Strona 49 z 126

: pt sie 24, 2007 14:53
autor: killym
Witam, założyłem licznik i się przeraziłem...Wczesniej za 10 zl. robiłem 50 km na gazie a teraz 30-35...Lipa:/ Chyba musze pokombinować z dyszami powietrza?

: pt sie 24, 2007 16:55
autor: KamilW
Gashkas pisze:edit: chlopaki, lata ktos z Was na 1,8 i weberku?
jak dobrze pojdzie to ja bede latal :) a tak w kwestii wyjasnienia. Jak opislaem w informacji o doborze gaznika, to podstawa gaznika sa gardziele, to do nich dobiera sie reszte. Gardziele jakich uzywamy czyli 14 i 16 sa w zasadzie przeznaczone do silnika 1,8 - wiec wszystkie nasze gazniki bez problemu obsluza 1,8.
killym pisze:Witam, założyłem licznik i się przeraziłem...Wczesniej za 10 zl. robiłem 50 km na gazie a teraz 30-35...Lipa:/ Chyba musze pokombinować z dyszami powietrza?
bo to temu ze weber puszcza wiecej powietrza do silnika a co za tym idze i gazu, po primo jedz na regulacje gazu, no i pilnuj nogi :D

: pt sie 24, 2007 17:22
autor: Gashkas
KamilW pisze:jak dobrze pojdzie to ja bede latal :)
ja tez :P

ps. 14 i 16 czy 24 i 26 ?

: pt sie 24, 2007 22:04
autor: KamilW
Gashkas pisze:14 i 16 czy 24 i 26 ?
moj blad 24 i 26

: sob sie 25, 2007 00:17
autor: t-tas
pierwsza jazda na w miarę wystrojonym BLOSie już za mną ale po kolei-dostałem wczoraj od kolegi parownik BRC TECNO który u kolegi obsługiwał BLOS w mk2 GTi motor PF-wg jego instrukcji skręciłem BLOS całkowicie, parownika nie ruszałem bo u niego chodził na takiej nastawie do końca i lipa-wolne obroty są,powyrzej 3500 jest a pomiędzy dławienie, gaśniecie i tego typu historie-wymieniłem aparat zapłonowy,świece, uszczelniłem dolot-tak prewencyjnie i dalej lipa, wypolerowałem gwizdek w blosie i dalej nic-spalanie na poprzednim parowniku przy lipnej pracy silnika wyszło na niebotycznym poziomie 23 litrów gazu na 100 kilometrów-co było lekarstwem???-rozkręciłem BLOSa prawie całkowicie i pracuje lalunia-żadnych turbodziur, elastyczność jak w dieslu, żadnych szarpań-co do spalania na takich nastawach już jutro powinna być pierwsza relacja
obecnie mam do zrobienia izolacje termiczną stożka i doprowadzenie zimnego powietrza, kompletuje także rury do budowy wydechu odpowiedniej średnicy do 2.0 i tłumik końcowy fabrychny z mk2 GTi 16v

: sob sie 25, 2007 19:03
autor: KamilW
Panowie, pozwolicie ze opisze co ostatnio zrobilem. Jako ze wymienialem wydech a dokladniej mowiac kolektor wydechowy na 4-2-1 postanowilem tez poprawic kolektor dolotowy. Wyszlo z tego tyle ze dowiercilem sie do plaszcza wodnego. Wiec chcac nie chcac musialem odlaczyc doplyw wody a miejsce frezowania zalepilem poxilina. W dodatku scialem wszystkie wypustki z niedzialajacego jeza. Jaki dalo to efekt. Ano taki ze autko ciut dluzej sie grzeje i dosc ciezko sie jezdzi gdy jest zimne. Ale juz po okolo kilometrze uspokaja sie (mowie o jezdzie bez ssania). Spalanie po fazie testow (500 km) wynioslo 6.7 litra na 100 km przy jezdzie mieszanej (polowa miasto polowa trasa - ale nie autostrada - droga bielsko - krakow). Zmierzony czas rozpedzania sie do setki wyniosl:
1 pomiar - 9,6 sekundy
2 pomiar - 10,3 sekundy
3 pomiar - 9,8 sekundy
4 pomiar - 10,1 sekundy
5 pomiar - 10,1 sekundy
6 pomiar - 10,2 sekundy

(pomiary na prostej rownej drodze w dwie strony ze startu zatrzymanego - licznik elektroniczny, dwie osoby w samochodzie, bak pelny)

srednia wyniosla: 10 sekund :) wiec mysle ze niezle jak na 20 letnie 1,6 :). Kolektor bede zmienial na orginalny wiec jesli ktos by chcial sie pobawic to moge sprzedac tanio :) aha, i podczas ostrej jazdy na kolektorze osadza sie lod - co nie zakloca pracy ale pokazuje jak zimne jest powietrze dochodzace do silnika :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolektor jest idealnie zgrany z WEBEREM.

: sob sie 25, 2007 19:20
autor: Gashkas
KamilW pisze:W dodatku scialem wszystkie wypustki z niedzialajacego jeza.
do czego to wogole sluzy, ten jez ... ??

: sob sie 25, 2007 19:24
autor: Walus
podgrzewa paliwo

: sob sie 25, 2007 19:30
autor: Gashkas
Walus pisze:podgrzewa paliwo
dzieki ...

: pn sie 27, 2007 09:44
autor: Marszall
Walus pisze:podgrzewa paliwo
podgrzewa mieszanke paliwowo powietrzną zeby sie lepiej powietrze z paliwem mieszało. Dokładnie to podgrzane paliwo lepiej odparowywuje i miesza się z powietrzem,
działa on gdy silnik jest zimny-gdy sie rozgrzeje rolę ta przejmuje płaszcz wodny dookoła kolektora dolotowego. :bigok:

: pn sie 27, 2007 10:58
autor: Walus
no napisalem tak ogolnie czepiacie sie ;P

: pn sie 27, 2007 13:02
autor: Gashkas
nikt sie nie czepia, tylko bardziej szczegolowo opisuje ;) :P

: pn wrz 10, 2007 17:52
autor: NLF612
witam
Widze ze dyskusja na temat weberkow jakos ostatnio ucichla...
A ja po przeczytaniu calego tematu:D zabieram sie powoli za przeszczep gaznika w moim 1.3MH, bo pierdek padl,a szkoda kasy na jego regeneracje. I tu mam pytanie do KamilaW lub Pima-jakie dysze najlepiej zastosowac w weberze do 1.3 i czy trzeba zmienic tylko dysze??

Zastanawia mnie jeszcze elektrozawor w weberach-mianowicie w ktorym miejscu odcina paliwo? przy wylocie z komory plywakowej?

: pn wrz 10, 2007 18:32
autor: Gashkas
NLF612, musialbys zastosowac mniejsze gardziele, a pozniej dobrac do nich dysze ... ale z tym to trzeba na Kamila poczekac ... prosze o poprawke jak sie myle ... :)