Strona 60 z 126

: czw sty 24, 2008 12:42
autor: Marszall
Niezła rzeźba wili. Ale ja wolałem nie kaleczyć maski- chociaż i tak do wymiany.

Ostatnio po regulacji gazu spalanie wyszło mi 8,7l/100km z tym że na zwężce w dolocie.
Cały czas jest problem z dolotem bo na benzynie brakuje paliwa przy wyższych obrotach np.p rzy przeciąganiu na biegach. Dlatego zastosowałem zwężkę, ale w tedy znowu na gazie troche muł. Chyba spróbuje zastosowac dolot z RP (filtr w obudowie) bo coś stożka nie nie moge dostroić. Może ktoś potrafiłby policzyc mi pojemnośc układu dolotowego???

Pozdrawiam.

PS. a jak wasze spalanie na WEBER+LPG???

: pn sty 28, 2008 13:34
autor: Gashkas
Marszall i jak, testowales juz inny dolot? ja tez teraz planuyje cos z 1.8 zalozyc, ale nie wiem czy inwestowac kase:>

: pn sty 28, 2008 14:40
autor: Marszall
Wsumie teraz jeżdze na stożku, i do tego rura srednicy 70 mm wewnątrz (troche sporo)
Przy maxymalnym otwarciu przepustnic nieźle ryczy ale na benzynie nie przeciągne powyżej 5 tyś.obr. bo wyssie całe paliwo z komory pływakowej i się dusi. A na gazie jest ok. Podczas jazdy mieszanej (przewaga miasta i troche gazu do dechy) wyszło mi spalanie ok 9l/100km to chyba nie ma tragedii. więc narazie zostaje chyba stożek a na benzynie pokombinuje z wydajniejszą pompą paliwa.

: wt sty 29, 2008 02:24
autor: wili18
Marszall, Proponuje poeksperymentować z poziomem paliwa w komorze pływakowej zbyt mały poziom paliwa może powodować zadławienia. Ja w swoim weberze pływak mam ustawiony na 6/14 mm górny/dolny dzysze powietrza 2x220 emulsje 2xF30 i do 6krpm nic nie przerywa tylko przestaje przyspieszać. Kluczowy jest pierwszy wymiar w ustawianiu pływaka, drugi jest mniej istotny ale nie może zostać pominięty.

: wt sty 29, 2008 13:39
autor: Gashkas
wili18 jakiego masz webera u siebie? mozesz mi powiedz krok po kroku jak ustawic ten poziom, czym?

: wt sty 29, 2008 15:18
autor: Marszall
Z tego co pamiętam Wili18 to Ty masz 1.8 GU czyli na mechanicznej pompce i odziwo nadanrza Ci podawac paliwo. Ale stożka nie masz? U mnie na orginalnym dolocie też nie miałem problemów.

Ale storzek ma taki przelot że wyssysa wszystko do dna! Myślę że pomogła by mi tylko wydajniejsza elektryczna pompka paliwa. Z poziomem paliwa eksperymętowałem ale jest bardzo cienka granica miedzy wysokim poziomem a zalewaniem. Może rozwiązaniem byłoby zastosowanie filtra od RP?

I jeszcze coś gazu mi pali 9l. a benzynki 10l.
A ile Ci taki GU pali gazu/benzyny?

: wt sty 29, 2008 15:40
autor: kogan77
Koledzy!!

Czy taki WEBER podejdzie pod 1.6 RF w AUTOMACIE?? Nie znam się - zmyliła mnie linka wychodząca z Pierburga 2e2 do skrzyni automatycznej.

Proszę o odpowiedź.

: wt sty 29, 2008 17:53
autor: Marszall
Do silnika napewno podejdzie, kwestia tylko sterowania skrzynią, bo ta dodatkowa linka idąca do skrzyni włańcza podejżewam tzw. kick down - czyli redukcje na niższy bieg przy maxymalnym wciśnięciu pedału gazu. Myślę że dało by się to zestroic również z Weberem.
Ewentualnie możesz jeździć bez kick downa (tak mi się wydaje)

Pozdro

: śr sty 30, 2008 01:40
autor: wili18
Gashkas, 34 DHCD 16 z pneumatycznie otwieraną drugą przepustnicą,
Obrazek
za wzornik poziomu górnego posłużyła śróbka M6 a poziom dolny to bateria AA/R6 suwmiarka w dłoń i napewno coś się znajdzie.
tu jest opisane jak to ustawić:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Marszall, możesz spróbować zwiększyć średnicę otworu w zaworku iglicowym z orginalnego 1,75 do 2 mm ale nie ma gwarancji ze bedzie zamykał na szczelnie.
Zmniejszenie dysz powietrza tez może przynieść poprawę. W moim 126p el nieprzerywana pracę od 1000 do 6000 tysięcy czyli odciecia udało się uzyskać na dyszach 117/190 paliwo/powietrze przy 120/200 przerywał przy 5500 na biegu i na pusto.
Spalanie LPG mojego 1.8 wyniosło 16,2 l/100km przy dość ostrej jeździe jednak wskazania MFA w okolicach 16-18 litrów znalazły swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości :( pozostaje delikatnie skręcić dawkę gazu (nie chcę tracić osiągów) i popracować nad prawą stopą to zapewne najbardzej zmniejszy spalanie.

: śr sty 30, 2008 09:33
autor: Marszall
Nie baw się w regulacje wili kup sobie blosa. Po regulacji blosa na analizatorze pali mi 9l. a nie jest ustawiony oszczędnie :bigok:

: śr sty 30, 2008 15:58
autor: Gashkas
wili18 dzieki ale i tak musze jednak z kumplem pogadac bo za duzo tego jak dla mnie :P czyli po prostu auto na prosta powierzchnie, sciagam gore gaznika i mierze wg tabel?

: czw sty 31, 2008 01:15
autor: wili18
Marszall, to jest raczej najlepsze rozwiązanie ale wiąże się to z przebudową dolotu a mam aktualnie pilniejsze wydatki :(
Gashkas, sciągasz góre gaźnika i mierzysz w taki sposób poziom:

górny
Obrazek

dolny
Obrazek


Najlepiej i najpewniej wsuwać przedmiot o odpowiedniej grubości, ważne by oparł sie prosto o pokrywę.

: czw sty 31, 2008 02:55
autor: t-tas
wili18 pisze:zmieści się wszystko nawet miker wraz z oryginalna obudową filtra powietrza nie można tylko szalec z grubością kryz.
Czasami trzeba coś podciąć.
ale ja pisałem koledze o montażu webera na silniku JB w MK1 gdzie taką operację przeprowadzałem i wiem ile jest tam miejsca- co do mk2 jest łatwiej

: czw sty 31, 2008 22:21
autor: Dic
Witam mam mały problemik mam webera i juz wymieniłem w nim pływak bo stary się przetarł bo jeżdżę dużo na gazie, wszytsko było ok przez jakiś miesiac a teraz nagle skąd nizowąt jak sie autko rozgrzeje lekko obroty sięgają 3,5 tys obr na gazie i na benzynie co jest dociskałem ręką wajchy od przepustnic i to nic nie daje śruba od przepustnicy na maksa wykręcona pomocy bo już nie mam sił.

Pozdrawiam DIc