Strona 5 z 7

: sob mar 22, 2008 21:09
autor: krzaś
Harry82, wymień przekażnik numer 30- jest to przekaznik od sterowania silnikiem to jest bardzo czesta przyczyna gasnięcia silnika w AFT. koszt ok. 25 zł.

: ndz mar 23, 2008 18:24
autor: Lukieyoo
Witam,
Mam golfa z tym samym silnikiem AFT i dokladnie ten sam problem z gasnieciem silnika co Harry82. Jeszcze nic z tym nie robilem, ale juz wstepnie sie pytalem ludzi i wszyscy zgodnie potwierdzaja wymiane czujnika halla w aparacie. Jednak przegladajac posty Harrego82 widze, ze to nic nie daje. Harry82 wymienil juz chyba wszystko. Mam pytanie wiec do Ciebie krzaś co to z tym przekaznikiem, czy juz to ktos robil? Bo wyglada, ze to bedzie najtansza pierwsza proba w strciu z tym problemem. A drugie moje pytanie jest odnosnie swiec zaplonowych. Czy trzeba wyalac caly kolektor ssacy zeby sie do nich dostac?

: ndz mar 23, 2008 18:36
autor: CzapCzap
Lukieyoo pisze:Czy trzeba wyalac caly kolektor ssacy zeby sie do nich dostac?
Nie trzeba, dwa razy juz zmienialem :).

Troszke raczki sie poobijaja ale zmienisz spokojnie , kluczyk z przegubikiem i luzik :)

Fajki troche ciezko sie naklada, trzeba sobie plaskim srubokretem je dopychac.

: ndz mar 23, 2008 19:03
autor: Lukieyoo
hmmm, wstepnie tam zagladalem i za duzo specjalnie to tam miejsca nie ma na wymiane swiec. W serwise wv pewnie jest jakis specjalny klucz do swiec. Po swietach sprobuje wymienic te swiece bez wywalania kolektora

: pn mar 24, 2008 12:00
autor: krzaś
Lukieyoo, tak jak pisałem wymień najpierw przekaznik, najtanie najszybciej. Chłopaki się męcza kase wywalają a tu żadnych efektów. Jeżeli to nie pomoże to grzeb dalej.

Przekaznik nr 30 w AFT przegrzewa się i rozłancza główne napięcie do silnika.


poczytaj to: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1818656#1818656

: pn mar 24, 2008 20:45
autor: Lukieyoo
Dzis znow mi odmowil posluszenstwa moj golfik i zajrzalem do skrzynki zobaczyc ten nieszczesny przekaznik i musze Ci powiedziec Krzaś ze byl on goracy. Jutro obdzwonie serwisy seata , vw i skody zobaczyc gdzie najtaniej mozna wyrwac taki przekaznik

: pn kwie 14, 2008 11:55
autor: Harry82
Witam, dzwoniłem dziś do sklepu i zapytałem o przekaźnik nr 30 o nr 165 906 381. Pan ze sklepu powiedział, że jest to przekaźnik pompy paliwa. Zatem jak to się ma do nagle gasnącego silnika? Czy jak ten przekaźnik się zepsuje i pompa przestanie działać to silnik zgaśnie nagle czy będzie zamulony po czym zgaśnie? Krzaś, wiesz coś o tym??

Z góry dzięki za odpowiedź

pozdrawiam

: pn kwie 14, 2008 18:40
autor: krzaś
Juz sie spotkałem z tym że jest to od pompy paliwa. Jak jest naprawde to nie umiem ci odpowiedzieć,ale na pewno jest odpowiedzialny za główne napiecie silnika. Jesli przekaznik jest uszkodzony i cały czas rozłancza to nawet VAG nie wykryje kompa w aucie. W moim przypadku silnik mi gasł od razu, nie było żadnego mulenia silnika.

: pn kwie 14, 2008 19:58
autor: Gorzel
mialem to samo, u mnie padla przepustnica, a dokladniej mechanizm domkniecia przepustnicy. nie mozna jej bylo zaadoptowac poprzez komputer...niestety...koszt 500zl...

ale sadze , ze u ciebie wystarczy czyszcznie i adaptacja i bedzie chodzil jak dawniej...

: wt kwie 15, 2008 21:37
autor: Lukieyoo
Wymienilem przekaznik 30. Kupilem go w serwisie seata, koszt 40 pln i jak na razie skonczyły sie problemy z gasnieciem :) Przejechalem juz ponad 1500 km i spokoj.

: śr kwie 16, 2008 17:14
autor: krzaś
No to super!!!!

: ndz kwie 20, 2008 22:45
autor: GregorG
Witam
u mnie jest podobnie ale nie jestem pewien czy dokładnie o takie objawy chodzi jak u Was zauważyliście.
A mianowicie u mnie jest tak:
- jadę sobie i praca silnika jest OK i w miarę ma moc, ale np hamuję przed światłami to dam na luz i silnik spadając z obrotami schodzi aż do ok 500 obr i się jakby dusi i podnosi obroty do 1100 i znowy spada do 500 i tam kilka razy wkółko i dopiero się stabilizują.
Ale najgorsze że czasami nie dojdzie do ustabilizowania i potrafi zgasnąć.
Sprawdzałem na postoju dodając gazu i odejmując , to też tak samo się zachowuje.
Jeżeli już zgaśnie to można go bez problemu odpalić, ale wkurza mnie to ciągłe spadanie obrotów do 500 i podskakiwanie na ponad 1000 i spowrotem
Tak się zawsze zdarza jak puszczę gaz wrzucając luz.

Podajcie proszę pomysły na ten przypadek, poże zacznę o tego przekaźnika nr 30 ?

Pozdrawiam

: pn kwie 21, 2008 06:38
autor: Harry82
Witam,
Moje autko wreszcie jeździ, pomogła wymiana tego przekaźnika, wielkie dzięki krzaś :)

Co do Twojego autka GregorG to wątpię aby był to przekaźnik, właściwie to wykluczam go całkowicie, to nie są objawy wskazujące na niego. Ja miałem tak samo, po wduszeniu sprzęgła obroty spadały mi na 600 po czym wzrastały do 1000. Przeczyściłem przepustnicę i było ok. Proponuję zacząć od tego bo to nie wymaga żadnego wkładu finansowego, no może koszt benzyny ekstrakcyjnej i wykręcenie paru śrubek.

Pozdrawiam
Harry

: pn kwie 21, 2008 07:03
autor: krzaś
GregorG, spróbuj przeczyścic przepustnice tak jak pisał Harry82 ,ale mi sie wydaje ze to nic nie pomoże. Wydaje mi sie że masz strasznie zabrudzony przepływomierz powietrza, a wrecz chyba walnięty. Sprawdz czy jest wogóle podłączony.