Przypsieszenie do setki 12,4 na prostej drodze, nikt nie powiedział że 75 to potwór bo tak wiadomo nei jest, ale widywałem zdecywanie wolniejsze jednostki 75 konne. Zresztą!! zrobio filmik sam zobaczysz ze to ma 12,5 do setki a nie jak podają 14Pinhead pisze:No i się zaczyna idealizowanie swojego. Temat argumentów za i przeciw AAM zszedł na dalszy plan. Za to zaraz się dowiemy że AAM to sprzyca tylko ciut wolniejsza od VR6, super osiągi i super niskie spalanie i oleju nic nie bierze. Wiem jakie osiągi ma AAM w mkIII i wiem jak działa 90KM w mkIII. Różnica jest conajmniej spora. Jeśli dla kogoś AAM jest dynamiczny to jak nazwać ABS'a ? Potwór ? AAM i 14(!!!)s do 100km/h mówią same za siebie ! I to w nowym silniku bez gazu. A jeśli dla kogoś te 14s jest wystarczające to powtórze to raz jeszcze... to samo będzie miał w 1.6 75KM a dodatkowo otrzyma niższe spalanie, niższe stawki OC i o 4km/h większy v-max. I jak to napisał maro słabszy AAM trzeba kręcić na wyższe obroty aby jechał tak samo jak ABS. Wyższe obroty to szybsze zużycie silnika i większa konsumpcja oleju. Tak działają silniki spalinowe.
[mk3] Jestem zażenowany :(:(:(:(
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- maro
- Gadatliwa bestia
- Posty: 501
- Rejestracja: czw gru 16, 2004 00:17
- Lokalizacja: Siemianowice Śl.
- Kontakt:
Jak jeden 75 KM moze isc lepiej niz drugi 75 KM, moze rzeczywiscie masz cos dlubniete w silniku a o tym nie wiesz, albo moze nie ktore AAM-y sa juz tak zajezdzone ze sa slabsze od twojego, no ale to by przeczylo znowu opini uzytkownikow o niezawodnosci i silniku nie do zajezdzenia
Żeby mi sie chciało tak jak mi sie nie chce !!!
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966
Projekt swap 1.4 ABD na 1.8 ABS http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
WOW!!! Wyjechałem na pół dnia, wracam a dyskusja się taaaak rozwinęła
Ale jeśli mówimy o autku z 93-94 roku to wolał bym super zadbanego AAMa z malym przebiegiem (uprzedzam tak teoretycznie gdybam, to nie temat o cofaniu przebiegów ) z pierwszych rąk, full serwisem w ASO i bez wypadku to bym brał go, niż szukał na siłę 90 konnego po komisach i giełdach.
Co prawda to prawda...double-d pisze:ta produkcja aam'a do 2000r...hmm.... można by to nazwać... konserwatyzmem... bo w sumie 75 konny silnik 1.8 w aucie z 2000r to raczej dla mnei zart.... nigdy bym sie nie zdecydował...
Ale jeśli mówimy o autku z 93-94 roku to wolał bym super zadbanego AAMa z malym przebiegiem (uprzedzam tak teoretycznie gdybam, to nie temat o cofaniu przebiegów ) z pierwszych rąk, full serwisem w ASO i bez wypadku to bym brał go, niż szukał na siłę 90 konnego po komisach i giełdach.
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Nie mówiłem, że AAM jest dynamiczny. Po prostu da się jeździć, sporo 75 konnych nowych silników oferuje gorszą dynamikę jazdy. O, np. taka Fiesta 1,25. W ogóle nie jedzie.
WilQ, czekam! Chętnie bym zmierzył swojego, ale nie mam pojęcia gdzie to zrobić.
WilQ, czekam! Chętnie bym zmierzył swojego, ale nie mam pojęcia gdzie to zrobić.
[img]http://images37.fotosik.pl/111/1d053f09877e28c9.png[/img]
Mniej więcej tak to wyglądało, kumpel siedział obok ze stoperem i mierzył, 3 razy mierzylsmy i wychodzilo w granicach 12,6-12,4Pinhead pisze:Czym mierzyłeś ? Stoperem patrząc na licznik ?
No i co z tego ? Nie zmienia to faktu że AAM to jeden z najgorszych silników w starszych VW.ale widywałem zdecywanie wolniejsze jednostki 75 konne.
Grzesiekk1982, Jesli zalezy ci na osiągach i minimalnie większe zużycie paliwa nie robi Ci różnicy to czemu nie wybrać ABS ? Tu własnie o to chodzi że co byś nie wolał czy osiągi czy ekonomie to nie bardzo sa argumenty przemawiające za AAM. Bo zawsze lepszy będzie albo 1.6 75KM albo 1.8 90KM.
=-Pinhead-=
Dobra ziomek idź już się lepiej zajmij swoim 15 letnim gratemPinhead pisze:Grzesiekk1982, Jesli zalezy ci na osiągach i minimalnie większe zużycie paliwa nie robi Ci różnicy to czemu nie wybrać ABS ? Tu własnie o to chodzi że co byś nie wolał czy osiągi czy ekonomie to nie bardzo sa argumenty przemawiające za AAM. Bo zawsze lepszy będzie albo 1.6 75KM albo 1.8 90KM.
A ja właśnie jakoś przywykłem do niskich obrotów i tak mi się podoba. Choć AAM i tak zdecydowanie należy do głośnych, nie pomagają mu niskie obroty, od 130km/h jest głośno i tyle.[b]double-d[/b] pisze:Pi, no to cała technologia 16V ... 3a kręcic wysoko... mi tam to pasuje hehe
A! I jeszcze jedno podoba mi się w tym silniku - natychmiastowa reakcja na gaz. Clio ma około 1 sek laga - cholerny elektroniczny pedał gazu. Mam nadzieję, że we wszystkich Gofrach silniki ciągną od razu.
I jeszcze z kumplem? Na 100% masz seryjnego AAM, z seryjną skrzynią, licznikiem i kołami?[b]WilQ[/b] pisze:Mniej więcej tak to wyglądało, kumpel siedział obok ze stoperem i mierzył, 3 razy mierzylsmy i wychodzilo w granicach 12,6-12,4
Przydałby się przyrząd do mierzenia przyspieszenia...
[img]http://images37.fotosik.pl/111/1d053f09877e28c9.png[/img]
Żenada. Tworzy taki burak temat z góry licząc tylko na posty pocieszające go że kupił najlepszy silnik VW jaki się dało. Jak coś nie po jego myśli to wyzwiska i obrażanie bo prostak na argumenty odpowiedzieć nie umie Na każdej prostej mógł byś tylko powąchać spaliny i poglądać tył mojego "grata" w tym swoim dziadowozie o zawrotnej mocy.WilQ pisze:Dobra ziomek idź już się lepiej zajmij swoim 15 letnim gratem
Ostatnio zmieniony śr paź 04, 2006 01:11 przez Pinhead, łącznie zmieniany 1 raz.
=-Pinhead-=
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
We wszystkich TDi też elektroniczny, trzeba czekać Ale ja wiem czy sekundę Raczej znacznie mniej, mimo to różnicę się wyczuwa.Pi pisze:Mam nadzieję, że we wszystkich Gofrach silniki ciągną od razu.
[ Dodano: 04 Paź 2006 01:49 ]
Gdybym miał 2 jednakowe egzemplarze, to jasne ze tak, Nie szukał bym specjalnie słabszego. Tak to się ma jak TDI 1Z 90KM do AAZ 75 KM.Pinhead pisze:Jesli zalezy ci na osiągach i minimalnie większe zużycie paliwa nie robi Ci różnicy to czemu nie wybrać ABS ?
Jeśli bym miał WYBÓR to ABS ale jeśli np ABU (1.6) i AAM to wolał bym większą pojemność.
Ale jeśli chodzi np o 1.4 to wolał bym AEX 60 koników niż 1.4 16V, które najczęściej ze wszystkich silników VW się pojawiają z problemami na forum.
Zakręciłem trochę
Jakbym miał kupowac auto patrząc tylko na moc to bym kupił Vra, albo starą Mke, tutaj wszyscy mają samochodu uzywane dlatego nie ma az tak duzej mozliwosci wyboru miedzy jedną jednostką a drugą. Wiadomo rodzajów jest duzo ale nie zawsze trafia się model zadbany, ja jestem ze swojego autka mega zadowolony, a te 15 kucy mniej nie robią absolutnie różnicy, tu nie tylko o moc się rozchodziPinhead pisze:Żenada. Tworzy taki burak temat z góry licząc tylko na posty pocieszające go że kupił najlepszy silnik VW jaki się dało. Jak coś nie po jego myśli to wyzwiska i obrażanie bo prostak na argumenty odpowiedzieć nie umie Na każdej prostej mógł byś tylko powąchać spaliny i poglądać tył mojego "grata" w tym swoim dziadowozie o zawrotnej mocy.WilQ pisze:Dobra ziomek idź już się lepiej zajmij swoim 15 letnim gratem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 258 gości