1.6 SR i wasze problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » pn lis 23, 2009 17:24

Od niedawna posiadam 1.6 SR AKL, podstawowe wymiany po zakupie:
- zalałem - Castrol Magnatec 10W-40
- świece BOSCH plus YTTRIUM +7, kupiłem przed wykręceniem i wiem, że powinny być NGK BKUR6ET-10. Mam nadzieję, że porcelana się już nie kruszy i z dwa lata wytrzymają. W golfie AFT wkręciłem też Boscha i wszystko ok.
- czujnik temperatury 90zł, bo raz wskazywał 50 raz 80 stopni. Ogólnie wariował. Po wymianie okazało się, że trzeba jeszcze termostat, gdyż podczas jazdy temperatura spada do 80 (chyba) - kreska przed 90, czyli jeszcze coś tam dogrzewa ale zima tuż tuż.

Dziś zdiagnozowano, że jednak przepustnica do czyszczenia. Delikatna czkawka na biegu jałowym. Obroty nie falują. Mam nadzieję, że po czyszczeniu nie trzeba będzie podłączać pod komp.
Czyli normalne dolegliwości AKL, jak tu poczytałem.

Na koniec zostawiam rozrząd i tu proszę o polecenie paska. Podobno Gates produkowany w Polsce i nie ma zaufania do niego. Dwa lata temu do golfa AFT taki założyłem. W tym roku sprzedawca polecił mi BOSCHa. hmmm....

Ogólnie autko jak ta lala :grin:



Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » pn lis 23, 2009 18:35

Pasek może być też z powodzeniem Contitech'a.



pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » pn lis 23, 2009 19:19

Dzięki, chyba na taki teraz postawię. Właśnie przeczytałem w temacie o paskach rozrządu i innych podobnych, iż też polecany.



superczaro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 16, 2009 10:16
Lokalizacja: szczecin/cork

Post autor: superczaro » pn lis 23, 2009 21:42

hej,,
ja swoją bestyjkę mam od tygodnia i jest oki,,
miałem falowanie ale czyszczenie przepływomierze i przepustnicy pomogło,,
teraz chciałbym zrobić reset kompa przez zdjęcie klemy minus a potem plus,,,ale mam założony nieoryginalny alarm i nie wiem czy coś mi się nie rozkoduje..
jak myślicie?



Awatar użytkownika
wav
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:53
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: wav » pn lis 23, 2009 23:20

Panowie mam problem, powiedzcie czy nasze AKL'y odpowietrza sie inaczej niż wyszstkie inne auta??

wsadziłem termostat którego nie było i przestało mi grzać w aucie byłem u mechanika bo stwierdziłem że może nie potrafie odpowietrzyć swojej maszyny ale on zrobił to samo co ja , węże były ciepłe wszystko ok ale dalej nie grzało a na drugi dzień znowu to samo górny wąż gorący a dolny idący od chłodnicy zimny... :grrr:


Więc co może byc przyczyną??


Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3293511#3293511

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt lis 24, 2009 08:06

superczaro pisze:teraz chciałbym zrobić reset kompa przez zdjęcie klemy minus a potem plus,,,ale mam założony nieoryginalny alarm i nie wiem czy coś mi się nie rozkoduje..
jak myślicie?
w MK4 nie zrobisz resetu przez odłączenie aku, jedynie Vag
wav pisze:powiedzcie czy nasze AKL'y odpowietrza sie inaczej niż wyszstkie inne auta
musisz zagrzać na postoju(a nie jest to łatwe) przytrzymaj gaz przez parę minut przy włączonym nawiewie na max temp.


Obrazek

Awatar użytkownika
wav
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:53
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: wav » wt lis 24, 2009 10:48

musisz zagrzać na postoju(a nie jest to łatwe) przytrzymaj gaz przez parę minut przy włączonym nawiewie na max temp.
_________________

tak robiłem i to kilka razy... :grrr:


Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3293511#3293511

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt lis 24, 2009 10:56

wav pisze:tak robiłem i to kilka razy...
i leciało ciepłe i węże były ciepłe jednakowo?


Obrazek

Awatar użytkownika
wav
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:53
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: wav » wt lis 24, 2009 13:07

feniks79 pisze:i leciało ciepłe i węże były ciepłe jednakowo?
ciepło nie leciało górny wąż gorący dolny robił sie powoli coraz cieplejszy


Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3293511#3293511

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt lis 24, 2009 13:11

wav pisze:ciepło nie leciało górny wąż gorący dolny robił sie powoli coraz cieplejszy
dłużej przytrzymaj obroty koło 1500 aż póści termostat


Obrazek

Awatar użytkownika
wav
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:53
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: wav » wt lis 24, 2009 13:26

feniks79 pisze:dłużej przytrzymaj obroty koło 1500 aż póści termostat
a kiedy bede wiedział ze puscił termostat??


Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3293511#3293511

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt lis 24, 2009 13:31

powim tak ładnych prarę minut u mnie to trwało, co jakiś czas wysiądź z auta i sprawdź węże co chwilę


Obrazek

Awatar użytkownika
wav
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:53
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: wav » wt lis 24, 2009 13:51

feniks79 pisze:powim tak ładnych prarę minut u mnie to trwało, co jakiś czas wysiądź z auta i sprawdź węże co chwilę

ładnych pare tzn? :chytry: 10? - 15?

i ma sie rozumiec na odkreconym korku to ma być?


Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3293511#3293511

pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » wt lis 24, 2009 15:10

wav pisze:i ma sie rozumiec na odkreconym korku to ma być?
Po wymianie termostatu, odpowietrzałem na zakręconym. Pamiętaj tylko, by nie dolewać zimnego płynu gdy rozgrzany silnik.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 380 gości