Strona 6 z 7

: śr lut 11, 2009 10:07
autor: Jacek75
Tak to te podkładki 31, nie wiem czy cos dają, ja je mialem i przy czyszczeniu wymieniłem zamiast je płukac z tego błota, kupiłem w Intercarsie zamiennik Hans Pries bo innych nie było. Żaba jak żaba tylko cienkie i długie rączki, znalazłem jakąś starą u teścia w garażu i pasowała jak marzenie, dało się ją przekładać obok półosi od spodu tak żeby ścisnąć te cięgna. U mnie plastikowy był wyrobiony gniazda latały na kulkach oraz w tym skręconym latało jedno gniazdo w łączniku. Czyszczenie i smarowanie zrobiłem smarem litowym z dodatkiem teflonu o zakresie -30 do 220 stopni bo po rozgrzaniu silnika na trasie nie zawsze wracał lewarek na pion po wyjęciu biegu. W skrzyni jest taka co najmniej jedna sprężyna odpowiadająca za wybierak o ile pamiętam pod śrubą po przeciwnej stronie, może być pęknięta ale to rzadkość. Naprawdę nic mnie tak nie umęczyło jak wymiana tych cięgien. Linkowy mechanizm jest znacznie prostszy w obsłudze i regulacji, bo ten cięgnowy nie wiem jak się reguluje (fachowa instrukcja). Widać z konstrukcji że jak się ruszy kilka śrub to można zmieniać położenie, ale boję sie jak by coś nie grało po złożeniu.

: śr lut 11, 2009 11:22
autor: Pablitto
U mnie lewarek zawsze wraca, te cięgna które wymieniłem do tej pory nie mialy wyczuwalnych luzów, w tym plastikowym jedna strona była skorodowana - ta kula aż zardzewiała. Dwujke żeby wrzucić jest prawie zawsze problem. Trójka czasem zgrzytnie. Jedynka wchodzi tylko jak stoje. Wnioskuje, że to nie synchro a coś po drodze, zwłaszcza że przed rozbieraniem skrzyni trójka wchodziła bez problemu. Do tego przy wrzucaniu biegów słysze takie metaliczne tarcie, gdzieś z okolic tych cięgien. Podejżewam że mechanik tylko mówił że je smarował.. O jakiej sprężynie mówisz że może być pęknięta? W samej skrzyni czy gdzieś na jej sterowaniu? Czuje że będę musiał zmienić mechanika który porządnie jeszcze raz wyreguluje tą skrzynie, może to pomoże w końcu, bo mnie diabli biorą jak mam biegi zmieniać :grrr: :grrr: :grrr: :grrr:

: śr lut 11, 2009 14:08
autor: Jacek75
W skrzyni, trzeba rysunek albo www.vagcat.com i sie zarejestrowac za darmo albo Etka.
U mnie biegi nigdy nie zgrzytały ten problem może dotyczyć czego innego lub regulacji mechanizmu, u mnie był problem z wsadzeniem 1 i 2, raz było ok, raz nie, najgorzej na rozgrzanym, najlepiej na zimnym aucie. A te cięgna po 70 pln jak kolega pisze wyżej to chyba ASO, zamienniki kosztują po 20pln.

WOW co znalazłem: http://www.zf.com/media/media/document/ ... TIP019.pdf

regulacja popychaczowego mechanizmu...

: czw lut 12, 2009 01:16
autor: baca7
Zgadza się - 70 zł za 2 długie łączniki to cena w ASO - sprawdzałem w Focie czy są jakieś zamienniki i powiedzieli, że niestety nie ma i zostaje tylko serwis.

: czw lut 12, 2009 10:38
autor: Pablitto
baca7,
Są zamienniki w Intercarsie, 10zł za szt (20 za komplet 2 szt). Jak chcesz te zamienniki to możemy sie dogadać, mam świeżo kupione te łączniki-zamienniki, Hansa preisa. Z tym że ja chyba sie zdecyduje zakładać ori, i te mi zostaną. Jak coś to odezwij się na priv.

: pt lut 20, 2009 00:10
autor: bibi466
Też myślałem żeby te długie wymienić ale dałem sobie spokój jak zobaczyłem jaki tam fajny do nich dostęp jest. Myślałem nad tym latającym mechanizmem żeby coś z nim robić ale dam mu spokój bo później go może być ciężko wyregulować a i części nie ma w sklepach więc niewiele bym zdziałał

: wt lut 24, 2009 14:55
autor: Jacek75
Odgrzewam. Podobny problem u kolegi. Auto na kanał, demontaż mechanizmu (bez odkręcania śrub, tylko spinki i elementy ruchome pościągane z osi). Wymiana wszystkich łączników, czyszczenie i smarowanie, zastosowałem tym razem smar ATE do tłoczków opisywany przy tym temacie. Gumowe podkładki były wszystkie 8 sztuk.
To co się da zacisnąć na wyjętych elementach mechanizmu zaciśnięte przed składaniem mechanizmu na ośki.
Długi numer 1: zacisk od spodu na części nieruchomej i potem na części od lewarka. (1 sztuka prosto ze sklepu luz po zaciśnięciu - wymiana)
Długi numer 2: zaczepiony na mechnizm, założony mechanizm i dopiero na element od strony lewarka.
Krótki plastikowy - największa męka, zaciśnięty na pałąku i potem po złożeniu mechanizmu zaciśnięty na wybieraku od strony skrzyni (1 sztuka pękła przy zaciskaniu)
Krótki metalowy, jako ostatni zaciskany od góry, najłatwiej.
Po wymianie biegi chodzą ok, ale lewarek cięzko chodzi - dochodzenie wykazało za dużą ilość smaru na jednym połaczeniu (nie pakować ile wlezie do tych dziurek)- poprawka i jest
w porządku.
Ostatni test: wyrwana poducha przy skrzyni w stronę kieropwcy - skutek szarpie jak diabli na wstecznym. Planowana wymiana.

: śr mar 04, 2009 21:38
autor: Pablitto
Pytanko z serii czym smarować:
Tknęło mnie coś i psiknąłem smarem silikonowym o konsystencji WD40 w tą kulke, co na niej jest drążek zmiany biegów. Efekt - teraz to dopiero zaczęło skrzypieć.. Jakiego smaru użyć do tej kulki? Najlepiej coś na tyle rzadkiego, żeby nie trzeba było całości demontować, bo nawet nie wiem jak.. Widać, że kulka była smarowana jakimś białym gęstym smarem, jego resztki są widoczne na brzegu kulki na górze.

: czw mar 05, 2009 08:49
autor: Jacek75
Użwyałem tego co mówiłeś ATE do tłoczków. W tubce.

: czw mar 05, 2009 20:34
autor: Pablitto
Kurcze, dziś smarowałem tą kulke smarem do kołowrotków, konsystencja i wygląd jak tego smaru do tłoczków. Problem polega na tym, że trzeba by przesmarować tą kulke głębiej, tam gdzie silikonowy smar spenetrował i wypłukał.. A ten smar moge wcisnąć max kilka mm głębiej jakimś pędzelkiem. Da rade jakoś to prosto rozebrać i nasmarować?

Wczoraj smarowałem, rano jeszcze skrzypiało, ale po kolejnej jeździe po mieście jakoś ustało.. Nie wiem czy sie porządnie nasmarowało, czy to kwestia pogody.. Fakt, że już lewarek nie skrzypi na kulce.. :-)

: ndz mar 08, 2009 23:26
autor: Jacek75
Pablitto pisze:Kurcze, dziś smarowałem tą kulke smarem do kołowrotków, konsystencja i wygląd jak tego smaru do tłoczków. Problem polega na tym, że trzeba by przesmarować tą kulke głębiej, tam gdzie silikonowy smar spenetrował i wypłukał.. A ten smar moge wcisnąć max kilka mm głębiej jakimś pędzelkiem. Da rade jakoś to prosto rozebrać i nasmarować?

Wczoraj smarowałem, rano jeszcze skrzypiało, ale po kolejnej jeździe po mieście jakoś ustało.. Nie wiem czy sie porządnie nasmarowało, czy to kwestia pogody.. Fakt, że już lewarek nie skrzypi na kulce.. :-)
ta kulka to prawie nie ma znaczenia, u mnie lewarek nie wracal, smarowalem po czyszczeniu ciegna i zaczal wracac, kulki nie ruszalem.

: pt mar 13, 2009 11:58
autor: vasil7
witam, mam tez podobny problem ale w ibizie, psikus jest taki że wg ETKI w moim aucie są dwa ciegna ale za ok 400zł za szt ;/ cena wg etki

Obrazek

są to elementy 30 i 32, no chyba ze sie myle to poprawcie mnie....

: pt mar 13, 2009 13:57
autor: Pablitto
Z tego co widze, to tam jest napisane "linka stalowa", czyli skrzynia nie na cięgnach sztywnych, tylko na linkach. Te ponoć łatwiej się reguluje.

: pt mar 13, 2009 14:48
autor: vasil7
cięgno jest pod numerem 30, a 32 właśnie linka..... czyli u mnie za bardzo nei ma czego wymieniać.... chyba tylko nasmaruje te łączenia....