu za jazde na oryginalnych lampach ksenonowych z mk4, ale z wymienionym szkłem na zwykłe - z lampy halogenowej?

: ndz lis 15, 2009 14:28
autor: silent killer
Shmatan pisze:Prosze państwa - a jak wygląda sprawa z ori ksenonem, ale po stłuczeniu szkła? czy moge dalej dowodzić swojej niewinności przy zabraniu dowodu za jazde na oryginalnych lampach ksenonowych z mk4, ale z wymienionym szkłem na zwykłe - z lampy halogenowej?
Jeśli auto przeszło przegląd techniczny to można (przy przeglądzie powinieneś to zgłosić)
Swoją drogą to te wymienione szkło musiało znacząco różnić się od oryginału skoro zabrali dowód.

: ndz lis 15, 2009 15:41
autor: Shmatan
silent killer, nie miałem takiej sytuacji - bardziej zastanawiam się nad ew. problemem, bo rozważam bardzo tani zakup ksenona z urwanymi mocowaniami i szkłem - naprawa to nie problem, no ale nowe szkło na ksenon homologacji mieć nie będzie...

: ndz lis 15, 2009 19:05
autor: silent killer
urwane mocowania to nie problem -spawanie plastiku , natomiast wymiana szkła to zależy. Jeśli to tylko pękła gładka osłona soczewek, to jak dorwiesz gdzies taka samą i skleisz (tak żeby nie bylo spoiwa widać w miejscu gdzie świeci żarnik przez soczewkę) to nie powinno być problemu. Będzie wyglądało identycznie jak nowe ori i będzie miało te same właściwości. W innym przypadku daruj sobie i dozbieraj na całą ori lampę- sprawną. Nie zapomnij o pozostałych elementach niezbędnych (pisałem o nich wyżej)

: ndz lis 15, 2009 20:50
autor: Kamel
Shmatan pisze:nowe szkło na ksenon homologacji mieć nie będzie...
Na starym szkle w xenonie też nie masz homologacji, bo jest zupełnie gładkie..
W ori xenonach MK4 homologację masz na lampie.
Shmatan pisze:a jak wygląda sprawa z ori ksenonem, ale po stłuczeniu szkła?
A w przypadku kolizji to na dobrą sprawę powinieneś wymienić całą lampę i to w zasadzie bez znaczenia czy zwykłą czy xenon, bo w VW nie występuje samo szkło reflektora jako osobna część.