Strona 5 z 5

: pt sty 16, 2009 12:30
autor: gtibodek
a na jakim jeździsz jak na pólsyntetyk (10w40) to kompromisem między dobrym a tanim olejem jest mobil 4 litry około 90zł, jak masz kase polecam liqui moly mos2,a jak na mineralnym (15w40) to polecam castrola gtx high milage albo motor oil, ewentualnie shell albo liqui moly , pozdrawiam i filtr mann

: pt sty 16, 2009 22:35
autor: kwietek
Mobil 10W40 - najleprzy, niedrogi, powszechnie dostępny - jeśli podrużujesz po europie dostaniesz w każdym kraju - nawet na bałkanach :bigok:

: pt sty 16, 2009 23:23
autor: grabbek
co do olejów panowie to pracowałem u producenta olejów jakiś czas temu i mam trochę pojęcia.z najlepszych olejów w rozsądnej cenie polecam mobila!nikt jeszcze na ten olej nie narzekał.shell-znam przypadki zatarcia silnika w ciężarówkach(prawdopodobnie olej był podrobiony),elf i total bardzo dobre i drogie, castrol nie opłaca się.Lotos to lipa,nie dba zbytnio o silniki,veco to syf i szambo(z daleko od veco :grin: )Gulf tani i przyzwoity.

[ Dodano: 16 Sty 2009 22:26 ]
kolego mkbombel to raczej nic nie da

: pn lip 13, 2009 19:56
autor: UKI_XX
koledzy, u mnie w TDI przy licznikowych 317tys. (przebieg rzeczywisty nieznany) od dwóch lat leje Castrol GXL 10W-40 i silnik pracuje cichutko oraz lepiej się wkręca na obroty, a na dniach kumpel będzie wymieniał w 1Z z 92r. na Full syntetyk firmy PetroCanada :bigok:

: pn lip 13, 2009 23:13
autor: To_masz
witam, od 6 lat leje Texaco mineralny przy przebiegu około 300 000, i od wymiany do wymiany co 10 000 dolewam pół szklanki, :okej: gra gitara i mandolina
pozdrawiam

: wt lip 14, 2009 20:11
autor: oldstaszek
Drodzy koledzy - ograniczacie się do podawania producentów czy też dodajecie klasyfikację SAE.Jest to stanowczo za mało.
Cóż mogę dodać - tylko takie coś: każdy producent w tej samej klasyfikacji np.SAE 10W-40 będzie produkował kilka wariantów w tym tzw."ekonomiczne" czyli o zmienionych proporcjach dodatków lub zastosowanie zamienników.Resztę sobie "dośpiewajcie".Ja osobiście zanim zastosuję jakiś inny olej sprawdzam(jeżeli jest to możliwe) jego wszystkie parametry a trochę tego jest.Nie każdy sprzedający, zapytany o podstawowe parametry potrafi cokolwiek odpowiedzieć a czasem nie chce...tyle na początek... :pub:

: czw sie 13, 2009 21:26
autor: alien171
A jaki mi doradzicie olej mam przejechane 250tys i jak narazie od wymiany do wymiany nie dolewam oleju

: wt cze 01, 2010 16:24
autor: Mati44
Panowie a dlaczego na olejach Mobila jest oznaczenie np API/SJ/SL/CF chodzi mi oto dlaczego dwa razy jest oznaczenie S SL,SJ i dopiero CF do tej pory jeździłem na GM i tam było oznaczenie SL/CF więc S jest raz a na Mobilu dwa razy wie ktoś mirze co to oznacza.

: pn cze 21, 2010 08:25
autor: reanimat
Mati44 pisze:dlaczego na olejach Mobila jest oznaczenie API/SJ/SL/CF.
mieszankąę
Mati to są specyfikacje techniczne na temat właściwości oleju i zastosowania go w różnych modelach silnika.
Co do olejów połsyntetycznych czy syntetycznych to sprawa się ma tak:
Półsyntetyczne-mieszanka olejów mineralnych z olejami syntetycznymi (tańsze półsyntetyki posiadają więcej oleju mineralnego niż syntetycznego).

Mineralne- oleje te dzielimy na normy i na cenę (tańsze mniejsza ilość związków uszlachetniających a droższe zawierają większą ilość uszlachetniających związków).

Niekiedy lepszym rozwiązaniem jest zalanie dobrego (droższego) minerału niż taniego półsyntetyka, zwłaszcza w autach wiekowych, gdzie oleje mineralne będą należycie chronić silnik.
Półsyntetyki są rzadsze od mineralnych a jest to pomocne w okresie zimowym, gdzie odpalanie silnika wiąże się z ogromnym obciążeniem dla rozrusznika.
Jeśli auto nie "łyka" oleju można spróbować zastosowanie półsyntetyka zamiast minerłu,
natomiast jeśli po zalaniu auta półsyntetykiem w komorze silnika pojawia się nalot świadczy to o tym, że silnik jest rozszczelniony i należy zalać olej mineralny.

: pn cze 21, 2010 14:29
autor: grandi
Ja przy 220 tys zmieniłem z mineralnego na półsynetyk Gulf 10w40 obecnie 313 bierze 1 L na 10 tys, jako że pracowałem przyprodukcji oleju polecam wam ten olej jest tak samo dobry jak Castrol czy inne oleje tylko tu jest taki szkopuł , ten olej nie jest reklamowany podrabiany , jest produkowany w USA a dyrtrybucja w Holandi , nie którzy się tak spuszczają że castrol motul sa najlepsze i koniec , wszystkie oleje w polsce typu catrol mobil sa robione w polskich rafineriach i jest to to samo , nawet głupi lotos spelnia normy vw , to samo tyczy sie motula forumowi podniecacze motul jest najlepszy , dlaczego bo jak mam olej wyscigowy to musi byc najlepszy to taka psychoza do auta leje motul a w kuchni kujawski , jaki olej jst dobry ten który spelnia normy vw , Gulf np. powiedzial bym że jest tak samo dobry jak catrol tylko kosztuje 64 a nie 120 bo jednak za reklame trzeba zaplacic . Catrol jest najlepszy i tu male zdziwienie castrola kupicie na stacjach bw jako olej bp tylko bańka inna , i czemu nikt nie pisze że olej z BB jest anjlepszy , bo go nie reklamują.