Strona 58 z 118

: wt lis 24, 2009 15:20
autor: jackyz
Nie nawiew czyli dmuchawe tylko pokrętło temperatury otwrerasz na maxa.

: wt lis 24, 2009 16:28
autor: Jazz_Blue
pasażer pisze:Po wymianie termostatu, odpowietrzałem na zakręconym. Pamiętaj tylko, by nie dolewać zimnego płynu gdy rozgrzany silnik.
Jak już piszesz o czymś takim to od razu napisz dlaczego nie wolno oraz czym to grozi.
jackyz pisze:Nie nawiew czyli dmuchawe tylko pokrętło temperatury otwrerasz na maxa.
a w przypadku climatronic'a pokręteł nie ma i co należy otworzyć?

: wt lis 24, 2009 16:44
autor: bicker83
Ach te AKLe :P

: wt lis 24, 2009 17:19
autor: jackyz
Jeżeli to klimatronik to na panelu sterowania są 2 przyciski(niebieski i czerwony).Naciskając przycisk czerwony otwierasz nagrzewnice.

: wt lis 24, 2009 22:58
autor: wav
Panowie odpowietrzałem go gdy trzymałem go na obrotach po paru minutach wiało ciepłem a nawet gorącem a gdy uruchomiły sie wentylatory to nagle powoli leciało coraz chłodniejsze.... :grrr:


I co z tym zrobić?

nie wiem czy odpowietrzył sie do końca bo pozniej gdy zakreciłem korek i pojezdziłem troche znowu w wężu zaczeło strzelać tak jakby przechodziło przez niego powietrze.

dodam ze zaraz potym jak go odpowietrzyłem i weże były ciepłe było wszystko ok

: wt lis 24, 2009 23:57
autor: jackyz
A dlaczego Ty dpowietrzasz na otwartym korku?W układzie musi się wytworzyć ciśnienie.Aha nie otwieaj korka na gorącym silniku,bo możesz się poparzyć,a jak już to robisz to rób to ostrożnie.

: śr lis 25, 2009 00:16
autor: pasażer
Jazz_Blue pisze:
pasażer pisze:Po wymianie termostatu, odpowietrzałem na zakręconym. Pamiętaj tylko, by nie dolewać zimnego płynu gdy rozgrzany silnik.
Jak już piszesz o czymś takim to od razu napisz dlaczego nie wolno oraz czym to grozi.
Nie uznałem tego za konieczne. Jeżeli Ty tak, to nic nie stoi na przeszkodzie by zdanie rozwinąć. Twa uwaga zabrzmiała jak lekcja pisania postów.

Ale co tam. Wszyscy wiedzą, że po pierwsze grozi to poparzeniem.
Nie należy odkręcać korka zbiorniczka wyrównawczego podczas pracy silnika, ani gdy silnik jest rozgrzany. Jeżeli zachodzi taka konieczność, po odczekaniu co najmniej trzech minut, należy odkręcać go bardzo ostrożnie, a po usłyszeniu syczenia odczekać, aż ciśnienie zostanie wyrównane. W przypadku wypływu płynu spod korka natychmiast przerwać operację i zakręcić zbiornik wyrównawczy. Nieumiejętne odkręcenie grozi poparzeniem!

Po dwa. Przy znacznej utracie płynu chłodzącego (gdy zbiorniczek jest pusty) i gorącym silniku nie należy dolewać zimnej wody pod żadnym pozorem. Przez nagłą zmianę temperatury w układzie (silnik ponad 100 stopni, a woda 5-25) może dojść do skrzywienia się głowicy, uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub w skrajnym przypadku do pęknięcia korpusu silnika, tulei cylindrów lub mikropęknięć w głowicy. (podobno bo nie sprawdzałem)

: śr lis 25, 2009 00:54
autor: jackyz
pasażer pisze:Wszyscy wiedzą, że po pierwsze grozi to poparzeniem.
Znam takich co się dowiedzieli po fakcie.

: śr lis 25, 2009 08:25
autor: feniks
wav pisze:dodam ze zaraz potym jak go odpowietrzyłem i weże były ciepłe było wszystko ok
to w końcu odpowietrzałeś na zakręconym kurku? nawiew na 2, temp. ustawiona na max

: śr lis 25, 2009 10:35
autor: MKool
Witam
Wszyscy piszą, że należy pokrętło od ustawiania temperatury ustawić na max. Ale niech ktoś powie jaki jest tego sens skoro to pokrętło nie ma wpływu na przepływ płynu chłodzącego przez nagrzewnicę bo tam nie ma żadnego zaworu. Pokrętło zamyka tylko kanał przepływu powietrza przez nagrzewnicę.
Pozdrawiam

: śr lis 25, 2009 16:42
autor: Sztomel
MKool pisze:Wszyscy piszą, że należy pokrętło od ustawiania temperatury ustawić na max. Ale niech ktoś powie jaki jest tego sens skoro to pokrętło nie ma wpływu na przepływ płynu chłodzącego przez nagrzewnicę bo tam nie ma żadnego zaworu. Pokrętło zamyka tylko kanał przepływu powietrza przez nagrzewnicę.
Masz zupełną rację MKool, =D>

[ Dodano: 25 Lis 2009 15:58 ]
http://obrazki.elektroda.net/13_1257404447.jpg

: śr lis 25, 2009 17:14
autor: jackyz
To ta nagrzewnica grzeje cały czas czy to lato czy zima?

: śr lis 25, 2009 17:53
autor: Sztomel
jackyz pisze:To ta nagrzewnica grzeje cały czas czy to lato czy zima?
przepływa przez nią ciągle płyn chłodzący o takiej temperaturze jaką mierzy czujnik G62/G2 bez względu czy lato czy zima - czyli ma taką samą temperaturę jak płyn chłodzący w układzie chłodzenia.

: śr lis 25, 2009 18:04
autor: wav
to w końcu odpowietrzałeś na zakręconym kurku? nawiew na 2, temp. ustawiona na max
_________________
nie, robiłem to na odkręconym .

to więc na odkreconym czy zakręconym??? bo jedni mówią tak drudzy tak

[ Dodano: 25 Lis 2009 19:38 ]
feniks79 pisze:to w końcu odpowietrzałeś na zakręconym kurku? nawiew na 2, temp. ustawiona na max
na zakręconym korku takie same objawy jak na odkręconym :grrr:

czyli leci pierw ciepłe a gdy uruchomią sie wiatraki zaczyna lecieć zimne

co wzwiązku z tym??