Strona 6 z 8

: sob kwie 26, 2008 12:30
autor: arthek
Późno odpowiadam, ale dzięki za info.
Zakupiłem już lampy z soczewką i w związku z tym mam pytanie, gdzie w "czwórce" najlepiej umieścić przetwornice ? Gdzie macie u siebie ?

Pozdr i dzięki

: sob wrz 27, 2008 08:44
autor: pdawid81
Witam,

Czy można zamontować HID w miejsce soczewkowych świateł przeciwmgielnych?? Tzn zamiast żarówki przeciwmgielnej wstawić HID> Pozdrawiam

: sob wrz 27, 2008 22:25
autor: W_I_T_E_K
Czy można hidy wstawić jako światła mijania i jako światła drogowe?
Potrzebne będą dwie przetwornice. Czy tak można zrobić?
I jaki zestaw teraz mam kupić? Trochę się pozmianiało od kwietnia.

: pt paź 03, 2008 12:20
autor: tek102m5
Witam mam pytanko może głupie może normalne nie mam pojęcia o ksenonach dlatego pytam czy możliwe jest założenie ksenonów do seryjnych lamp w MK III ?? następne pytanie co powiedzie na ten artykuł czy ktoś sie spotkał z jakimiś nieprzyjemnościami ze strony policji ??

: ndz paź 05, 2008 10:18
autor: Pablitto
tek102m5,
Widziałęm golfy III z ksenonem w fabrycznych lampach, nawet mk2 ktos zrobil naxenonie - szczeze to te mk2 swiacilo tak, ze sowy z drzew spadaly.. :-) Legalne to to do konca nie jest. Ja u siebie w borze załorzylem xenon, ale zmienilem lampy na soczewkowe i zalorzylem spryskiwacze lamp. Nie sprawioa to ze system jest legalny, ale- soczewka ladnie ukierunkowuje swiatlo, co powoduje ze nikogo nie oslepiam, spryskiwacze - uwazam ze niewiele daja, no ale sa. Co do regulacji wysokosci - sam pilnuje pokretlem zeby nie swiecily za wysoko jak zaladuje pare osob i zapakuje bagaznik. Dodam, ze ma to te wyzszosc nad automatyczna regulacja wysopkosci podczas mgly - kolo w vectrze c na fabrycznym xenononie klnie na nie podczas mgly, przewmgielne nie pomagaja - a tak moge sobie opuscic nizej i jest troche lepiej. Do tego artykulu nalezalo by dodac, ze aby zestaw byl w pelni homologowany, na lampie nie wystarczy napis E cos tam, ale jeszcze homologacja na xenon, czyli DC lub HCR 9 pod halogen HC lub HCR).
Podsumowujac jak wkaldac xenon to lepiej wkladac w soczewke, nie wali po oczach 9jak sie pilnuje wysokosci swiecenia) i tyle, misiakow sie nie boje, nigdy sie o to nie czepiali. A no i mam barwe temp. 4300K, nieweile sie rozni barwa od żarówki halogenowej na soczewce - w ciagu dnia bynajmniej, co jest mniej przypałowe jak coś)

: pt mar 06, 2009 12:35
autor: GRINGO
Witam wszytkich
Mam Golfa MK4 TDI jakiś czas temu kupiłem sobie lampy z soczewką i zestaw Xenon HID 5000K z cienką przetwornicą , wczoraj poskładałem to wszystko i na próbe wpiełem do auta. Okazało sie że wszystko świeci ladnie pięknie,ale coś jednak coś nie halo z moimi zegarami,blaty podświetlały się cały czas pomimo wyłączenia świateł. Żadna kontrolka nie dzialała a licznik od kilometrów wskazywał tylko --------. Czy ktoś może wiedzieć jaka jest tego przyczyna? Czy coś można zrobić zeby to dzialało? Widze wiele MK4 na HIDach i one jakoś jeżdzą a u mnie problem który nie powinien wystąpić. Z góry wielkie dzieki za wszelkie porady

Pozdro

: pt mar 06, 2009 12:44
autor: Pablitto
Może jakiś zwarcie ci idzie? Albo jakiś skok napięcia miałeś.. Próbowałeś co sie dzieje przy odpięciu przetwornic?
Prostym sposobem na obejście tego, jest założenie przekaźników, takich samych jak w mk3 - porad jest sporo. Wówczas przetwornica dostaje prąd bezpośrednio z aku, nie obciążasz reszty elektryki. Dodatkowy plusem jest to, że nie powinno wówczas zakłócać radia (tak mi się wydaje..)

: pt mar 06, 2009 12:55
autor: GRINGO
Jak narazie niczego nie próbowałem bo jak zobaczyłem ze dzieją sie jakieś jaja to wypiełem nowe lampy i wpielem stare,do tego musialem odczepic klemy z akumulatora żeby wszystko wróciło do normy bo bez tego pomimo odpięcia lamp z xenonem blaty dalej sie świeciły i zadna kontrolka nie chciala sie odezwać....a najsmieszniejsze było to ze pomimo wyjęcia kluczyka ze stacyjki to dalej sie swiecilo i wskaznik od paliwa pokazywal caly czas jego poziom.
Dzisiaj spróbuje jeszcze jeden sposob,poodpinam klemy,podepne lampy i dopiero wtedy puszcze prąd wpinając znowu klemy....moze to podziała a jak nie to ręce mi opadna...
P.S. o jakim przekaźniku mówisz? od samego rana przekopuje forum,czytam ze wiele MK4 ma takie same lampy jak moje i pozakładane do nich xenony i wszystko chodzi....nie wiem gdzie jest przyczyna....:(
Za wszystkie porady wielkie dzieki :)

: pt mar 06, 2009 14:24
autor: Pablitto
Ja bym szukał przyczyny w przetwornicach, skoro na normalnych żarówkach wszystko działa (rozumiem że sprawdzałeś te nowe lampy z żarówkami?? jak nie to sprawdź - będziesz wiedział czy to wina lamp - coś źle z kablami - czy kwestia przetwornic) . Musi ona coś mieć nie tak, że błedy sypie. Jak podepniesz teraz vaga, pewnie coś pokaże.
Odpusc sobie kombinowanie z kolejnością podłączania klem itd. Ja nic nie kombinowałem u siebie, inni podejżewam też - po prostu to ma działać.
A przekaźniki to ludzie je najczesciej zkałdają do mk3.
Chyba nr 86 czy 87. Dajesz impuls na przekaźnik z włącznika świateł, przekaźnik zamyka obwód i puszcza prąd z aku. Schematy na pewno znajdziesz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... B6wiate%B3
Ale najpierw sprawdź czy lampa działa na żarówkach normalnych.

: pt mar 06, 2009 15:28
autor: GRINGO
Dzieki kolego za informacje,ale w tym czasie dokonałem kolejnej próby wg mojego patentu z klemami od aku i wszystko juz jest OK :) nie wiem moze wczesniej coś źle poszło i dlatego ześwirował samochód,ale teraz jest wsio OK :)

P.S. powiem ze barwa 5000 K pod soczewką naprawde fajnie świeci ( chodzi mi tu o sam wygląd ) nie odbiega znacząco od ori koloru ;)....jeśli ktoś bedzie w przyszłości szukał najbardziej zblizonej barwy światła do tego jakie emituje ori xenon to polecam 5000 K, we wczesniejszym aucie mialem 6000 K tego samego producenta i było zbyt niebieskie

Pozdrawiam

: pt mar 06, 2009 19:34
autor: Pablitto
Jak już mówisz o kolorze xenona, miałem 5000k przez 2 miesiace, jak dla mnie za bardzo "lodowe " światło w nocy. Zmieniłem na 4300, teraz jest bardziej żółte - troche lepiej w nocy sie jezdzi, i mniej sie rzuca w oczy.

: wt mar 10, 2009 16:44
autor: GRINGO
Kolor xenonów to juz jest akurat rzecz gustu... ;) zamontuje 5000 K i pojeżdze i dopiero wtedy bede mógł się coś wypowiedzieć :)
Pozdro

: wt mar 10, 2009 16:59
autor: Diagi
tek102m5 pisze:Witam mam pytanko może głupie może normalne nie mam pojęcia o ksenonach dlatego pytam czy możliwe jest założenie ksenonów do seryjnych lamp w MK III ??
Możliwe ale najgłupsze co można zrobić.

: czw lis 05, 2009 01:38
autor: Haki
emstar pisze:witam

Mam pytanie do kogoś kto ma sporo do czynienia z oryginalną instalacja xenon:

Czy w owych autach lampy obniżają się jadąc pod górę ? Tak aby na jej szczycie nie świeciły w niebo wpylając oczka jadącym z naprzeciwka ? U siebie mam hida na soczewce i zastanawiam sie właśnie co dzieje sie w tym momencie...
Auto z ORI - instalacją posiada tzw poziomowanie .. które zapobiega właśnie oślepianiu tych jadących na wprost Ciebie. Jest to układzik montowany najczęściej na tylnej osi , lub po prostu z tyłu auta .