Strona 43 z 118

: pn lip 20, 2009 09:08
autor: Zane
weekendowe wypady poza miasto włączona klima 540 km przejechane i rano zalałem 36 litrów 98 vervy trasy po drogach lokalnych nie szybciej niz 100 km/h

: pn lip 20, 2009 10:05
autor: wesdam
Hej :bigok: Od niedawna jestem wlascicielem IV z silnikiem 1.6 sr 74 kW. Wczoraj ruszajac z 1 biegu auto zaczelo jakos dziwnie ruszac znaczy szarpac, dławić się po wrzuceniu 2 biegu bylo juz ok. Dzisiaj jadac do pracy znowu mi sie to stalo przy ruszaniu spod świateł ale tylko raz. Po drodze auto zatrzymuje kilka razy na swiatlach. Co to moze byc?? Zauważyłem tez ze na jedynce auto jakos slabo sie zbiera w porównaniu do reszty biegów. Mial ktos z was taki problem? Czy to wina np świec i przewodów?

: pn lip 20, 2009 13:32
autor: Marcin83-
Witam. Problemy z mocą w tym silniku są już legendą. Zauważyłem np, że jak jest gorącą i auto się nagrzeje to jest strasznie mulasty. NIe wiem z czego to wynika. Nawet jak klimę wyłącze to się nic nie zmienia. Natomiast wieczorem jak temperatura spadnie to idzie jak szalony. Miał ktos taki przypadek? Dodam, ze przepustnica i przepływomioerz wyczyszczone a na kompie nie ma błędów.

: pn lip 20, 2009 14:36
autor: Jazz_Blue
Z tego co zauważyłem to jak się silnik dobrze nagrzeje to lepiej pracuje, przynajmniej u mnie :bigok:

: czw lip 23, 2009 15:40
autor: afterace
Witam wszystkich serdecznie !!
Jestem posiadaczem Seata Cordoba z motorem AKL, i od niedawna auto pali na 3 cylindry. Wymienione zostały świece, kable, cewka, sprężanie na każdym cyl. sprawdzone na 12 atm. Mój szanowny mechanik doszedł do konsensusu, iż brak jest sterowania jednym z wtrysków, jeśli zamieni podłączenia to przestaje działać inny wtryskiwacz. Czy jest to wg. was uszkodzenie ECU, czy może czegoś innego? ECU był wymieniany pół roku temu z powodu poważnej usterki, i wolałbym drugiej wymiany uniknąć....Pozdrawiam !!

: pt lip 24, 2009 23:38
autor: mati68r
witam jestem zainteresowany założeniem dolotu w swoim Mk4 chciałbym się dowiedzieć ,czy ktoś ma już założony taki dolot i czy jest jakakolwiek odczuwalna poprawa chodzi mi o moment obrotowy i moc z góry dzięki

[ Dodano: 01 Sie 2009 21:06 ]
witam czy jest możliwośc chipować benzynowy silnik 1.6 SR i czy jest jakaś poprawa parametrów ,czy jest to tylko ściema tych co opisują działania takiego chipa i chca go sprzedać może ktoś ma wiedzę na ten temat

: ndz sie 02, 2009 22:41
autor: Marcin83-
mati68r pisze: [ Dodano: 01 Sie 2009 21:06 ]
witam czy jest możliwośc chipować benzynowy silnik 1.6 SR i czy jest jakaś poprawa parametrów
Przyłączam się do pytania>...

: pn sie 03, 2009 20:07
autor: mariosol
adisb pisze: jak dotąd nikt chyba się z tym nie uporał
ja regularnie (co rok) czyszcze przepustnice i jest git :bigok:

: śr sie 05, 2009 15:24
autor: _Peeter
adisb pisze:jak dotąd nikt chyba się z tym nie uporał
Ja walczyłem przez rok i się uporałem ale kilka rzeczy wymieniłem:

-świece
-kable
-cewkę zapłonową
-sondę lambdę
-filtr paliwa
-czujnik temperatury
-termostat
-przemyłem przepustnice i ją zaadoptowałem
-wyczyściłem przepływomierz

Wszystko zrobiłem w przeciągu roku, bo jak zaczął mi się psuć to po kolei leciało jedno za drugim. Teraz raz na jakiś czas przeczyszczam przepływomierz i od półtora roku mam spokój z nierównymi obrotami i brakiem mocy :helm: .

: śr sie 05, 2009 16:43
autor: obeliksss
Witam!

Mam mały problem z motorkiem 1.6sr AEH Automat.

Mianowicie czasami występuje takie zjawisko; jak mam na P to to mam obroty w okolicach 1200 nie falują lecz utrzymują się na takim zakresie ! a jak dam na R lub D to jest dobrze i jak znów zapodam na P jest ok. podczas jazdy oraz postoju na tych biegach np. na światłach też jest OK. Przepustnica czyszczona - adaptacja, wszystkie odmy itp są ok. Komp bez błędów. Kiedyś komp pokazał błąd jakiś związany z przepływomierzem ale wtedy nie zwróciłem na to uwagi. Dodam ,iż dzieje się to ciepłym motorze tak jak by ssanie zawiesiło.

Pozdrawiam

: śr sie 05, 2009 23:03
autor: _Peeter
obeliksss pisze:Kiedyś komp pokazał błąd jakiś związany z przepływomierzem
Jeszcze raz sprawdź przepływomierz, bo jak on nie działa to komputer chodzi na ustawieniach domyślnych i przez to silnik może tracić na mocy i więcej palić.

Na początek spróbuj przeczyścić przepływomierz. Tu masz mją PORADĘ . Jak po tym bedzie wyskakiwał błąd przepustnicy na kompie to trzeba wymienić ją.

: czw sie 06, 2009 00:33
autor: smook81
temat o falujących obrotach to temt rzeka ale w moim przypadku wymiana sondy, przewodów i świeć oraz czyszczenie przepustnicy dało porządany efekt.

Ostatnio miałem problem ze "znikającym" płynem chłodzenia. A przyczyną była instalacja LPG a ściślej mówiąc membranka w reduktorze była popękana. Słyszamłem że to też ma wpływ na nie równą pracę silnika.
pozdrawiam

: ndz sie 09, 2009 16:50
autor: wesdam
:bigok: :bigok:
Czy można sprawdzić oznaczenie skrzyni na samej skrzyni a nie naklejce w bagażniku?? Chcialbym zobaczyć czy byla wymieniana zanim stalem sie właścicielem auta :grin: