Strona 7 z 8

: czw lut 18, 2010 23:11
autor: carollo
co do zasilania to na 100 % diody 12v....ja szukałem kilka tygodni i bez efektu, zwykłe były.
Co do koloru tarcz to są one białe i jak zapodasz białe ledy tak też bedą swiecić.
Diody są lutowane ale nie ma najmniejszego problemu z odlutowaniem.

: pt lut 19, 2010 09:46
autor: koz3r
vwiesiol87 pisze:mam ten sam problem tylko że to nie sa diody tylko tzw. fluxy .. sam sie zastanawiam jak je wymienić chyba trzeba je odlutowac ..
flux jest typem diody..
carollo pisze:co do zasilania to na 100 % diody 12v...
nie wydaje mi sie .. najprosciej to wziać miernik w łape i zmierzyć.. niestety nie mam mkIV , ale po informacjach np z passat forum widze ze nie sa 12V , a prad ustalony jest rezystorami na plytce licznika

[ Dodano: 19 Lut 2010 08:47 ]
-Balzak- pisze:Czy ktoś zna kogoś z Krakowa kto się zajmuje wymianą takich żarówek?
jezeli masz chec wyslac to do Białegostoku to mogę Ci to wymiec

: pt lut 19, 2010 10:37
autor: W_I_T_E_K
-Balzak- pisze:Dzwoniłem do vw czy maja takie oryginalne smd bo mam spalone 7 żarówek i powiedział mi cene 8 zł. za sztuke , spytałem o kolor to powiedział ze białe są wszystkie standardowo założone w zegarach a cyferblat daje właśnie to niebieskie światło tak jak czerwone klimatyzacja i moje teraz pytanie czy to prawda że niebieskie światło daje mimo ze smd są białe?
Tam nie ma żadnych żarówek tylko są diody led smd. Oczywiście są różnych kolorów , tarcza jest bezbarwna. Wymieniałem u siebie diody , które podświetlają wyświetlacze i przy okazji miernikem sprawdziłem napięcia na diodach różnego koloru.
Jak tylko przyjdę do domu z pracy to wam napisze jakie diody trzeba kupić.
Na 100% nie ma tam 12v.

: pt lut 19, 2010 11:29
autor: zikr6
No tak na pewno nie ma na diodach napięcia 12v tylko mniejsze.Ja dałem najpierw smd jeżeli się nie mylę 3,2v i strasznie raziły w oczy.Za namową carollozmieniłem na led 12v 3mm i jest dobrze.Nie rażą w oczy.Tylko nie wiem czemu nie działa przy nich regulacja jasności(wymieniłem tylko przebieg i zegar)W pozostałej części zegarów regulacja działa a na ledach nie.

: pt lut 19, 2010 15:11
autor: koz3r
W_I_T_E_K pisze:Wymieniałem u siebie diody , które podświetlają wyświetlacze i przy okazji miernikem sprawdziłem napięcia na diodach różnego koloru.
Jak tylko przyjdę do domu z pracy to wam napisze jakie diody trzeba kupić.
Na 100% nie ma tam 12v.
No wlasnie.. napisz dla potomnych sie przyda na pewno

[ Dodano: 19 Lut 2010 14:19 ]
zikr6 pisze:No tak na pewno nie ma na diodach napięcia 12v tylko mniejsze.Ja dałem najpierw smd jeżeli się nie mylę 3,2v i strasznie raziły w oczy.Za namową carollozmieniłem na led 12v 3mm i jest dobrze.Nie rażą w oczy.Tylko nie wiem czemu nie działa przy nich regulacja jasności(wymieniłem tylko przebieg i zegar)W pozostałej części zegarów regulacja działa a na ledach nie.
za duzy prad musiala dostawac ..

Prąd pracy LEDów zazwyczaj jest w granicach 10-20mA zaleznie od ich jasnosci i koloru , podobnie jest ze spadkiem napiecia na diodach .. kolor czerwony ma około 1,9 V ... niebieski koło 3V. Zeby to poprawnie chodzilo trzeba ustalić prąd rezystorem.. Jak juz pisałem w tym temacie :
Prąd policzyc trzeba z napięcia zasilania(jakie masz w miejscu gdzie dioda jest w liczniku) minus spadek napiecia na diodzie (w tym przypadku te 1.9V) i podzielić przez prąd pracy diody(20mA) i wyjdzie ci wartosc rezystora jaki powinien byc w szeregu z diodą .
Rezystory te znajduja sie na płycie licznika ..jezeli sa nieodpowiednie nalezy je zmienic na wyliczona wartosc

: pt lut 19, 2010 15:59
autor: W_I_T_E_K
Oto moje fotki rozkręconego licznika :
Obrazek
Obrazek

Miernikiem pomierzyłem każdą diode i tak :
Niebieskie kątowe od 3,8v do 3,9v
Niebieskie leżące 3,3v
Czerwone od 1,2v do 1,3v
Żółte 1,9v

Wymieniałem tylko cztery diody kątowe i kupowałem od tego goscia:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=898495857
HFO_PL

: pt lut 19, 2010 18:43
autor: zikr6
Pod które piny podłączałeś na stole zegary?

: pt lut 19, 2010 18:45
autor: W_I_T_E_K
zikr6 pisze:Pod które piny podłączałeś na stole zegary?
Jak byś czytał od początku to byś wiedział.

greg pisze:kiss napisał/a:
ak podłączyć zegary na biurku by świeciły?
musisz dać napięcie -
niebieska wtyczka
pin 1; 23; - plus
pin 9; 24; masa
pin 20 - dajesz plus - tu jest pin dla podświetlenia zegarów

: pt lut 19, 2010 18:50
autor: RA_FEEL_IT!
W_I_T_E_K, kawał niezłej roboty! dziękówa za fotki bardzo się przydały!
Myślisz że białe smd będą dawały po gałach?

: pt lut 19, 2010 19:09
autor: Haki
SATA pisze:W_I_T_E_K, kawał niezłej roboty! dziękówa za fotki bardzo się przydały!
Myślisz że białe smd będą dawały po gałach?
Widziałem już Mk4 na białych SMD .. i wyglądało to całkiem pozytywnie ... tylko nie kupuj super jasnych ... :bajer:

: pt lut 19, 2010 19:09
autor: W_I_T_E_K
SATA pisze:W_I_T_E_K, kawał niezłej roboty! dziękówa za fotki bardzo się przydały!
Dziękuje za dobre słowa. :grin:
SATA pisze:Myślisz że białe smd będą dawały po gałach?
Ciężko mi cokolwiek powiedzieć na ten temat, trzeba by kupić diody na odpowiednie napiecie i sprawdzić. Lub wymienić rezystorki.

: pt lut 19, 2010 19:49
autor: RA_FEEL_IT!
Czy pan W_I_T_E_K, byłby uprzejmy znaleźć mi białe smd które będą się nadawać?
Od razu bym zamówił :bigok:

: pt lut 19, 2010 20:05
autor: W_I_T_E_K
SATA pisze:Czy pan W_I_T_E_K, byłby uprzejmy znaleźć mi białe smd które będą się nadawać?
Od razu bym zamówił :bigok:
Kolego SATA niestety nie wiem które będą się nadawać. Napisz do tego goscia od którego ja kupiłem diody.
Mi poradził które kupić. Na allegro ich wystawionych nie miał ale miał za to w sklepie i mi sprzedał. :helm:

: wt kwie 20, 2010 10:12
autor: cogonieznajom
Witam serdecznie.
Pierwszy post od świeżaka i od razu problem :blush:

Kupiłem pierwszego w życiu Golfa IV i zaskoczył mnie na dzień dobry problem z podświetleniem zegarów (przycisków otwierania szyb, nawiewów itp.).

Kupiłem auto i sprzedawca powiedział, że trzeba psiknąć KONTAKTEM w styki przy przełączniku świateł, bo cos nie styka i deska się nie podświetla (czasami działa podświetlenie czasami nie). Tak zrobiłem, ale nic się nie poprawiło. Raz jakimś cudem podswietliło mi się wszystko - ale działało przez kilka godzin a po kolejnym włączeniu... znowu padło.
Jaka może byc przyczyna? Proszę o pomoc bo w nocy ciemno w aucie jak w grobowcu :otepienie:


ps.dodam też, że klakson raz działa a raz nie działa - nie zaleznie od podświetlenia zegarów, ale może to jakas wskazówka?