Strona 6 z 12

: sob paź 11, 2008 10:05
autor: Marcinek
mariusz-1975, pisales ze w ALH jest tylko G28 jak wyglada ta wtyczka ? gdize ja szukac, moze jakies foto "spod" maski ?? byloby super. Pozdrawiam

: sob paź 11, 2008 10:16
autor: Sztomel
Marcinek tu masz foto :

Obrazek

: sob paź 11, 2008 13:30
autor: Marcinek
i wystarczy sie wpiac w kabelek sterujacy z wlaczniczkiem (kolor biały) i to wszystko ?? brzmi zbyt banalnie ;d

: wt gru 09, 2008 00:11
autor: mariusz75
MAŁE UZUPEŁNIENIE

W silnikach na pompowtryskach ECU rozpoczyna wtrysk oleju napędowego do cylindrów w momencie odebranie sygnału z czujników G40 i G28
( lub tylko jednego z nich w przypadku, gdy drugi jest uszkodzony)

A tak potocznie to, gdy rozrusznik zaczyna kręcić ( lub zaczniemy pchać auto na biegu przy włączonym zapłonie) to obraca się wał i wałek, ECU odbiera sygnał od czujników o rozpoczęciu poruszania się tłoków silnika i puszcza paliwo przez pompowtryski do cylindrów i w tym momencie silnik zapala.

Jeśli w tym silniku odetniemy czujniki [G40 i G28] to mimo poruszania się tłoków ECU nie zostanie poinformowane o obracaniu się wałka i wału i nie rozpocznie wtryskiwania paliwa do cylindrów.

Teraz tak na chłopski rozum to jak odetniemy te czujniki i zaczniemy kręcić rozrusznikiem to ECU i tak nic nie widzi i przyjmuje, że cały czas jest tylko włączony zapłon i nie puszcza paliwa.


AFN to silnik zasilany mechaniczną pompa wtryskowa, dlatego nie posiada on czujnika położenia wałka rozrządu G-40, a odcięcie czujnika G28 nie spowoduje unieruchomienia silnika.
W tych silnikach czas wtrysku jest ustawiony mechanicznie paskiem rozrządu i ECU nie potrzebuje sygnału z G 40.( silnik w takim przypadku może chodzić bardzo koślawo, dymić i szarpać, ale zapali)

ODCIĘCIE DLA SILNIKÓW TDI NA POMPIE WTRYSKOWEJ

1. Zasilanie ECU
2. Masa ECU
3. Rozrusznik
4. zawór N 109

: wt gru 09, 2008 01:05
autor: kamska
Mam nadzieje, ze nikt nie bedzi mi miał za złe, że sie wbijam z czymś takim.
Generalnie tez chetnie skorzystalbym z takiego dodatkowego zabezpieczenia pojazdy, tylko zastanawiam sie czy to ma sens????

Tak sobie mysle, ze jezeli posiadam AC na swojego boilida. Udało mi sie dobrze go ubezpieczyć na 29koła, to niech sobie kradna!, bo tyle to nikt mi za niego nie zapłaci ;).

Wiem, ze ubezpieczyciel tyle mi nie wyplaci, bo auto zostalo ubezpieczone na taka kwote w maju, a mamy juz grudzien. Ntomiast nie wiem, jakie czynniki maja wplyw na kwote wyplaconego odszkodowania.
Co jest brane pod uwage?,
czy jest taki wzór na obliczenie wartosci pojazdu?,
czy potrafi mi ktos wyliczyc ile dostałbym na dzien dzisiejszy $?

Ps. Rozwazam zakup " imobilazera", za pare groszy moge miec taki bajer, co wystarczy np. nosic w kieszeni ( duzy zasieg). Bez tego auto nie odpali, a jesli np. wytargaja mnie gdzies na swiatlach, to po 30 sekundach samochód przestanie dzialac. Tylko pytanie czy warto, bo moze lepiej aby zabrali....Choc ciezko byłoby druga taka perełkę znalezc ;), na pewno byloby smutno...

pozdrawiam

: wt gru 09, 2008 01:22
autor: mariusz75
kamska pisze:Rozwazam zakup " imobilazera", za pare groszy moge miec taki bajer, co wystarczy np. nosic w kieszeni ( duzy zasieg). Bez tego auto nie odpali,
Takie cacko o którym piszasz i na którym można polegać kosztuje dobre pare stówek. :green_fuck:

A takie za pare groszy MADE IN HINA to se można założyć do resoraka jak Ci życie miłe. :chytry:

Kiedyś już opisywałem różnice tych dwóch niby samych urządzeń polskich i hińskich producentów. :grin:

: wt gru 09, 2008 01:28
autor: kamska
mariusz-1975 pisze:Takie cacko o którym piszasz i na którym można polegać kosztuje dobre pare stówek.
No coż...dla jednych pare stówek, to pare groszy, a dla drugich kupa kasy ;)

A tak powazniej, to zielony jestem w temacie zabizpieczeń, nie czytalem Twoich wczesniejszych posotów, wiec nie złość sie prosze ;).

A co do mojego pytania odnosnie AC, to odpowie ktos???

: wt gru 09, 2008 01:46
autor: mariusz75
kamska pisze:A tak powazniej, to zielony jestem w temacie zabizpieczeń, nie czytalem Twoich wczesniejszych posotów, wiec nie złość sie prosze .
Chciałem Ci tylko zasugerować że jak interesuje Cie poważnie takie zabespieczenie to możesz poszukać na forum i założyć coś co jest dobre i polecane. :bigok:
Jesteśmy tu po to by sobie pomagać. :partyman:

A co do AC to w tym dziale pewnie otrzymasz odpowiedż wcześniej :grin:

Ubezpieczenia i porady prawne.

http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=61

: wt gru 09, 2008 01:52
autor: kamska
mariusz-1975 pisze:A co do AC to w tym dziale pewnie otrzymasz odpowiedż wcześniej
ok, dzieki za porade dot. tego zabezpieczenia, a co do mojego pytania, to zaczekam, moze sie poszczesci ;)

: wt gru 09, 2008 20:47
autor: AFN140KM
kamska pisze:...tylko zastanawiam sie czy to ma sens????...
Właśnie sobie sam odpowiedziałeś.
kamska pisze:...Choc ciezko byłoby druga taka perełkę znalezc, na pewno byloby smutno...
Tylko wygląda na to, że dla Ciebie ten Golf nie jest żadną perełką skoro zadajesz takie pytanie!

Większość ludzi na tym forum nie traktuje swoich zabawek tak przedmiotowo! Dla większości nie jest ważne AC i kasa tylko ten konkretny egzemplarz Golfa, czy innego VW i dlatego dla większości z Nas ma to SENS!

: wt gru 09, 2008 21:31
autor: Ghibli
" czy przed pompowtryskiwaczami jest jeszcze jakaś pompa która pompuje paliwo ze zbiornika do wtrysków ? "

Nie wiem jak w innych VW ale w Golfach z silnikami na pompowtryskach po 2001 byly montowane pompy w zbiorniku paliwa. Mialy wspomagac podawanie plaiwa do filtra i dalej.

: wt gru 09, 2008 23:18
autor: mariusz75
AFN140KM pisze:Większość ludzi na tym forum nie traktuje swoich zabawek tak przedmiotowo! Dla większości nie jest ważne AC i kasa tylko ten konkretny egzemplarz Golfa, czy innego VW i dlatego dla większości z Nas ma to SENS!

:bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :bigok: :pub:

Jeśli ktoś kocha swojego VW to założy i 5 alarmów i dla niego to będzie miało sens.

A o wartości auta dla jego właściciela nie świadczy jego cena ,a ilość pracy i gidzin spędzonych pezy nim. :grin:

: ndz gru 21, 2008 10:22
autor: Orcio
A czy w moim AGR tez wystarczy zrobic wylacznik na srodkowym przewodzie i nie odpali?

: ndz gru 21, 2008 10:29
autor: maler
Powiedzcie mi od kiedy i jakie modele volkswagenów miały montowane skrzynie biegów z zamontowaną linka do wybierania biegów?? Ja u siebie patrzyłem i żadnej linki tam nie widziałem, tylko wybieraki połączone są jakimiś ramionami z przegubami. Natomiast na samym dole komory silnika jest coś skręcone w uchwycie śrubami. Domyślam się że jakiś pręt.
A co do czujników o których piszecie to u mnie jest tylko jeden czujnik z podłączonymi trzema żyłami a drugi jest dwu żyłowy. W takim razie wystarczyło by tylko na tym jednym czujniku zamontować przełącznik??