Strona 7 z 9

: sob lis 28, 2009 00:50
autor: lolekzetor
nie wymieniajcie oleju w skrzyni! po pierwsze producent tego nie wymaga po drugie sam sie nadziałem :grrr: w golfie 1.3nz skrzynia 4biegowa wymieniłem olej na lotos 80w90 no i zaczeło sie żęzenie (az wstyd na miescie :blush:) cięzko hodząca dzwignia, no i wkoncu trójka zaczeła wyskakiwac. w niespełna rok skrzynia wek poszła.

: sob lis 28, 2009 00:53
autor: guti
lolekzetor pisze:nie wymieniajcie oleju w skrzyni! po pierwsze producent tego nie wymaga po drugie sam sie nadziałem
a producent przewidzial, ze skrzynie beda jezdzic po 300 tys ??? ja wymieniłem, ale nie jakiegos LOTOSA, tylko to co zaleca PRODUCENT , Castrol Taf-X 75W90... zero problemów... biegi chodza lekko , nic nie skrzeczy itd.. zmien na porzadny olej.. , ale najwyranzniej masz juz skrzynie na wykonczeniu... na pewno nie od wymiany oleju :)

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 11:55 pm ]
ŁukaszMan pisze:Dobra rada nie lej byle czego :bajer:
jeszcze powiedz czemu.... :P

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 11:56 pm ]
lolekzetor, jak masz skrzynke 4 b , to masz pecha, te skrzynie sa juz maja wade fabryczna... kolega w NZcie juz 3 wymienił.. wszystkie tak samo halasowały, az sie rozleciały :)

: sob lis 28, 2009 01:01
autor: ŁukaszMan
guti pisze:jeszcze powiedz czemu.... :P
Bo ja nalałem byle co i skrzynia padła. he kolega pamieta :)

: sob lis 28, 2009 01:05
autor: guti
ŁukaszMan pisze:Bo ja nalałem byle co i skrzynia padła. he kolega pamieta :)
no jasne , ze pamięta.... Hipolit to był ?? czy cos z GL5 ??:D

: sob lis 28, 2009 01:07
autor: ŁukaszMan
guti pisze:no jasne , ze pamięta.... Hipolit to był ?? czy cos z GL5 ??:D
75w/90 GL5 :crazy:

człowiek sie uczy na błędach :)

: sob lis 28, 2009 01:22
autor: SFHKK
lolekzetor pisze:nie wymieniajcie oleju w skrzyni! po pierwsze producent tego nie wymaga po drugie sam sie nadziałem :grrr: w golfie 1.3nz skrzynia 4biegowa wymieniłem olej na lotos 80w90 no i zaczeło sie żęzenie (az wstyd na miescie :blush:) cięzko hodząca dzwignia, no i wkoncu trójka zaczeła wyskakiwac. w niespełna rok skrzynia wek poszła.
Olej w skrzyni należy wymieniać i tak. Tu artykuł z Auto Świata- http://www.auto-swiat.pl/wydania,Wymian ... 264,1.html .

Ja wymieniłem na oryginalny olej VW i skrzynia działa lepiej, chodź wcześniej też nie było tak źle. Teraz, niekiedy, skrzynia działa tak dobrze, że to jest wręcz dziwne, jakby nie było najmniejszego oporu przy przełożeniu. Działa raz lepiej, raz gorzej, chodź to gorzej i tak znaczy dobrze, ogólnie jest zdecydowana poprawa po wymianie oleju. Co ciekawe, poprawa nie nastąpiła natychmiast, ale po kilku, kilkunastu minutach jazdy, a potem po kilku dniach robiło się jeszcze lepiej.

: sob lis 28, 2009 01:31
autor: guti
SFHKK pisze:jakby nie było najmniejszego oporu przy przełożeniu
mnie po wymainie bark prawie wyskoczył :P bo tak lekko smiga :) jednym palcem zmieniam biegi, bez zadnego oporu itd :)
nawet w zime na II nie zgrzyta tak często jak u innych z tego rocznika... zanim zamkne garaz to autko sie juz lekko nagrzeje , 100 m wyjazdu spod bloku i juz mozna jezdzic normalnie :) biegi nawet a najwieksze mrozy smigaja perfekcyjnie :)

: czw gru 10, 2009 23:46
autor: gmasterg
wiatam.mam pytanie:czy olej esco 75w80 bv bedzie pasował do skrzyni,na odwrocie opakowania pisze ze najlepszy do skrzyni peoguta i citroena .mam skrzynie 4 silnik 1.3 wtrysk . Jeszcze jedno pytanie czy da rade wlać olej przez śrubę z przodu skrzyni zakręcaną kluczem gwiazdkowym chyba tzw. torx

: pt gru 11, 2009 04:31
autor: guti
gmasterg pisze:wiatam.mam pytanie:czy olej esco 75w80 bv bedzie pasował do skrzyni,na odwrocie opakowania pisze ze najlepszy do skrzyni peoguta i citroena .mam skrzynie 4 silnik 1.3 wtrysk . Jeszcze jedno pytanie czy da rade wlać olej przez śrubę z przodu skrzyni zakręcaną kluczem gwiazdkowym chyba tzw. torx


zalecany75W90.... jak masz skrzynie peugeota u siebie to lej smiało :)

sprawdz jakie masz gl , jak GL 5 to szukaj mechanika i zaklep sobie kolejke na wymiane synchronizatorów :)




a co do torxa ... NIE ODKRECAC !!!
czytales troszje o wymianie ?? jak zdejmiesz koło lewe, to bedzisz widział korek na imbus ( 17 mm chyba ) to sie odkręca i tędy wlewasz olej... az zacznie wypływac.. zakrecasz i po problemie , a zeby spuscic olej masz korek spustowu na dole... tez nie TORX... no chyba , ze masz naprawde jakas francuska skrzynie.. :)

: pt gru 11, 2009 17:22
autor: gmasterg
moja skrzynia jest troszke inna niz w 1.6 i korek spustu i wlewu jest za polosia gdzie nie bylo dostepu (jedynie po wyjeciu skrzyni) no i ja glupi wlałem olej przez ten otór z przodu skrzyni który byl zakrecony na tego torxa ,wszystko ladnie gdzyby nie to ze kurna jego mac nie mam juz wstecznego.co sie stalo wie moze ktos do czego ta śruba na kluczyk sześcioramienny(torx) służyła .mechanik mowil mi ze bez problemowo moge tamtedy wlewać.odpiszcie jak wiecie by przywrocic wczesniejszy stan.

: pt gru 11, 2009 20:21
autor: guti
gmasterg pisze:moja skrzynia jest troszke inna niz w 1.6 i korek spustu i wlewu jest za polosia gdzie nie bylo dostepu
ze co ????
gdzie jest ??
kork moze mowisz i roznicowym... powinienes miec korek na dole na taki sam imbus jak masz korek wlewu... to czy ty masz skrzynie od 1,6 czy 1,1 to one dzialaja tak samo.. :D



zmien mechanika !!

: pt gru 11, 2009 23:53
autor: Lipek81
Ta śruba służyła to podtrzymywania mechanizmu wrzucania wstecznego biegu. Dlatego teraz go nie masz. Za półosią to masz korek do nalewania oleju, a nie wylewania. Ten do wylewania jest na samym dole. Poszukaj na forum, bo było to wielokrotnie poruszane i nawet zdjęcia były.

: sob gru 12, 2009 17:04
autor: gmasterg
a wiecie moze jak teraz zrobic bym mial znowu ten wsteczny??

: sob gru 12, 2009 20:24
autor: Lipek81
No musisz jakoś, ruszając dźwignią zmiany biegów spowodować, aby ten wspornik przesunął się na prawidłową pozycję, tak, zeby można było wkręcić tę śrubę. A jak nie da rady, to skrzynia do rozbiórki.