Strona 51 z 69

: ndz lis 01, 2009 16:14
autor: Qbsztyk
Oczywiscie ze byly i sa :)

: ndz lis 01, 2009 18:10
autor: ukiloki
liczniki z passat b5fl byly w wersji z immo2, (2001rok) koncowka ..6, od 2002 roku mamy koncowki ..7 i to jest immo3, jako ciekwostke powiem ze roznica jest tylko w oprogramowaniu, przerabialem wielokrotnie temat, mozna podegrac wsad z immo3 do kazdego licznika passat b5fl i wszystko dziala bez klopotu, mialem u siebie w toledo 99 licznik z b5fl full fis z 2004rok, licznik dzialal ale nie widac bylo otrwartych drzwi na fisie (za stary modul komfortu) nie dzialala wogole kontrolka poduchy, w toledo loen sygan jest analogowy, w passatach idzie to po can, i tyle

: ndz lis 01, 2009 21:27
autor: Arek84
A jeśli będę miał zegary b5fl immo2 + zmieniony soft to będzie pokazywać spalanie w l/h ?

: pn lis 02, 2009 13:22
autor: GrzesiekMk3
Witam posiadam mk4 z 98r TDI che zmienic zegary na zegary z 2002r z pol fis czy podejdzie do mojego jesli z tylu jest:

1J5920 oraz 825C

: pn lis 02, 2009 20:40
autor: czajaa22
Qbsztyk pisze:Oczywiscie ze byly i sa :)
Hm cos ni moge znalesc albo kiepsko szukam moze macie jakis dowod ze byly? Bo same bosch i vdo znajduje?

: wt lis 03, 2009 15:25
autor: hanshubert
Dowodów nie mam, ale w moim mk4 fabrycznie był 1J0920826C Motometer.

: wt lis 03, 2009 16:05
autor: Qto
GrzesiekMk3, '98 nie ma CAN a '02 ma...luknij cały temat to będziesz wszystko wiedział

: wt lis 03, 2009 17:00
autor: Qbsztyk
czajaa22 pisze:
Qbsztyk pisze:Oczywiscie ze byly i sa :)
Hm cos ni moge znalesc albo kiepsko szukam moze macie jakis dowod ze byly? Bo same bosch i vdo znajduje?
Na dowod ze byly i sa licznik sam taki sprzedalem :)
Tarcze sa od VDO ale licznik MM.

: wt lis 03, 2009 18:42
autor: Arek84
Znalazłem licznik b5fl z anglika (benzyna do 260km) 3B0 920 925, tarcze sobie zmienie. Stary licznik ma immo2 (benzyna do 260) a w nowym chciałbym mieć immo3 żeby pokazywał spalanie na postoju. Jaki wsad proponujecie wgrać ?

: wt lis 10, 2009 23:45
autor: Rav81
Od jakiegoś czasu, jak się okazało nieudolnie poszukiwałem osoby, która by się podjęła zmiany moich zegarów 1J0 920 806 G na passatowskie z immo3 full fis bądź 1/2fis. Poszukałem wiedzy w sieci i stwierdziłem, że postaram się zrobić to sam. W związku z tym pojawiło się kilka pytań - z góry dziękuję za odpowiedzi, na pewno potomni którzy napotkają te same problemy podziękują.

Zakupiłem wszystkie graty:
interfejs – dokładniej taki http://www.allegro.pl/item795113689_vag ... _immo.html
3 liczniki(głownie do testów) z B5 FL 3B0 920 827A – a więc immo3 ½ fis 3B0 920 846A – immo2 czy immo3 bo są zbieżne informacje? W każdym razie full fis oraz 3B0 920 847A – immo3 full fis.
Manetkę ze sterowaniem komputerem, przy okazji wymienię też lewą na z tempomatem.
Czujnik temperatury.
Zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy z czujnikiem cieczy.
Wiązka do tempomatu zrobiona.
4 brakujące piny do sterowania Fis czekają na montaż.

Ponieważ mam całą instalację elektryczną z innego golfa IV zrobiłem sobie następujące stanowisko pracy: laptop, interfejs + vagtacho, gniazdo diagnostyczne, licznik - gniazdo diagnostyczne jaki licznik zasilone z akumulatora. Rzeczywiście vag-tacho to banalnie prosty a jakże użyteczny program, na stole z każdego z liczników sczytałem kody PIN oraz pamięć eeprom.

Idę do samochodu, vag-tacho znalazł licznik ale jak wybrałem licznik Monometer RB8 z menu górnego nie mogę się z nim połączyć tzn. łaczę się ale wyświetla się komunikat:

enter second password 00000 if you don’t know the password just press scan

Niezależnie od tego co się wpiszę w miejsce ‘password’ program zaczyna scanowć od zera do xxxxx jednostek ale nie wiem co, ja doczekałem do pozycji 10000 i przerwałem – trwało to ok.15minut i dałem mu odpocząć. Wybierając menu górnego Vag-Tacho Monometer B0/M00 łaczę się z licznikiem, wszystkie ‘przysycki’ są aktywne ale nie mogę zczytać pinu ani zmienić przebiegu za to mogę np.dokodować kolejny kluczyk…tak z ciekawości sczytałem zawartość eeprom podglądam co się zapisało a tam same zera…
Licznik monometer (wszystkie passatowskie to VDO) – spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem?, wiem że nie potrzebny jest mi PIN starego licznika ja chciałem zakodować jeden kluczyk pod nowy licznik a drugiego(na razie) nie ruszać - w razie jak by poszło coś nie tak to zmieniam na stary licznik i odpalę auto drugim kluczykiem, jak wszystko będzie działało to doprogramuje sobie drugi kluczyk. Dobrze myślę? Mam przy drugim kluczyku przywieszkę m.in. 7cyfr wiem, że z tego da się odczytać kod PIN kto wspomożę wiedzą?

Po całej operacji elektrycznej i podpięciu w odpowiednie miejsca pinów z wiązek z manetek pozostaje aktywowanie wszystkiego VAG’iem. Interfejs który kupiłem jest pod USB – z tego co wyczytałem powinienem zainstalować 3.11-2 i próbować po kolei połączeń COM1,2,3,4 u mnie pod COM3 wywalczyłem najwięcej tj. komunikat:

COM Port Status: OK.
Interface Status: 0 – Fund, Ready
Fast-Synch Compatible: NO

I na tym póki co zakończyło się moje obcowanie z tym jakże przydatnym programem.

1. Mogę prosić o rady co i jak mam zrobić żeby móc pracować na VAG-u? Muszę mieć interfejs na COM? Ze zrozumiałych względów chętnie PW.

2. Jak wypiąć poduszkę z kierownicy 4 ramiennej – na forum znalazłem instrukcję do 3 ramiennej i po oględzinach mojej kiery nie widzę analogii

3. Czy pastylki z immo3 można programować tylko raz, tak jak to piszą poprzednicy? Czy potrzebuje transponderów? Te podejdą: http://www.allegro.pl/item804279935_tra ... ublin.html
jak przeprowadzić całą operację żeby nic nie popiórkować?

4. Czy ktoś posiadający zegary od passata zmieniał wartości w linijkach 0x220 0x230 zgodnie z instrukcją kolegi ulikoki, bądź ze strony leonclub – czy rzeczywiście wskazania są bliskie rzeczywistym?

5. Kod eeprom można edytować tylko w hex edytorze, nie wystarczy zwykły notatnik?


Strasznie się rozpisałem – chciałbym jak najwięcej wiedzieć zanim się wezmę za montaż, żeby potem pytać jak najmniej.



Pozdrawiam
Rafał

: śr lis 11, 2009 09:04
autor: owies
A gdybyś wybrał w tacho "VDO new" do swojego licznika, popróbuj innych kombinacji ? Czasem jest tak że dopiero za drugim razem zaskoczy.
Przygotuj sobie jeszcze kodowanie dla nowego licznika i nastaw na szukanie błędów po jego podpięciu. Jeżeli teraz w aucie nie masz problemu z żadnym komponentem, to po zmianie każdy błąd najprawdopodobniej będzie wynikał ze złego kodowania.

ad1.
Skoro masz kabel i masz vag 3112 i program widzi twój kabel, to chyba wszystko :) ?
ad5.
Musi być hex edytor, notatnik błędnie wstawia swoje śmieci.

co do reszty nie chce nikogo wprowadzać w błąd więc nie będe wypisywał domysłów :grin:

: śr lis 11, 2009 09:56
autor: greg
Rav81 pisze:Idę do samochodu, vag-tacho znalazł licznik ale jak wybrałem licznik Monometer RB8 z menu górnego nie mogę się z nim połączyć tzn. łaczę się ale wyświetla się komunikat:

enter second password 00000 if you don’t know the password just press scan

Niezależnie od tego co się wpiszę w miejsce ‘password’ program zaczyna scanowć od zera do xxxxx jednostek ale nie wiem co, ja doczekałem do pozycji 10000 i przerwałem – trwało to ok.15minut i dałem mu odpocząć.
czasem trzeba czekać nawet do 45000 - tak ze cierpliwości trochę

[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 8:58 am ]
Rav81 pisze:. Czy pastylki z immo3 można programować tylko raz, tak jak to piszą poprzednicy?
wielokrotnie
Rav81 pisze:5. Kod eeprom można edytować tylko w hex edytorze, nie wystarczy zwykły notatnik?
ja to robię w VAG eepromerze

: śr lis 11, 2009 10:16
autor: Oli
greg pisze:czasem trzeba czekać nawet do 45000 - tak ze cierpliwości trochę
tak jak greg pisze, może to zająć nawet do 3h ale można to przerwać, zapisujesz adres a potem puszczasz skan od tego miejsca
Rav81 pisze:2. Jak wypiąć poduszkę z kierownicy 4 ramiennej

Obrazek
jest tak samo jak w 3 ramiennej

: śr lis 11, 2009 11:07
autor: ukiloki
Rav81, napisz jakie masz immo w swoim aucie, jesli immo2 to nie potrzebujesz starego pinu, wsadzasz nowa szafe, kodujesz kluczyki i juz