Strona 57 z 118

: pn lis 23, 2009 17:24
autor: pasażer
Od niedawna posiadam 1.6 SR AKL, podstawowe wymiany po zakupie:
- zalałem - Castrol Magnatec 10W-40
- świece BOSCH plus YTTRIUM +7, kupiłem przed wykręceniem i wiem, że powinny być NGK BKUR6ET-10. Mam nadzieję, że porcelana się już nie kruszy i z dwa lata wytrzymają. W golfie AFT wkręciłem też Boscha i wszystko ok.
- czujnik temperatury 90zł, bo raz wskazywał 50 raz 80 stopni. Ogólnie wariował. Po wymianie okazało się, że trzeba jeszcze termostat, gdyż podczas jazdy temperatura spada do 80 (chyba) - kreska przed 90, czyli jeszcze coś tam dogrzewa ale zima tuż tuż.

Dziś zdiagnozowano, że jednak przepustnica do czyszczenia. Delikatna czkawka na biegu jałowym. Obroty nie falują. Mam nadzieję, że po czyszczeniu nie trzeba będzie podłączać pod komp.
Czyli normalne dolegliwości AKL, jak tu poczytałem.

Na koniec zostawiam rozrząd i tu proszę o polecenie paska. Podobno Gates produkowany w Polsce i nie ma zaufania do niego. Dwa lata temu do golfa AFT taki założyłem. W tym roku sprzedawca polecił mi BOSCHa. hmmm....

Ogólnie autko jak ta lala :grin:

: pn lis 23, 2009 18:35
autor: Jazz_Blue
Pasek może być też z powodzeniem Contitech'a.

: pn lis 23, 2009 19:19
autor: pasażer
Dzięki, chyba na taki teraz postawię. Właśnie przeczytałem w temacie o paskach rozrządu i innych podobnych, iż też polecany.

: pn lis 23, 2009 21:42
autor: superczaro
hej,,
ja swoją bestyjkę mam od tygodnia i jest oki,,
miałem falowanie ale czyszczenie przepływomierze i przepustnicy pomogło,,
teraz chciałbym zrobić reset kompa przez zdjęcie klemy minus a potem plus,,,ale mam założony nieoryginalny alarm i nie wiem czy coś mi się nie rozkoduje..
jak myślicie?

: pn lis 23, 2009 23:20
autor: wav
Panowie mam problem, powiedzcie czy nasze AKL'y odpowietrza sie inaczej niż wyszstkie inne auta??

wsadziłem termostat którego nie było i przestało mi grzać w aucie byłem u mechanika bo stwierdziłem że może nie potrafie odpowietrzyć swojej maszyny ale on zrobił to samo co ja , węże były ciepłe wszystko ok ale dalej nie grzało a na drugi dzień znowu to samo górny wąż gorący a dolny idący od chłodnicy zimny... :grrr:


Więc co może byc przyczyną??

: wt lis 24, 2009 08:06
autor: feniks
superczaro pisze:teraz chciałbym zrobić reset kompa przez zdjęcie klemy minus a potem plus,,,ale mam założony nieoryginalny alarm i nie wiem czy coś mi się nie rozkoduje..
jak myślicie?
w MK4 nie zrobisz resetu przez odłączenie aku, jedynie Vag
wav pisze:powiedzcie czy nasze AKL'y odpowietrza sie inaczej niż wyszstkie inne auta
musisz zagrzać na postoju(a nie jest to łatwe) przytrzymaj gaz przez parę minut przy włączonym nawiewie na max temp.

: wt lis 24, 2009 10:48
autor: wav
musisz zagrzać na postoju(a nie jest to łatwe) przytrzymaj gaz przez parę minut przy włączonym nawiewie na max temp.
_________________

tak robiłem i to kilka razy... :grrr:

: wt lis 24, 2009 10:56
autor: feniks
wav pisze:tak robiłem i to kilka razy...
i leciało ciepłe i węże były ciepłe jednakowo?

: wt lis 24, 2009 13:07
autor: wav
feniks79 pisze:i leciało ciepłe i węże były ciepłe jednakowo?
ciepło nie leciało górny wąż gorący dolny robił sie powoli coraz cieplejszy

: wt lis 24, 2009 13:11
autor: feniks
wav pisze:ciepło nie leciało górny wąż gorący dolny robił sie powoli coraz cieplejszy
dłużej przytrzymaj obroty koło 1500 aż póści termostat

: wt lis 24, 2009 13:26
autor: wav
feniks79 pisze:dłużej przytrzymaj obroty koło 1500 aż póści termostat
a kiedy bede wiedział ze puscił termostat??

: wt lis 24, 2009 13:31
autor: feniks
powim tak ładnych prarę minut u mnie to trwało, co jakiś czas wysiądź z auta i sprawdź węże co chwilę

: wt lis 24, 2009 13:51
autor: wav
feniks79 pisze:powim tak ładnych prarę minut u mnie to trwało, co jakiś czas wysiądź z auta i sprawdź węże co chwilę

ładnych pare tzn? :chytry: 10? - 15?

i ma sie rozumiec na odkreconym korku to ma być?

: wt lis 24, 2009 15:10
autor: pasażer
wav pisze:i ma sie rozumiec na odkreconym korku to ma być?
Po wymianie termostatu, odpowietrzałem na zakręconym. Pamiętaj tylko, by nie dolewać zimnego płynu gdy rozgrzany silnik.