Od jakiegoś czasu, jak się okazało nieudolnie poszukiwałem osoby, która by się podjęła zmiany moich zegarów 1J0 920 806 G na passatowskie z immo3 full fis bądź 1/2fis. Poszukałem wiedzy w sieci i stwierdziłem, że postaram się zrobić to sam. W związku z tym pojawiło się kilka pytań - z góry dziękuję za odpowiedzi, na pewno potomni którzy napotkają te same problemy podziękują.
Zakupiłem wszystkie graty:
interfejs – dokładniej taki
http://www.allegro.pl/item795113689_vag ... _immo.html
3 liczniki(głownie do testów) z B5 FL 3B0 920 827A – a więc immo3 ½ fis 3B0 920 846A – immo2 czy immo3 bo są zbieżne informacje? W każdym razie full fis oraz 3B0 920 847A – immo3 full fis.
Manetkę ze sterowaniem komputerem, przy okazji wymienię też lewą na z tempomatem.
Czujnik temperatury.
Zbiorniczek na płyn do spryskiwaczy z czujnikiem cieczy.
Wiązka do tempomatu zrobiona.
4 brakujące piny do sterowania Fis czekają na montaż.
Ponieważ mam całą instalację elektryczną z innego golfa IV zrobiłem sobie następujące stanowisko pracy: laptop, interfejs + vagtacho, gniazdo diagnostyczne, licznik - gniazdo diagnostyczne jaki licznik zasilone z akumulatora. Rzeczywiście vag-tacho to banalnie prosty a jakże użyteczny program, na stole z każdego z liczników sczytałem kody PIN oraz pamięć eeprom.
Idę do samochodu, vag-tacho znalazł licznik ale jak wybrałem licznik Monometer RB8 z menu górnego nie mogę się z nim połączyć tzn. łaczę się ale wyświetla się komunikat:
enter second password 00000 if you don’t know the password just press scan
Niezależnie od tego co się wpiszę w miejsce ‘password’ program zaczyna scanowć od zera do xxxxx jednostek ale nie wiem co, ja doczekałem do pozycji 10000 i przerwałem – trwało to ok.15minut i dałem mu odpocząć. Wybierając menu górnego Vag-Tacho Monometer B0/M00 łaczę się z licznikiem, wszystkie ‘przysycki’ są aktywne ale nie mogę zczytać pinu ani zmienić przebiegu za to mogę np.dokodować kolejny kluczyk…tak z ciekawości sczytałem zawartość eeprom podglądam co się zapisało a tam same zera…
Licznik monometer (wszystkie passatowskie to VDO) – spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem?, wiem że nie potrzebny jest mi PIN starego licznika ja chciałem zakodować jeden kluczyk pod nowy licznik a drugiego(na razie) nie ruszać - w razie jak by poszło coś nie tak to zmieniam na stary licznik i odpalę auto drugim kluczykiem, jak wszystko będzie działało to doprogramuje sobie drugi kluczyk. Dobrze myślę? Mam przy drugim kluczyku przywieszkę m.in. 7cyfr wiem, że z tego da się odczytać kod PIN kto wspomożę wiedzą?
Po całej operacji elektrycznej i podpięciu w odpowiednie miejsca pinów z wiązek z manetek pozostaje aktywowanie wszystkiego VAG’iem. Interfejs który kupiłem jest pod USB – z tego co wyczytałem powinienem zainstalować 3.11-2 i próbować po kolei połączeń COM1,2,3,4 u mnie pod COM3 wywalczyłem najwięcej tj. komunikat:
COM Port Status: OK.
Interface Status: 0 – Fund, Ready
Fast-Synch Compatible: NO
I na tym póki co zakończyło się moje obcowanie z tym jakże przydatnym programem.
1. Mogę prosić o rady co i jak mam zrobić żeby móc pracować na VAG-u? Muszę mieć interfejs na COM? Ze zrozumiałych względów chętnie PW.
2. Jak wypiąć poduszkę z kierownicy 4 ramiennej – na forum znalazłem instrukcję do 3 ramiennej i po oględzinach mojej kiery nie widzę analogii
3. Czy pastylki z immo3 można programować tylko raz, tak jak to piszą poprzednicy? Czy potrzebuje transponderów? Te podejdą:
http://www.allegro.pl/item804279935_tra ... ublin.html
jak przeprowadzić całą operację żeby nic nie popiórkować?
4. Czy ktoś posiadający zegary od passata zmieniał wartości w linijkach 0x220 0x230 zgodnie z instrukcją kolegi ulikoki, bądź ze strony leonclub – czy rzeczywiście wskazania są bliskie rzeczywistym?
5. Kod eeprom można edytować tylko w hex edytorze, nie wystarczy zwykły notatnik?
Strasznie się rozpisałem – chciałbym jak najwięcej wiedzieć zanim się wezmę za montaż, żeby potem pytać jak najmniej.
Pozdrawiam
Rafał