Strona 6 z 14

: śr wrz 23, 2009 17:23
autor: Jazz_Blue
Zane pisze:ostatecznie kupilem silnik w "skodzie"
Ile taki silniczek kosztuje? I może powiedz co miałeś uszkodzone, bo może okaże się, że nie ta zębatka co u mnie to chętnie ją od Ciebie odkupie :]

: śr wrz 23, 2009 17:32
autor: Qto
Jazz_Blue pisze:Ile taki silniczek kosztuje?
522.79zł w VW
476.43zł w Skodzie
Jazz_Blue pisze:I może powiedz co miałeś uszkodzone, bo może okaże się, że nie ta zębatka co u mnie to chętnie ją od Ciebie odkupie :]
Nie spotkałem jeszcze przypadku żeby coś innego się tam zepsuło, ale może akurat:)

: śr paź 14, 2009 14:53
autor: Michau90
Witam
W zwiazku ze nadeszła zima ... to musze odśnieżyc ten temat ... ^^ mam problem z parujacymi szybami jak wiekszosc tutaj piszacych ... wiesza mi sie ta łopatka z tego co widze a narazie nie mam czasu wyciagnac silniczka i z nim robic, wiec moje pytanie jest takie: Gdy ustawie łopatke ze jest otwarta (stoi pionowo i nie ruszam nim juz) to wtedy mam obieg wewnetrzny wyłaczony wiec chyba szyby nie powinny parowac ... dobrze rozumie?

: śr paź 14, 2009 15:44
autor: zq_lbn
Michau90 pisze: Gdy ustawie łopatke ze jest otwarta (stoi pionowo i nie ruszam nim juz) to wtedy mam obieg wewnetrzny wyłaczony wiec chyba szyby nie powinny parowac ... dobrze rozumie?
Ja tak zrobiłem i jest OK (klapka pod filtrem kabinowym ustawiona w pionie)

: śr paź 14, 2009 17:05
autor: Michau90
To jezeli nie bedzie parowało i bedzie git to chyba nie opłaca sie wyciagac silniczka i robic z nim, skoro i tak nie korzystam z obiegu wew. :)

: pt paź 16, 2009 13:25
autor: Dclavo
Witam.

Zrobiłem samodiagnozę climatronic'a i na wyświetlaczu pojawiło sie --> 444 02 <-- Więc jak wywnioskowałem z opisów przedstawionych na innych stronach brak błędów. Lecz dalej mam wątpliwości co do działania otwartego/zamniętego obiegu. Czasami po przekręceniu kluczyka słychać wyraźne otwieranie tej "płetwy", a czasami jest jakby tykanie zegara ściennego (tego "nowszej" generecja, bez kukułki :D).

Czy po samodiagnozie i nie wykryciu błędów moge mieć pewność, że obieg zew/wew. działają poprawnie i w właściwym zakresie, gdyż też mam problem z parowaniem szyb. Szczególnie tylnich.

Kolejne pytanie (być może głupie i smieszne :D). Czy poprawność działania tego silniczka od sterowania obiegiem może mieć jakikolwiek związek z wadliwym zamkiem drzwi (mikrostyk i te sprawy)?

Pozdrawiam

: sob paź 17, 2009 13:58
autor: xxxPALUCHxxx
Witam
mialem dokladnie ten sam problem..szyby w samochodzie parowały okropnie.
Po wejsciu do samochodu wszytko bylo w porzadku, ale po kilkunastu minutach nie bylo nic widac.
Probowalem chyba wszystkich mozliwych sposobow na ich wysuszenie..
obiegiem wewnetrznym,climatronikiem,nawiewami na szyby.
Krok po kroku:
-najpierw odkurzylem cale auto
-nastepnie wymienilem filtr kabinowy ( znalazlem na allegro za 32zł (zamiennik weglowy / HART ( nowy w salonie ok 60zł)
-> tutaj link http://moto.allegro.pl/item752383658_fi ... glowy.html

i parowanie szyb ustapilo jak reka odjał..teraz lekko zaparowane sa "tylko" tylne szyby ale mam nadzieje ze i one wyschna jak wyjade samochodem nastepnym razem.Stary filtr byl zapchany kurzem,paprochami a przede wszystkim byl mokry jak gabka.
Jedna tylko rzecz mnie niepokoi..po wyciagnieciu starego filtra ta klapka pod nim byla w pozycji na pol otwartej ( nie zamykala sie mimo ze wciskalem na climatriniku obieg zamkniety i wylaczalem go ) czy tak powinno byc?

mam nadzieje,ze ktos z Was mi odpowie na ostanie moje pytanie

: sob paź 17, 2009 16:34
autor: Michau90
Nie powinno tak byc ... przeczytaj wątek od poczatku ... a znajdziesz odpowiedz :)

: sob paź 17, 2009 17:35
autor: xxxPALUCHxxx
wlasnie czytalem caly watek od poczatku i obawialem sie wlasnie ze cos jest nie tak z ta klapka..
poki co szyby mi nie paruja..a po wymianie filtra wszystko wrocilo prawie do normy...
poza ta klapka:)

wiec jak dobrze zrozumialem niezaleznie od tego czy wlaczony jest climatronik
czy po prostu sam nawiew i gdy wlaczymy obieg wewnetrzny wowczas ta klapka pod
filtrem powinna zamkanc sie calkowicie..a gdy obiek jest wylaczony klapka powinna byc otwarta?

: sob paź 17, 2009 18:00
autor: Jazz_Blue
Jeżeli jest obieg otwarty to klapka wtedy jest w pozycji pionowej jak sam zauważyłeś, jeżeli przełączysz na obieg zamknięty to wtedy klapka powinna się zamknąć, poziome ułożenie, najprawdopodobniej wyrobiła się zębatka w silniczku. Jeżeli jest na obiegu otwartym cały czas to do parowania nic to mieć nie będzie, bo paruje przede wszystkim na obiegu zamkniętym.

: sob paź 17, 2009 18:14
autor: wojtas46
Dzisiaj przerabiałem ten temat , przede wszystkim słychać po przełączeniu na obieg zamk . czy otwarty . Druga sprawa to są tam 2 klapki i ta drugą widać dopiero jak się wyciągnie wiatrak

[ Dodano: 17 Paź 2009 18:27 ]
Oczywiście już ze środka samochodu

: sob paź 17, 2009 18:47
autor: Jazz_Blue
Przeważnie z tą górną są problemy, czasami po przekręceniu zapłonu słychać już, że zębatki w silniczku przeskakują. A na włączonym nawiewie tak jak kolega wyżej pisze słychać skąd ciągnie powietrze:
- obieg zamknięty spod schowka po stronie pasażera odgłos;
- obieg otwarty z zewnątrz i słychać tak jakby na całej długości przy podszybiu.
Chociaż czasem jak klapki trochę się ruszają to mogą zmylić, warto na początek wyciągnąć filtr kabinowy i sprawdzić czy górna działa, jeśli nie to trzeba rozebrać od środka, czyli wyjąć schowek itd.

: ndz paź 18, 2009 00:13
autor: xxxPALUCHxxx
dziekuje wszytkim za pomoc..jak tylko bede mial chwile czasu i pogoda bedzie lepsza wyciagne filtr i popatrze jeszcze raz na te klapke pod filtrem:)

: ndz paź 18, 2009 21:03
autor: grizzly83
Witam
Szyby mi parują , tak więc , poszedłem Dziobek Twoim tropem i co zastałem ?
Wyjąłem filtr p. pyłkowy i zobaczyłem tą "płetwę" dzięki której otwierany jest albo zamykany obieg zamknięty... . Płetwa cały czas jest w pozycji w pół otwarty . Po włączeniu obiegu zamkniętego płetwa lekko drgnie i pozostaje w tym samym położeniu ... stąd zaparowane szyby :crazy:
Tak jak kolega Dziobek z pomocą kumpla przeprowadziłem próbę naprawy tej płetwy z mizernym skutkiem :grrr:
Ruszałem płetwą , znajomy raz włączał , raz wyłączał obieg i nic się nie poprawiło :panna:
Jeśli ktoś z Was miał podobny przypadek proszę o pomoc. Zauważyłem tam śrubę która jest umieszczona centralnie nad osią płetwy czy może odkręcenie jej coś pomoże ??
Dziękuje z góry za pomoc i wsparcie informacjami

p.s może cały układ płetwy jest uszkodzony ?