Strona 7 z 14

: ndz paź 18, 2009 21:22
autor: Haki
Kolego grizzly83 Przeczytaj cały wątek od początku i zauważ ,że chłopaki mieli tak samo u siebie. Jeśli jest rzeczywiście tak jak piszesz-- to uszkodzeniu uległ silniczek a dokładnie zębatka która steruje i odpowiada za poruszanie się owych klapek.

Masz fotki - opisy i krok po kroku jak to naprawić ... :bajer:

: pn paź 19, 2009 16:41
autor: mnet4096
Dobra panowie teraz cos odemnie:)
Wziąłem sie za rozbieranie, doszedłem do momentu odsłonięcia układu klimy
przełączając-obieg zamkniety i otwarty silniczek sterował ramionem trzymającym klapke, wyjąłem filtr kabinowy i... i klapka faktycznie zamyka sie lub otwiera, wiec niby wszystko ok, ale...
Patrząc na tą klapke pod filtrem kabinowym:
Jak jest obieg zamknięty to wiadomo klapka zamknięta i nic sie nie rusza;
natomiast jak dam obieg otwarty to klapka sie uchyla i się porusza... to znaczy delikatnie sobie pracuje raz lekko w gore raz w doł ale nie przymyka obiegu ani nic, ale rusza się, CZY TO NORMALNE??czy przy otwartym obiegu nie powinna znajdować się w jednej pozycji otwartej i tyle??
a teraz coś dziwniejszego, po przekreceniu stacyjki w pozycje pierwszą(kontrolki itd) w klimie zaczyna coś "cykać" dzisiaj demontując filtr kabinowy zaobserwowalem ze to cykanie jest spowodowane tym, że mimo iż klima NIE JEST w żaden sposób uruchomiona to silniczek steruje i klapka sie porusza jakby szukając właściwej pozycji. Czy ktoś potrafi to racjonalnie wytłumaczyć?? Oczywiście vag wskazuje błąd 01274 .
Czekam na jakąś pomoc bo mnie to od poand roku dobija to cykanie:/

: pn paź 19, 2009 19:12
autor: Jazz_Blue
To cykanie to przeskakująca zębatka według mnie. Pisałem o tym troche wyżej.

: pn paź 19, 2009 20:18
autor: wojtas46
Pod zębatka sa blaszki ktore chodza po bieżni mniej wiecej na długosci pólkola. Jezeli nie dojda do końca tej bieżni to nie działa Ci krańcowy i silnik pewnie chodzi . I jak pisałem wyzej jest tam jeszcze jedna klapka która widać po wyjęciu wiatraka a ta pod filtrem powinna chodzić od poziomu do pionu . Ta druga skos na dół powietrze z zewnatrz skos do góry obieg zamknięty

: pn paź 19, 2009 22:52
autor: Jazz_Blue
I tak będziemy pisać w kółko i co chwile ktoś inny będzie wypytywał o to samo :kac:

: wt paź 20, 2009 15:25
autor: TYGRYCHO
Witam.
Czy ktoś z kolegów robił tę oprecję w MK5 ?
Przeczytałem cały wątek i jestem pewien, że mam podobny problem.

: sob lis 07, 2009 19:52
autor: Radas
Dzisiaj rozebrałem to ustrojstwo. Faktycznie jak pisali koledzy z wyjęciem nie ma problemu, troszkę zabawy z nacelowaniem wyłącznika krańcowego tego na kółku ale wszystko do opanowania. teraz czekam aż wyschnie klej (epoksydowy sugerując się podpowiedzią jednego z kolegów a jeżeli epoksydowy to DISTAL) Jutro składam wszystko i zobaczymy co się udało zrobić. czytając już chyba 10 raz posty myślę że będzie dobrze. Temat opracowany dla kompletnych laików więc nie ma praktycznie mowy o pomyłce!

[ Dodano: 09 Lis 2009 21:20 ]
UDAŁO SIĘ :bigok: Szyby nie parują klapki chodzą jak należy. Za pierwszym raziem nie skleiło się tak jak powinno ale sądzę że była to wina niewłaściwego odtłuszczenia i dlatego klej nie chwycił. Teraz jest ok. faktycznie z podłączeniem silniczka z powrotem jest trochę zabawy ale jak się przeczyta cały temat dokładnie to zajmuje góra pół godziny za pierwszym i 15 minut za drugim razem (nawet nie chcę wiedzieć ile zajęłoby z kolejnymi :jezor: )
Wielkie dzięki dla tych którzy udzielali się w temacie i robili fotoporady.
:pub:

: wt lis 10, 2009 14:14
autor: adams111
Witam,
Piszę z podobnym problemem...
Też mam wilgoć w aucie, do tego stopnia że zaczyna mi się skraplać w bagażniku, i w okolicach zapasówki mam jeziorko :(
Czytałem o "motywie z łopatkami zamykającymi wlot powietrza"

Obadałem to, filtr mam "całkiem całkiem", wymieniony był jakieś 3-4 mies temu, gorzej jak włączam zamknięty obieg, wtedy słychać silniczek ale z zamknięciem pod filtrem pow. nic się nie dzieje...
Więc obojętnie czy obieg zakn. włączony czy nie, pobierane jest świeże powietrze.
W czym może tkwić problem ?? Z wydalaniem "zużytego powietrza" z kabiny?? Jak to sprawdzić ??

: pt lis 13, 2009 21:39
autor: Radas
adams111, przeczytaj dokładnie temat, może masz zapchane wyloty a jak nie działa klapka to musisz się zabrać za ten silniczek u mnie było tak samo - silniczek słychać klapka stała w miejscu

: sob lis 14, 2009 14:00
autor: adams111
radas8412 pisze:adams111, przeczytaj dokładnie temat, może masz zapchane wyloty a jak nie działa klapka to musisz się zabrać za ten silniczek u mnie było tak samo - silniczek słychać klapka stała w miejscu

Wszystko już jasne !!!
Na przewodzie od spryskiwacza tylnej szyby spadł wężyk (na łączeniu w okolicach tylnej lewej lampy). Połowa płynu lała się do środka zamiast na dyszę.
Jak wszystko obeschnie to zobaczymy !!!
Pzdr

: śr lis 18, 2009 21:11
autor: Michau90
Witam
Znowu mam probleem z parowanie. Odkreiłem filtr ujzałem płetwe ... poswieciłem latarką ... i co zobaczyłem pod płetwą? WODE !! i to dosc sporo .. włozyłem tam szmate ... ktora wyciągła chyba całą wode ... Skad ona sie tam mogła wziaść ? Miał ktos tak moze? Chyba nie obejdzie sie bez rozbierania tego od wewnątrz samochodu.
A czy jest taka mozliwosc ze np: jedna klapka chodzi a druga nie?

: śr lis 18, 2009 22:21
autor: Radas
Jest to możliwe że chodzi dolna klapa a górna stoi w miejscu u mnie tak było jak włożyłem silniczek a nie skleił się dobrze. Musiałem jeszcze raz rozbierać wszystko i na nowo skleić no i pamiętaj że bardzo ważne jest dokładne odtłuszczenie wszystkiego. Najlepiej wyciągnij schowek wyjmij wentylator i sprawdzisz wtedy czy działa dolna klapka, wszystko będzie dokładnie widać. A z tą wodą to nie mam pojęcia... Powodzenia!!!!

: śr lis 18, 2009 22:32
autor: Qto
Michau90, ja miałem wodę, ale miałem wtedy rozebrane całe podszybie i padał deszcz...a tak to byś musiał zobaczyć obudowę filtra czy nie jest pęknięta gdzieś na dole czy coś podobnego...

: czw lis 19, 2009 19:19
autor: kompan
Qto pisze: Nie spotkałem jeszcze przypadku żeby coś innego się tam zepsuło, ale może akurat:)
To chyba nieuważnie czytałeś to co pisałem :PP Mi padł sam silniczek który napędza V71